زنجیره هوشمند کوینکس (CSC): CSC از وب۳ استقبال می‌کند

سال 2022 سال سختی برای سرمایه‌گذاران کریپتو بود. بازار کریپتو سال گذشته نزولی و شاهد وقوع رویدادهای منفی متعددی در زمینه‌های مختلف بود. حوزه وب3 به‌رغم رکود اقتصاد جهانی فرصت‌های جدیدی را به بازار ارائه کرد. پروژه‌های وب3 بیش‌از 1 میلیارد دلار طی شش ماه اول سال 2022 جمع‌آوری کردند که دو برابر پول جمع‌آوری‌شده در سال  2021 است. انتظار می‌رود بازار وب3 دهه آینده نیز با ظهور برنامه‌های کاربردی جدید مبتنی بر بلاک‌چین به رشدش ادامه دهد. وب 3 اکنون نیز در شروع سال 2023 به موضوع داغ فضای کریپتو تبدیل شده است.

وب 3 در مسیر پیشرفت

کلمه کلیدی وب3 اولین بار در سال 2020 ترند شد. مفهوم و نظریه وب3 سال 2021 هم‌زمان با رونق ارزهای دیجیتال به سرعت رایج شدند. وب3 حتی سال گذشته بسیاری از بازیکنان برجسته وب2 را به چالش کشید. غول‌های اینترنتی و شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری خطرپذیر سال 2022 مکرراً روی وب3 سرمایه‌گذاری کردند که به نوبه خود حاکی از رشد سریع وب3 است. آمارهای توسعه وب 3 حاکی از افزایش تعداد توسعه‌دهندگان و کاربران وب3 و همچنین تعداد و نوع برنامه‌های غیرمتمرکز است.

رشد صنعت وب3 به‌ویژه در سال 2022 سریع بود. هرچند بازار کریپتو نزولی بود، ولی تعداد توسعه‌دهندگان وب3 همچنان رو به رشد است.

طبق گزارش وب‌سایت آلکمی در سه‌ماهه سوم 2022، تعداد توسعه‌دهندگان فعال وب 3 طی سال گذشته از تعداد آنها در سال‌های 2021 و 2020 فراتر رفته است. وب‌سایت a16z نیز هم‌زمان پیش‌بینی کرد که تعداد کاربران وب3 تا سال 2031 به 1 میلیارد نفر خواهد رسید.

منبع: Alchemy

چالش‌های پیش روی وب3

روندهای وب 3 در سال 2022 حاکی از وقوع چالش‌هایی بر سر راه وب3 در سال جاری هستند.

اولین چالش بزرگ سیاست‌های نظارتی است. قانون‌گذاران سراسر جهان سال 2022 درباره سیاست‌های نظارتی وب3 بحث می‌کردند. این مباحث با ارائه سیاست‌هایی خاص‌تر در سراسر جهان احتمالا تداوم خواهند داشت. تعداد کشورهای استفاده‌کننده از وب3 و کشورهای خواستار ایجاد آژانس سیاست‌گذاری ویژه وب3 برای بحث درباره و تدوین سیاست‌های نظارتی واضح وب3 رو به افزایش است.

چالش بعدی رسانه‌های اجتماعی غیرمتمرکز هستند. ظهور وب3 تأثیر خاصی بر پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی وب2 داشته است. مزایای وب3 به لطف فناوری‌های اساسی غیرمتمرکزی که دارد متعدد هستند. برای مثال، کاربران به کمک وب3 می‌توانند مالکیت داده‌هایشان را مجددا به دست آورند و از داده‌هایشان محافظت کنند. همچنین استفاده از وب3 برای عموم آزاد است. در نتیجه وب 3 نیازهای کاربران امروزی سایت‌های شبکه‌های اجتماعی را به‌طور کامل برآورده می‌کند و محبوبیت پلتفرم‌های سایت‌های شبکه اجتماعی وب3 در سال 2023 رو به رشد خواهد بود.

زنجیره‌های عمومی: در مسیر وب3

زنجیره هوشمند کوینکس (CSC) از سال گذشته روی توانمندسازی برنامه‌های وب3 متمرکز شده است. زنجیره‌های عمومی به‌عنوان زیرساخت کلیدی وب3 نقش مهمی در دنیای وب3 دارند. زنجیره هوشمند کوینکس به‌عنوان یک زنجیره عمومی جدید سازگار با EVM، از الگوریتم اثبات سهام استفاده می‌کند و TPS بالا و کارمزد پایینی دارد. مزیت‌های چنین اکوسیستمی موجب ایجاد محیطی توانمندساز برای توسعه‌دهندگان وب3 شده است. بعلاوه، این زنجیره پروژه‌های برجسته‌ای را نیز تامین مالی کرده است. زنجیره CSC برای گسترش اکوسیستمش از ابزار وب3 استقبال می‌کند. این زنجیره میزبان هکاتون جهانی متافای برای جذب پروژه‌های نویدبخش وب3 و ایجاد اکوسیستم وب3 پایدار است. این زنجیره همچنین به دنبال توانمندسازی پروژه‌های CSC است. برای مثال، می‌توان به حمایت مالی ویژه پنج میلیون دلاری CSC برای کمک به رشد و تکامل برنامه‌های کاربردی وب3 از طریق تبلیغ هفتگی متاورس محیط‌زیست اشاره کرد.

زنجیره CSC همواره برای تبدیل شدن به زنجیره عمومی فراگیری با اکوسیستم پررونق وب3 و دسترسی به کاربران کریپتوی بیشتر تلاش کرده است. زنجیره CSC با بالغ شدن امکانات زیرساختی‌اش از دسته‌بندی‌ها و برنامه‌های کریپتوی با ویژگی‌های مختلف بیشتری پشتیبانی خواهد کرد. این زنجیره به دنبال اولویت‌بندی و بهبود محیط توسعه، ارائه برنامه‌های کاربردی غیرمتمرکز آسان‌تر به کاربران، و در نتیجه تسریع پیشرفت وب3 است.

نام صرافی تخفیف کارمزد IP خارج ایران لینک ثبت نام

nobitex

نوبیتکس

دارد نیاز ندارد

ثبت نام با تخفیف کارمزد

excoino

کیوسک

دارد نیاز ندارد

ثبت نام با تخفیف کارمزد

kucoin

کوکوین

دارد فعلا نیاز ندارد

ثبت نام با تخفیف کارمزد

coinex

کوینکس

دارد فعلا نیاز ندارد

ثبت نام با تخفیف کارمزد