روسیه درحال راه اندازى ارز دیجیتال ملى

بانك مركزى روسيه در ادامه ممنوعيت هاى اخيرى كه در حوزه ارزهاى ديجيتال اعمال كرده است، در حال آغاز نسخه آزمايشى ارز ديجيتال ملى خود ميباشد.

به گزارش ميهن سيگنال به نقل از بيت كوينيست، بانك مركزى روسيه به تازگى اعلام كرده است كه قصد دارد ارز ديجيتال ملى (CBDC) خود را عرضه كند و در حال حاظر در حال برسى نسخه آزمايشى آن ميباشد.

اين بانك همچنين اظهار كرده است كه قصد دارد تا پايان سال ٢٠٢٢ اولين ارز ديجيتال ملى (CBDC) روسيه را بين كاربران عرضه كند.

بانک مرکزی روسیه اجرای آزمایشی ارز دیجیتال ملی (CBDC) خود را آغاز کرده است. این نهاد می‌ گوید نخستین آزمایش روبل دیجیتال را تکمیل کرده و اولین تراکنش انتقال ارز دیجیتال ملی بین افراد حاضر در این مرحله آزمایشی انجام می‌شود. 

گفتنى است بانك مركزى روسيه اخيرا اقدام به ممنوعيت فعاليت عرصه ارزهاى ديجيتال در اين كشور كرده بود، در پى اين اقدام رئيس جمهور روسيه، ولاديمير پوتين، به اين خبر واكنش نشان داد و به دولت خود و بانك مركزى روسيه پيشنهاد كرد تا به جاى ممنوعيت كامل اين عرصه در پى اعمال قوانين مناسب و چيدن يك چهارچوب منطقى براى كاربران اين حوزه باشند.

به گزارش ميهن سيگنال به نقل از بيت كوينيست، تاکنون ۳ نهاد از مجموع ۱۲ نهاد مالی شرکت ‌کننده در برنامه آزمایشی ارز دیجیتال ملی روسیه، روبل دیجیتال را در سیستم‌ های خوداعمال و مستقر کرده‌اند. گفتنی است که ۲ شرکت ‌کننده در این طرح آزمایشی گفته ‌اند که موفق شدند تا یک چرخه کامل انتقال روبل دیجیتال بین مشتریان با استفاده از اپلیکیشن‌های بانکی تلفن‌های هوشمند را انجام دهند.

منبع: bitcoinist.com