تمسخر بیت کوین توسط برنامه کمدی آمریکایی

برنامه کمدی تلویزیونی South Park که موضوعات و حواشی جنجالی روز را به طنز می کشد، این بار موضوع صنعت ارزهای دیجیتال را انتخاب کرد.

برنامه محبوب انیمیشن کمدی آمریکایی South Park، در آخرین قسمتی که پخش کرد، بیت کوین را به عنوان یک روش پرداختی به تمسخر گرفت و آن را (fly-by-night Ponzi scheme)، خطاب کرد.

این قسمت از برنامه تلویزیونی که موضوع آن درباره وضعیت جوامع، بعد از همه گیری کرونا بود؛ در روز پنجشنبه پخش شد. در این قسمت، کارگردان قصد داشت آینده مدرن نه چندان دور و قابل پیش بینی را که شامل تکنولوژی های پیشرفته جهانی می باشد، نشان دهد.

در قسمت «پسا کرونا» از فصل بیست و چهارم این انیمیشن که در روز پنجشنبه پخش شد، یکی از شخصیت‌ ها با نام استن مارش، برای پرداخت هزینه اقامت یک هتل ارزان به نام Super12، از بیت کوین استفاده کرد. 

صندوق دار هتل به استن مارش گفته كه او تنها ميتواند از بيت كوين و ديگر ارزهای دیجیتال براى پرداخت استفاده كند چراكه جهان، ديگر اموال متمركز را به عنوان یک روش پرداختى كنار گذاشته است.

در حاليكه طرفداران ارز ديجيتال تصور ميكردند اين برنامه در حال دفاع از اين صنعت می باشد و در واقع اموال متمرکز را به تمسخر كشيده است، صندوق دار هتل در ادامه به شخصيت اصلى داستان می گويد كه جامعه، تصميم دارد از اموال ديحيتال غيرقابل اعتماد و در معرض كلاهبردارى، به حاى اموال متمركز استفاده كند.

او با خطاب كردن ارزهاى ديجيتال به fly-by-night Ponzi Schemes، به ارزهايى كه اخيرا توسط توسعه دهندگانشان قربانى كلاهبردارى هاى راگ پول شده بودند، اشاره كرد.

گفتنی است، اين برنامه تلويزيونى به ساختار كمدى و انتقادى اش معروف است و موضوعات و حواشى جنجالى روز را به گونه طنزآميز، بيان مى كند.

هرچند ساختار كلى بازار ارزهاى ديجيتال در مقايسه با سال ٢٠١٧، بسيار صميمانه تر و پيشرفته تر شده است اما معامله گران و سرمايه گذاران بسيارى، هنوز در معرض كلاهبردارى هايى مثل طرح پانزى و راگ پول مى باشند.

منبع: u.today.com