تحلیل قیمت مونرو: احتمال ریتریس قیمت | ۲۶ تیر

مونرو از جمله ارزهای دیجیتالی است که پس از ثبت کف های سال 2022، شاهد بازیابی مناسبی بوده است. در واقع قیمت بیش از 44 درصد نسبت به کف 96.50 دلار در ماه ژوئن افزایش یافته است. با این حال، وضعیت فعلی نشان می دهد وقوع یک ریتریسمنت خرسی محتمل است.

مونرو در روز جمعه به اوج 141.45 دلار دست یافت. این بازیابی بیش از 44 درصدی از پایین ترین سطح قیمت در ژوئن را نشان می دهد که قیمت را به حمایت ژانویه 2022 رسانده است.

قله های اخیر در سطح 0.236 ریتریسمنت فیبوناچی قرار گرفته اند. این سطح قیمت احتمالا به عنوان یک مقاومت عمل خواهد کرد و بسیاری از سرمایه گذاران سود حاصله از رشد اخیر قیمت را در آنجا نقد خواهند کرد.

تحلیل قیمت یک روزه

خریداران مونرو هم اکنون هم نشانه هایی از ضعف را در سطوح فعلی قیمت نشان داده اند. پرایس اکشن مونرو توانسته از سطح 50 درصد RSI عبور کند اما MFI آن به خط همواری تبدیل شده که گویای کاهش فشار خرید است.

نمودار یک روزه قیمت مونرو /  دلار

این وضعیت در اندیکاتور DMI هم مشخص است که خط +DI در 24 ساعت گذشته تغییر حرکت داشته است.

اندیکاتورها در نمودار یک روزه قیمت مونرو /  دلار

معیارهای درون زنجیره ای هم احتمال تغییر روند نزولی را در بازار مونرو منعکس می کنند. ذخایر نگهداری شده توسط نهنگ ها در سه روز گذشته 0.2 درصد افت کرده است. این تایید می کند سیو سود سرمایه گذاران پیش از این آغاز شده است.

نمودار تسلط اجتماعی

با وجود افت هلدینگ نهنگ ها، تسلط اجتماعی مونرو در سه روز گذشته افزایش قابل توجهی داشته است. در هفت روز گذشته هم پیشرفت خوبی رخ داده و این موجب افزایش علاقه سرمایه گذاران به این ارز دیجیتال شده است.

پیش بینی میزان افت قیمت مونرو

پیش بینی میزان ریتریسمنت قیمت به دلیل تعدد عوامل مؤثر دشوار است. مثلاً بسیاری از خریدارانی که مونرو را در قیمت پایین خریده اند ممکن است قصد هودل داشته باشند و این می تواند به کند شدن افت کمک کند. هرچه احساسات صعودی در روزهای آینده بیشتر باشد، شدت افت قیمت کمتر خواهد بود.

از سوی دیگر، اگر هولدرهای زیادی دست به فروش هیجانی بزنند، ریتریسمنت قابل توجهی رخ خواهد داد. در این صورت احتمال فعال شدن حمایت 120 دلار وجود خواهد داشت. اما مهم تر از همه شرایط بازار تعیین کننده روند قیمت خواهد بود.

منبع: https://ambcrypto.com/assessing-the-odds-of-monero-xmr-retracing-on-the-charts/