بیتکوین بالای ۱۰،۰۰۰ دلار

بیتکوین فقط 170 روز بالای 10،000 دلار بوده است

قبلاً هم بیتکوین بالای 10،000 دلار بوده است، اما نه خیلی طولانی. در حقیقت، رمز ارز اصلی فقط کمتر از شش ماه در کل تاریخ ده ساله خود بالای 10،000 دلار بوده است.

هر وقت بیتکوین بالای 10،000 دلار می رود، احساس می کنیم در اتاق انتظار هستیم. آیا این لحظه ای خواهد بود که از بالاترین زمان خود شکسته شود؟ تحلیلگران مثبت هستند، اما باید این نکته را هم بدانیم که بیتکوین فقط برای بخش کوچکی از تاریخ خود تنها بالای 10 هزار دلار بوده است.

10،000  دلار قطعاً نقطه عطف است با وجود اینکه هنوز فاصله طولانی از 20،000 دلار دارد. رمز ارز پیشرو از سال 2009 تاکنون فقط 170 روز بالاتر از این نقطه قیمت بوده است.

همچنین به نظر می رسد حجم معاملات در سطح بالایی قرار دارد. با این حال، مقایسه دقیق با سال 2017 بسیار سخت است. به دلیل  این که “حجم معاملات واقعی” معیاری نبوده که در سال 2017 مانند امروز استفاده شده باشد. با این وجود، حتی با استفاده از برآورد های ناچیز، به نظر می رسد که حجم معاملات امروز به مراتب بیشتر از زمانی است که در سال 2017 به 10،000 دلار رسید.

تاکنون، بیتکوین در سال 2020 حرکت مثبت داشته است که انتظار می رود رویداد هالوینگ (نصف شدن پاداش ماینینگ) بعدی خود در ماه مه سال جاری داشته باشد. روند صعودی آن به طور طبیعی بسیاری از تحلیلگران سنتی را که از همان ابتدا در بیتکوین انتظار نزول را داشتند، متحیر کرد. به عنوان مثال، اخیراً MihanSignal  گزارش داده است که بیتکوین از هشدار یک تحلیلگر معروف مبنی بر عدم خرید آن، 95٪ افزایش قیمت داشته است.

آیا می توانیم شاهد بالاترین قیمت تاریخ بیتکوین قبل از هالوینگ باشیم؟

بعید به نظر می رسد زیرا همیشه اوج بیتکوین در طول تاریخ پس از هالوینگ خود اتفاق افتاده است. با این حال، اگر بیتکوین روندهای قبلی را دنبال کند، این افزایش انفجاری خواهد بود. اگر این چرخه چهار ساله، دستاوردهای مشابهی را برای بیت کوین ایجاد کند، در این صورت می توانیم شاهد قیمت 400،000 دلار باشیم. با این حال، روندهای تاریخی همیشه پیش بینی کننده نتایج آینده نیستند، بنابراین تریدر ها باید همچنان بر روی معیارهای فاندامنتال و تکنیکال دقت زیادی داشته باشند.