هک ١٠٠ میلیون دلارى از یک پروژه دیفاى

در جريان يك هك ١٠٠ ميليون دلارى از پروژه ديفاى بجر دائو (Badger DAO)، يك كاربر ٥٠ ميليون دلار خود را از دست داد.

پروژه دیفای متمرکز بر بیت کوین بجر دائو (Badger DAO) که بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است، مورد حمله هکری قرار گرفته، در جريان اين حمله، اين پروژه، ١٠٠ میلیون دلار از دارايى هايش را از دست داد.

به گفته شرکت امنیت بلاک چین پک شیلد ( peckShield)، تنها یک کاربر این پروژه ۸۹۶ بیت کوین (حدود ۵۰ میلیون دلار) را از دست داده است.

كاربرى با آدرس 0x53461e4fddcc1385f1256ae24ce3505be664f249، با از دست دادن حدود ٩٠٠ بيت كوين با ارزش ٥٠ ميليون دلار، متاثر ترين شخص در اين سرقت به حساب مى آيد.”

صفحه رسمى توييتر بجر دائو، در يك گزارش رسمى، اين سرقت غيرمجاز را تاييد كرد و همچنين اعلام كرد كه تيم تحقيقاتى و گروهى از مهندسان ويژه اين شركت، در حال برسى و انجام تحقيقات لازم در مورد اين سرقت مى باشند.

به گزارش ميهن سيگنال به نقل از يوتودى، اين شركت همچنين اعلام كرد كه قراردادهای هوشمند این پروتکل موقتا متوقف شده است.

طبق داده‌های دیفای پالس، بجر دائو بیست و سومین پلتفرم بزرگ دیفای در اتریوم است و ماه گذشته ارزش کل دارایی قفل شده در آن از یک میلیارد دلار گذشت.

DAO بجر براى كاربران اين امكان را فراهم مى كند تا بتوانند با تبديل بيت كوين به Wrapped Bitcoin (WBTC) يا renBTC كسب درآمد كنند، كاربران هميچنين مى توانند با كمك معاملات دپوزيت دارايى هاى خود را به صورت اختصاصى معامله كنند.

گفتنى است اين حمله هكرى، درست چند روز قبل از جشن يك سالگى پروتوكل yield vault اتفاق افتاده است.

همچنين به گزارش ميهن سيگنال به نقل از خبرگذارى CoinGecko، ارزش توكن بومى  شبكه بلاك چينى بجر، BADGER بعد از اين حمله هكرى، ١٥/٣ درصد افت كرده است.

منبع: u.today.com