بدترین ارزهای دیجیتال تا امروز

با وجود رشد کلی در بازار ارزهای دیجیتال، برخی از رمزارزهای بزرگ از ابتدای سال 2024 ضرر هنگفتی را به سرمایه گذاران خود وارد کرده اند.

تحلیل گری به نام کالین وو با مرور عملکرد ارزهای دیجیتال، بدترین ارزها تا به امروز را معرفی کرده است. استارک نت (STRK)، اردی (ORDI) و مالتیورس ایکس (EGLD) بدترین عملکرد را در میان 100 ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار داشته اند.

به گزارش میهن سیگنال در میان 100 ارز بزرگ بازار، 37 توکن از ابتدای سال تا امروز  کاهش قیمت داشته اند. در همین دوره زمانی، قیمت بیت کوین رشد 48.9 درصدی و اتریوم رشد 36.4 درصدی را ثبت کرده است. در میان این ارزهای بزرگ، استارک نت با 50-، اردی 45-، مالتیورس ایکس 41-، مینا 38-، بیتکوین اس وی 37-، آربیتروم 31-، اینجکتیو 28- و متیک 27- درصد کاهش بدترین عملکردها را به خود اختصاص داده اند.

STRK که ارز دیجیتال اختصاصی استارک نت و یک ارز لایه دوم اتریوم است بیش از 50 درصد از ارزش خود را از دست داده است. ارزهای راه حل لایه دوم دیگر اتریوم به نام اپتیمیزم (OP) و آربیتروم (ARB) هم به ترتیب 38 و 31.5 درصد افت کرده اند. این در حالی است که متیک، ارز اختصاصی پالیگان، افت 27.6 درصدی را ثبت کرده است.

در میان عملکردهای منفی، چین لینک (LINK) و اینترنت کامپیوتر (ICP) با منفی یک درصد قوی ترین عملکرد را داشته اند.

از ابتدای سال 2024 با تایید مجوز ETF های بیت کوین، ارزهای دیجیتال وارد مرحله جدیدی از رشد شده اند. ارزش بازار ارزهای دیجیتال از 1.77 میلیارد دلار به 2.46 میلیارد دلار رسیده و بالاترین رشد در 13 مارس ثبت شده است.

تسلط بیت کوین در بازار هم در این دوره افزایش یافته و همزمان با هاوینگ با رشد 6 درصدی به اوج سه ساله خود در رقم 57 درصد رسیده است.

منبع: u.today