یازده هزار سال زندان برای کلاهبرداری مدیر عامل صرافی تادکس ترکیه!

فاروق فاتح اوزر، بنیانگذار صرافی کریپتو ترکیه تادکس، توسط دادگاه ترکیه به ۱۱۱۹۶ سال زندان محکوم شده است. اوزر به تاسیس، مدیریت و عضویت در یک سازمان، کلاهبرداری و پولشویی متهم شد. دادگاه دو خواهر و برادر او را نیز به همین حبس محکوم کرد و 5 میلیون دلار جریمه نقدی برای او تعیین کرد.

تادکس یکی از بزرگ‌ ترین پلت‌فرم ‌های تجارت ارز دیجیتال در ترکیه بود، قبل از اینکه خدماتش را به طور ناگهانی متوقف کرد و اوزر با دارایی‌ های کاربران در مجموع ۲ میلیارد دلار ارز دیجیتال از کشور فرار کرد. اوزر در آگوست 2022 در آلبانی بازداشت و در آوریل 2023 به ترکیه تحویل داده شد. او قبلاً به دلیل عدم ارائه اسناد مالیاتی در زندان بود و اکنون با اتهامات دیگری به دلیل کلاهبرداری از مشتریان روبرو است.

به نقل از کوین تلگراف، اوزر در دادگاه ادعا کرد که او و خانواده‌اش با بی عدالتی روبرو هستند و تادکس صرفاً یک شرکت ارز دیجیتال ورشکسته و بدون اهداف مجرمانه است. طبق اخبار کلاهبرداری ارز دیجیتال، پرونده علیه Thodex شامل 21 متهم بود که 16 نفر از اتهام کلاهبرداری تبرئه شدند و چهار نفر نیز دستور آزادی داشتند. بقیه متهمان بر اساس دست داشتن در کلاهبرداری درجات مختلفی از مجازات را دریافت کردند.

نام صرافی تخفیف کارمزد IP خارج ایران لینک ثبت نام

nobitex

نوبیتکس

دارد نیاز ندارد

ثبت نام با تخفیف کارمزد

excoino

کیوسک

دارد نیاز ندارد

ثبت نام با تخفیف کارمزد

kucoin

کوکوین

دارد فعلا نیاز ندارد

ثبت نام با تخفیف کارمزد

coinex

کوینکس

دارد فعلا نیاز ندارد

ثبت نام با تخفیف کارمزد

منبع: کوین تلگراف