بررسی پروژه پوماکوین یا pcocrypto و ارز پی کوین (PCoin)

با توجه به افزایش محبوبیت ارزهای دیجیتال و پروژه های رمزنگاری، امروزه افراد زیادی با شنیدن وعده های سود ماهانه وارد این پروژه ها می شوند و سرمایه خود را در معرض خطر کلاهبرداری قرار می دهند. امروز قصد داریم در مورد کلاهبرداری پوماکوین یا پی کوین (PCoin) با شما صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

پوماکوین یا پی کوین (PCoin) چیست؟

پوما کوین یک شت کوین تقلبی است که با سوءاستفاده از نام شرکت پوما اقدام به فریب افراد می کند. البته این ارز ادعا میکند PCoin Global به دنبال ایجاد یک پلتفرم تامین مالی برای بلاکچین‌های جدید است. این توکن در هیچ سایت معتبری مثل کوین مارکت گپ و کوین تلگراف لیست نشده و فقط در یک صرافی بی نام و نشان لیست شده است.

در سایت خود پوما کوین ادعا شده که کاربرد های زیر هدف ساخت این توکن بوده اند:

  • بازاریابی شبکه‌ای
  • خرید بلیت (هواپیما، قطار و هتل) در تمام کشورهای جهان.
  • خرید بلیت کنسرت در سراسر جهان.
  • امکان خرید اکانت های کلاس جهانی مانند نتفلیکس و غیره
باوجود ارزهای دیجیتال مشهور در جهان مانند بیت کوین، اتریوم و حتی دوج کوین و سایر موارد، وقتی در سایت یک توکن جدید به کلماتی با پسوند «ترین» برخورد کردید، بهتر است به اعتبار آن پروژه شک کنید.

آیا پوماکوین یا پی کوین (PCoin) پروژه متاورسی شرکت پوما است؟

متاسفانه عده ای از کاربران فریب این ارز را به علت شباهت زیادش با نام شرکت پوما میخورند. همچنین چند وقت پیش خبر ورود پوما به متاورس بسیار شنیده میشد و این افراد از این دو مفهوم در کنار هم سو استفاده کردند. دقت کنید به دلیل تشابه نام، این پروژه را با سایر پروژه‌های معتبر مانند پوما پی و PCOIN یا Pioneer Coin اشتباه نگیرید.

آیا توکن پوما کوین کاملا غیر متمرکز است؟

با بررسی اولیه این توکن متوجه میشوید حدود 90 درصد از کل توکن های پوما کوین در 5 آدرس خلاصه شده که امکان پامپ و دامپ و کلاهبرداری را فراهم می‌کند. همان 5 کیف پول که حتی ممکن است متعلق به یک نفر باشند، به‌راحتی می‌توانند پس از فریب افراد و جذب سرمایه قابل‌توجه، راگ پول انجام دهند.

افراد تیم پوماکوین یا پی کوین (PCoin) چه کسانی هستند؟

اطلاعات خاصی درباره تیم سازنده PCoin وجود ندارد. این سایت هیچ حسابی در لینکدین ندارد و حساب های کارکنانش قابل شناسایی نیست.

نام ها مختلف این پروژه

تاکنون نام های مختلفی مثل pcoinglobal ،PCoin،پی کوین،پوماکوین در نظر گرفته شده و همچنان در حال تغییر و پروفایل سازی هستند.

جمع بندی

مواردی که بسیار آشکارا کلاهبرداری بودن پوما کوین یا پی کوین (PCoin) را نشان میدهند را مرور میکنیم:

  • این پروژه در سایت های معتبر کوین مارکت کپ و کوین گکو لیست نشده
  • اعتبار دامنه بسیار کم است و مدت کوتاهیست که ثبت شده
  • در لینکدین و ردیت هیچ کامیونیتی فعالی ندارد
  • توسط اکثر کانال های تلگرامی زرد تبلیغ و زیرمجموعه گیری میشود

در پایان توصیه میکنیم بر روی سرمایه خود ریسک نکنید و اگر قصد نابودی پولتان را دارید بر روی شت کوین های معتبر تری سرمایه گذاری کنید نه pcocrypto!. همچنین برای اطلاعات بیشتر مقاله دیده بان کلاهبرداری های ارز دیجیتال | معرفی معروف ترین پروژه های اسکم را بخوانید.