تحلیل قیمت بیت کوین: تثبیت پس از سقوط تا ۴۲ هزار – ۱۵ آذر

پس از یک سقوط سنگین در 4 دسامبر، قیمت بیت کوین ساختارهای صعودی‌اش را شکسته است. با این حال یک خیز کوتاه مدت آغاز شده است.

نکات مهم تحلیل قیمت بیت کوین:

  • قیمت بیت کوین از محدوده حمایتی 44275 دلار بازگشته است.
  • یک خط حمایت صعودی رو به پایین شکسته شده است.
  • قیمت بیت کوین داخل یک کانال نزولی در حال معامله است.

قیمت بیت کوین در هفته گذشته سقوط قابل توجهی داشت و تا کف 42000 دلار هم افت کرد که سقوط 27 درصدی نسبت به قیمت باز شدن را نشان می‌داد.

با این حال، پس از مدت کوتاهی یک بازگشت جزئی رخ داد و قیمت در سطح 49396 دلار بسته شد. این حرکت باعث شد در نمودار، یک شمع با دنباله پایینی بلند ایجاد شود که نشان از افزایش فشار خرید است. علاوه بر این، محدوده 44.275 به عنوان حمایت تأیید شد. این سطح از یک مقاومت افقی و سطح 0.618 ریتریسمنت فیبوناچی تشکیل شده است.

با این حال، بریک اوت اخیر به بالای 59800 دلار اکنون به عنوان یک انحراف (دایره قرمز) تلقی می شود زیرا قیمت نتوانسته بالاتر از محدوده حمایت/ مقاومتی باقی بماند.

نمودار هفتگی قیمت بیت کوین / تتر. برای مشاهده نمودار در سایز اصلی روی آن کلیک کنید.

شکسته شدن حمایت بیت کوین

در نمودار روزانه، شکسته شدن خط حمایت صعودی در 4 دسامبر مشخص است. این احتمال وجود دارد که افت قیمت در اثر فعال شدن حدضرر در سفارش های اهرم دار انجام شده باشد که موجب لیکوئید شدن وسیع سفارش ها شده است.

این خط حمایت از اواخر جولای که شروع حرکت صعودی بوده برجا بوده است. اندیکاتورهای تکنیکال نزولی هستند.

مکدی منفی و در حال افت است. این یعنی میانگین متحرک کوتاه مدت کندتر از میانگین بلندمدت است. علاوه بر این، میله های مومنتوم کوتاه‌تر شده اند که یک نشانه دیگر نزولی و گویای کند شدن روند است.

RSI که یک اندیکاتور مومنتوم است، پایین تر از 50 قرار گرفته و در حال افت است. سطح 50 حفظ نشده و به عنوان مقاومت عمل کرده است زیرا این سطح معمولاً در روندهای صعودی یا نزولی یک نقطه حساس محسوب می شود.

بنابراین، احتمال وقوع حرکتی که خط حمایت نزولی قبلی را به عنوان مقاومت تأیید کند وجود دارد. ضمن اینکه چشم انداز نمودار روزانه نزولی است.

نمودار یک روزه قیمت بیت کوین/  تتر. برای مشاهده نمودار در سایز اصلی روی آن کلیک کنید.

حرکت کوتاه مدت قیمت

نمودار 6 ساعته نشان می دهد بیت کوین داخل یک کانال نزولی در حال معامله است. قیمت در 4 دسامبر به زیر خط حمایت کانال هم رسیده اما دوباره به درون آن بازگشته است.

اگر BTC بتواند به حرکت درون این کانال ادامه دهد، یک نشانه صعودی است زیرا کانال های موازی معمولاً ساختارهای اصلاحی را در بردارند و این یعنی امکان بریک اوت همچنان وجود دارد.

با این وجود، بریک اوت از خط حمایت کانال احتمالاً به افت قیمت بیشتری منجر خواهد شد.

نمودار 6 ساعته قیمت بیت کوین / تتر. برای مشاهده نمودار در سایز اصلی روی آن کلیک کنید.

نمودار 2 ساعته نشان می دهد محدوده حمایت اصلی بین 45854 و 46763 دلار قرار دارد. این رنج فاصله بین دو سطح 0.382 تا 0.5 ریتریسمنت فیبوناچی و محدوده حمایت افقی است.

اگر بیت کوین بتواند یک کف بالاتر ثبت کند و به رشدش ادامه دهد، احتمالاً خط حمایت صعودی قبلی را در نمودار روزانه تأیید خواهد کرد.

نمودار دوساعته قیمت بیت کوین / تتر. برای مشاهده نمودار در سایز اصلی روی آن کلیک کنید.

منبع: beincrypto