سولانا هفتمین ارز دیجیتال برتر پس از سبقت از دوج کوین

با اوج گرفتن تب دیفای و NFT، توکن سولانا امروز موفق شد یک قله تاریخی جدید ثبت کند. طبق کوین مارکت کپ، این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته رشد 12.62 درصدی و در یک هفته گذشته رشد 70.86 درصدی داشته است.

رشد انفجاری سولانا باعث شده ارزش بازار آن به بیش از 43 میلیارد دلار برسد. این عدد بیشتر از ارزش بازار دوج کوین است و به همین دلیل سولانا با پیشی گرفتن از دوج کوین در جایگاه هفتم رده بندی برترین ارزهای دیجیتال از نظر ارزش بازار قرار گرفته است.

رشد 8000 درصدی سولانا از ابتدای سال

رشد غیرمنتظره سولانا همگام با بازیابی قیمت اکثریت بازار رمزارزها رخ داده است. در حالی که سولانا در یک هفته اخیر 70.86 درصد رشد قیمت داشته، بیت کوین و اتریوم به ترتیب رشد 1.44 و 20.79 درصدی را تجربه کرده اند.

نمودار قیمت سولانا / دلار

احتمالا مهمترین عامل رشد ناگهانی سولانا، فعالیت آن در فضای توکن های غیرمثلی یا همان NFT ها بوده است. در ابتدای سال جاری تب NFT در حال گسترش بود اما با افت 50 درصدی قیمت بیت کوین و اتریوم در ماههای می و ژوئن کمی این فضا آرام شد. طبق داده های نان رریبل دات کام، در این دوره حجم فروش ماهیانه از 520 میلیون تا 59 میلیون دلار یعنی حدود 80 درصد افت کرد.

اما روی آوردن افراد شناخته شده و ورزشکاران به دنیای NFT باعث شد فضای آن از قبل هم قدرتمندتر شود.در ماه آگوست دوباره حجم معاملات افزایش یافته و به 3 میلیارد دلار رسیده که این رشد تقریبی 1000 درصدی را نسبت به حجم معاملات در ماه ژوئن (325 میلیون دلار) نشان می دهد.

همزمان با این اتفاقات قیمت سولانا هم سه برابر شده که با در نظر گرفتن آغاز به کار پروژه های NFT بر روی بلاک چین سولانا دور از انتظار نبوده است. اکوسیستم در حال رشد سولانا و مقیاس پذیری و کارمزد پایین تراکنش های آن (در مقایسه با اتر) نکاتی است که محبوبیت آن را در میان سرمایه گذاران افزایش داده است.

منبع: بیت کوینیست