تحلیل بیت کوین ۱۹ آذر ۹۹

5 معیار زنجیره‌ای بیت کوین نشان می‌دهند که روند صعودی بیت کوین می‌تواند تا 240000 دلار برسد.

نکات برجسته تحلیل بیت کوین

  • BTC در مرحله اولیه روند صعودی است. معیارهای زنجیره‌ای می‌توانند قیمت را به صورت نجومی به سمت بالا بفرستند.
  • به نظر می‌رسد دارندگان بلند مدت به BTC اعتماد دارند، از این رو احتمال افزایش گسترده قیمت وجود دارد.

قیمت بیت کوین تا 18000 دلار اصلاح شده است، اما چندین مورد در معیارهای زنجیره‌ای نشان می‌دهد که روند صعودی تازه شروع شده است. در همین حال، حمایت 18000 دلار برای ادامه روند صعودی  BTC، حداقل به 20000 دلار، بسیار مهم است.

وضعیت موجود در چرخه بازار ارز دیجیتال برتر

نگاهی گذرا به برخی از مهم‌ترین معیارهای سنجش زنجیره نشان می‌دهد که بیت کوین هنوز بسیار صعودی است، دلیل اصلی این است که بسیاری از این شاخص‌ها از حد انتظار خود فاصله زیادی دارند. در صورتی که حوادث درست مانند سال 2017 رقم بخورد، این امکان وجود دارد که BTC ده برابر سطح فعلی قیمت خود را افزایش دهد.

Bitcoin MVRV Z Score  پیش‌بینی می‌کند که یک افزایش گسترده می‌تواند به 240،000 دلار برسد

امتیاز MVRV Z Glassnode’s BTC نشان می‌دهد که ارزش بازار فعلی بیت کوین تنها 34٪ از بالاترین مقدار در سال 2017 است. در طول روند صعودی سال 2017، ارز رمزپایه شاخص 1،150٪ افزایش یافت و به بالاترین قیمت باورنکردنی تبدیل شد. در صورت تکرار تاریخ و افزایش 1،150 درصدی BTC در چرخه صعودی در حال انجام، می‌توان انتظار داشت که قیمت‌ها به 240،000 دلار برسد.

Bitcoin MVRV Z Score

 سود به زیان خالص بیت کوین را با شکوه چشمگیر افزایش می‌دهد و به 286،000 دلار می‌رساند

در حال حاضر، سود به ضرر خالص واقع شده 78٪ نسبت به بالاترین قیمت سال 2017 است. در آن زمان، قیمت ارز دیجیتال پیشگام  1400٪ افزایش یافت و به ATH تاریخی رسید. این نشان می‌دهد که در چرخه صعودی هنوز فضای گسترده‌ای برای رشد وجود دارد. بنابراین، می‌توان پیش از پایان حرکت فعلی، بالاترین میزان برخورد بیت کوین در حدود 286،000 دلار را پیش‌بینی کرد.

سود به زیان خالص بیت کوین

پیش بینی 240،000 دلاری در Bitcoin Risk Reserve دو برابر می‌شود

از ذخیره ریسک به عنوان قیمت  HODL بانک یاد می‌شود و اعتماد دارندگان بلند مدت نسبت به قیمت غالب را در هر زمان مشخص می‌کند. هنگامی که اعتماد به نفس هولدرها بالا باشد، ذخیره ریسک کم است در حالی که قیمت پایین است، از این رو ریسک به پاداش جذابی را به سرمایه‌گذاران ارائه می‌دهد. از طرف دیگر، وقتی اعتماد به نفس پایین است در حالی که قیمت بالا است، Risk Reserve  بالا است.

در همین حال، ارزش فعلی ذخیره ریسک 11 درصد از بالاترین قیمت در سال 2017 است. در طی چرخه صعودی، قیمت با افزایش 1180 درصدی به ATH رسید. یک الگوی رشد مشابه ممکن است بیت کوین را به 240،000 دلار برساند.

ریسک ذخیره

نسبت بازار بیت کوین به ترموکاپ، احتمال افزایش تا 138،000 دلار را نشان می‌دهد

به گفته  Glassnode، این شاخص زنجیره‌ای “برای ارزیابی اینکه آیا قیمت دارایی در حال حاضر با پرداخت حق بیمه با توجه به کل هزینه‌های امنیتی ماینرها معامله می‌شود، استفاده می‌شود. ” معیار متناوباً تنظیم می‌شود تا افزایش عرضه در گردش دارایی را در نظر بگیرد.

نسبت بازار بیت کوین به ترموکاپ

در حال حاضر، نسبت بازار به ترموکاپ با 25٪ نسبت به بالاترین سطح محلی سال 2017 قرار دارد. در سال 2017 BTC/USD با 625 درصد افزایش به ATH شناخته شده رسید. در نتیجه، یک نوسان قابل مقایسه در روند صعودی فعلی می‌تواند سطح BTC را در حدود 138000 دلار ببیند، و این تأیید می‌کند که تجمع هنوز در مراحل اولیه است.

دارنده بلند مدت بیت کوین SOPR به افزایش عظیم تا 328،000 دلار اشاره دارد

دارنده بلند مدت SOPR عمدتا خروجی‌های مصرف شده با طول عمر 155 روز و بیشتر را در نظر می‌گیرد. این به عنوان یک شاخص دقیق برای اندازه گیری رفتار هولدرها استفاده می‌شود. در حال حاضر، ارزش غالب آن فقط 13٪ از بالاترین حد در سال 2017 است.

چرخه صعودی قبلی با شکسته شدن بیت کوین 1،620٪ به ATH رسید. اگر همین روند صعودی اتفاق بیفتد، BTC احتمالاً با افزایش سهموی وارد 328،000 دلاری می‌شود.

دارنده بلند مدت بیت کوین SOPR

در حال حاضر، ارز رمزپایه برجسته زیر قیمت 18000 دلار معامله می‌شود. بنابراین، ضروری است که BTC برای جلوگیری از ضررهای احتمالی کندل روزانه را بالاتر از 18000 دلار ببندد و بالاتر از 200 SMA افزایش یابد،  که در حال حاضر در قیمت 17550 دلار قرار دارد.

نمودار 4 ساعته BTC

در تحلیل بیت کوین به نظر نمی‌رسد سقوط آزاد از 19500 دلار بر اساس موارد فوق در مورد معیارهای زنجیره‌ای نگران کننده باشد. علاوه بر این، چرخه‌های صعودی معمولاً با اصلاح مشخص می‌شود که به سرمایه‌گذاران جدید اجازه می‌دهد وارد بازار شوند و حجم بیشتری ایجاد کنند و دارایی را به سطوح بالاتر قیمت برسانند.

راستی! برای سهولت دسترسی شما به آخرین سیگنال ها کانال تلگرام VIP میهن سیگنال برای شما عزیزان ساخته شده.

همچنین برای مشاهده جدیدترین تحلیل های بیت کوین روی تحلیل بیت کوین کلیک نمایید.