روند نزولى کارمزد شبکه اتریوم

متوسط سطح كارمزد تراكنش هاى اتريوم در طى ٦ ماه گذشته به پايين ترين سطح خود رسيد.

به گزارش ميهن سيگنال به نقل از كوين تلگراف، متوسط كارمزد تراكنش هاى شبكه اتريوم تنها در عرض يك ماه شاهد افت ٧٣/٣ درصدى بوده است. كارمزد اين شبكه در طى اين يك ماه از سطح ٥٣/٣ دلارى به سطح ١٤/١٧ دلارى رسيده است.

كارمزد تراكنش هاى اكوسيستم برجسته و محبوب اتريوم، از ماه ژانويه تاكنون وارد يك فاز نزولى قابل توجه شده است. پايين ترين سطح كارمزد ثبت شده براى تراكنش هاى اين شبكه قيمت ١٤.١٧ دلارى بوده است كه اين قيمت پايين ترين قيمت كارمزد براى شبكه اتريوم در ٦ ماه گذشته میباشد.

گفتنى است پيش تر اين شبكه در ماه سپتامبر كارمزدى معادل با ٦/٢٦ دلار داشت، اين قيمت حدود ٨١.٠٢ درصد كمتر از كارمزد ٥٣/٣ دلارى پيشين اين شبكه ميباشد.

قابل ذكر است كه این اولین بار در تاریخ است که کارمزد شبکه اتریوم در عرض یک ماه تا این اندازه کاهش می‌ یابد. 

برای انجام هر تراکنش یا عملیات روی شبکه اتریوم باید با استفاده از اتر (ارز دیجیتال شبکه اتریوم) کارمزد پرداخت کنیم. از طرف دیگر، برخلاف بیت کوین که کاربرد آن محدود به پول و تراکنش‌های مالی است، در اتریوم می‌توانیم با استفاده از قراردادهای هوشمند، برنامه‌های غیرمتمرکز بسازیم. با این حال، کد برنامه‌های پیاده‌شده روی اتریوم مشابه یکدیگر نیستند و اجرای یک عملیات برای شبکه می‌تواند سخت‌تر یا راحت‌تر از دیگر عملیات‌ها باشد. بنابراین به راهکاری نیاز داریم که با آن بتوانیم میزان پردازش موردنیاز و در نتیجه کارمزد هر عملیات را نسبت به سختی یا آسانی آن مشخص کنیم. این راهکار واحدی به‌نام گس (سوخت) است.

منبع: cointelegraph.com