بانک مرکزی روسیه به دنبال ممنوعیت ماینینگ

بانك مركزى روسيه، خواهان ممنوعيت كامل فعاليت هاى تجارت و استخراج ارزهاى ديجيتال در اين كشور شد.

بانك مركزى روسيه از قانونگذاران اين دولت درخواست كرده تا تمام فعاليت هاى مربوط به استخراج  و مانینگ ارزهاى ديجيتال را در اين كشور متوقف كند و براى آن مجازات تعيين كند.

به گزارش ميهن سيگنال به نقل از يوتودى، بانک مرکزی روسیه در گزارش جدیدش، ارزهای دیجیتال را با طرح‌ های پانزی مقایسه کرده و خواستار ممنوعیت کامل استفاده از آنها در سراسر روسیه شده است.

اين بانك، گزارش خود را با عنوان ( كريپتو كارنسى ها: ترند ها، و اقدامات پر ريسك) ارايه كرده است.

نویسندگان این گزارش بانک مرکزی ادعا می‌ کنند که ارزهای دیجیتال ماهیت بسیار بی‌ ثباتی دارند و به‌عنوان ابزاری برای فعالیت ‌های غیرقانونی استفاده می‌شوند.

نويسندگان این گزارش همچنین به مقامات روسيه هشدار دادند که ارزهای دیجیتال می‌توانند برای حاکمیت مالی خطراتی بیافرینند و به خارج شدن پول از اقتصاد ملی كشور کمک کنند.

بانک مرکزی معتقد است که خطرات بالقوه مربوط به ثبات مالی مرتبط با ارزهای دیجیتال برای بازارهای نوظهوری مانند روسیه بسیار بیشتر است.

ريسك هاى احتمالى كه صنعت ارزهاى ديجيتال بر ثبات مالى كشور وارد ميكند، براى بازار مالى نوظهور روسيه بيش از حد و بسيار پرخطر ميباشد.

در این گزارش همچنین بانک مرکزی خواهان ممنوعیت کامل تمام صرافی‌ها و پلتفرم‌های معاملاتی مختلف ارزهای دیجیتال شد و درخواست کرد که ممنوعیت پرداخت ارزهای دیجیتال اعمال‌شده و مجازات سختی برای تخطی از آن در نظر گرفته شود.

گفتى است، در ۷ مارس ۲۰۱۸، ولادمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خواستار مشخص شدن هر چه سریع‌تر وضیعت قانونی ارزهای دیجیتال در این کشور شد. پس از این دستور، لایحه‌ای معرفی و پیش‌نویس آن توسط دولت پذیرفته شد. با این حال هنوز پذیرش آن به صورت رسمی اعلام نشده است.

منبع: cointelegraph.com