قانونى شدن ماینینگ بیت کوین در روسیه

دولت روسيه در حال قانونى كردن استخراج بيت كوين در بعضى مناطق خاص اين كشور ميباشد.

به گزارش ميهن سيگنال به نقل از كوين تلگراف، دولت روسيه طى يك پروپزال جديد قصد دارد استخراج ماينينگ بيت كوين را به عنوان يك فعاليت تجارى در بعضى مناطق اين كشور، قانونى كند. دولت روسيه همچنين با قانونى اعلام كردن اين فعاليت ماليات هايى را هم براى استخراج كنندگان در نظر خواهد داشت.

يك خبرگزارى محلى به نام Izvestia امروز صبح در گزارشى اعلام كرد كه همزمان با تلاش دولت روسیه برای تدوین یک چهارچوب قانونی برای ارزهای دیجیتال، وزارت توسعه اقتصادی این کشور يك طرح پروپزال جديد مرتبط با استخراج ارزهاى ديجيتال براى اين كشور ارائه كرده است، اين وزارت به ایده قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال در این کشور چراغ سبز نشان داده و پیشنهاد کرده است تا عملیات استخراج ارزهای دیجیتال در مناطق دارای انرژی الکتریکی مازاد مجاز شود. 

در بخشى از اين پروپزال اينچنين آمده است كه به پيشنهاد وزارتخانه روسيه، در مناطق خاصی از روسیه به منظور ايجاد مزارع جديد براى استخراج و ماينينگ بيت كوين، هزینه دریافتی از اين مزارع و مراکز داده كاهش يابد همچنین به گفته دولت روسيه، هزینه انرژی این مراکز ويژه نيز بايد کاهش یابد.

گفتى است اين وزارتخانه، خواستار اعمال محدوديت هاى استفاده از انرژى الكتريكى براى استخراج كنندگان خصوصى و فردى شده است، او همچنين پيشنهاد داده تا به منظور افزايش سرعت مصرف انرژى، ميزان توليد انرژى الكتريكى در اين كشور افزايش يابد، گفتنى است اين وزارتخانه جزئيات بيشترى درباره نرخ دقيق افزايش ميزان توليد انرژى پيشنهادى خود بيان نكرده است.

منبع: cointelegraph.com