تحلیل تزوس ۲۴ مرداد ۹۹

نکات مهم تحلیل تکنیکال تزوس:

  • تزوس با موفقیت قله تاریخی خود را ثبت کرده است.
  • روند روزانه قوی است اما نمودار ساعتی ضعف هایی را نشان می دهد.
  • تزوس احتمالا در موج چهارم از ساختار 5 موجی الیوت قرار دارد.

تزوس در 13 آگوست موفق شد یک قله تاریخی را ثبت کند اما پس از آن یک پولبک جزئی داشت. تا زمانی که قیمت بالای سطح حمایتی حفظ شود، حرکت صعودی ادامه خواهد داشت.

رکورد تاریخی تزوس

قیمت تزوس پس از رسیدن به کف در 13 مارس به تدریج در حال افزایش است. پس از یک دوره اصلاحی که در ماه می و ژوئن ادامه داشت اکنون این آلت کوین روند صعودی خود را پی گرفته است. سرعت روند نیز پس از 2 آگوست بیشتر شده و از آن زمان افزایش 54 درصدی قیمت را شاهد بوده ایم.

در دهم آگوست قیمت ابتدا رکورد تاریخی 3.95 دلار را شکست و دیروز با ادامه صعود خود قله 4.49 دلار را نیز فتح کرد.

اندیکاتورهای تکنیکال نشان می دهند روند همچنان قوی است. هیچ یک از اندیکاتورهای MACD و RSI واگرایی منفی ندارند و RSI به تازگی به منطقه اشباع خرید رسیده است. به علاوه در حرکت صعودی اخیر حجم بسیار پایینی ثبت نشده است.

بنابراین، تا زمانی که قیمت بالاتر از سطح حمایتی 3.80 قرار داشته باشد احتمال ادامه صعود و ثبت قله های بالاتر وجود دارد.

نمودار روزانه تزوس دلار

ضعف های کوتاه مدتی

از سوی دیگر، نمودار کوتاه مدت ضعف هایی را نشان می دهد.

در تایم فریم 2 ساعته RSI و MACD واگرایی منفی واضحی را تشکیل داده اند که ادامه کاهش را نشان می دهد. از دوم آگوست تاکنون، قیمت به سمت حمایت صعودی در حال حرکت است. اگر قیمت از این سطح پایین بیاید انتظار می رود بین سطح 0.618 تا 0.786 فیبوناچی حرکت صعودی یعنی 3.27 تا 3.53 دلار نوسان کند.

تا زمانی که قیمت بالاتر از این سطح قرار داشته باشد روند گاوی بوده و انتظار می رود قله های تاریخی جدیدی نیز ثبت گردد.

نمودار دو ساعته تزوس

همچنین بخوانید |  تحلیل آلت کوین ها

موج شماری الیوت

احتمال بالارفتن قیمت تا 6 دلار وود دارد. در نمودار زیر ساختار 5 موجی الیوت رسم شده که نشان می دهد قیمت اکنون در ریز موج چهارم از موج سوم قرار دارد.

رسم امواج الیوت

با نگاه دقیق تر به روند حرکت، این احتمال وجود دارد که قیمت تابحال موج سوم را کامل کرده باشد و اکنون در موج چهارم قرار داشته باشد. برای اینکه این مدل از موج شماری صحیح باشد موج اول باید یک موج مورب پیشرو باشد.

دو سطح اصلی برای اتمام موج 4 وجود دارد. اولین سطح محدوده مقاومتی قبلی 3.80 دلار است که با خط مقاومت کانال شکسته شده همزمان شده است. دومی سطح 0.618 فیبوناچی در افزایش قیمت است که در 3.34 دلار قرار گرفته و این نیز خط میانی کانال می باشد. کاهش قیمت به زیر این سطح می تواند به این معنا باشد که روند صعودی به اتمام رسیده است.

نمودار 12 ساعته تزوس

راستی! برای سهولت دسترسی شما به آخرین سیگنال ها کانال تلگرام VIP میهن سیگنال برای شما عزیزان ساخته شده.

همچنین برای مشاهده جدیدترین تحلیل های بیت کوین روی تحلیل بیت کوین کلیک نمایید.

منبع: بی این کریپتو