صندوق پوشش ریسک(۳AC) چگونه می خواهد خود را از سقوط ارز دیجیتال نجات دهد؟

بر اساس گزارش روز جمعه منتشر شده توسط وال استریت ژورنال، صندوق پوشش ریسک ارز دیجیتال، (Three Arrows Capital 3AC) در حال کار بر روی تضمین یک توافق نامه  برای نجات خود است.

این شرکت ارزهای دیجیتال از سقوط ترا، یکی از بزرگترین پروژه های بلاک چین که در اوایل ماه می به طور کامل از بین رفت، ضربه سختی خورد. به گفته یکی از بنیانگذاران، کایل دیویس، که در نهایت در مورد مشکلات مالی صندوق تامینی صحبت کرده است، موقعیت 200 میلیون دلاری 3AC در توکن لونا پس از سقوط قیمت توکن حاکمیتی و استیبل کوین TerraUSD، تقریبا به صفر رسید.

در حالی که 3AC توانست ضربه اولیه ناشی از سقوط تتر را تحمل کند، پس از آن به دلیل کاهش قیمت انواع ارز دیجیتال، دچار مشکل شد. در اوایل این هفته، قیمت بیت کوین به 20000 دلار سقوط کرد که پایین ترین سطح قیمت از دسامبر 2020 است.

دیویس می گوید:

 صندوق تامین کننده در حال ارزیابی برخی از دارایی های غیر نقدی خود است.

3AC چگونه تشکیل شد؟

دیویس 3AC را به همراه همکلاسی خود ژو سو در سال 2012 تأسیس کرد. این دو در نهایت به یکی از بزرگترین دارندگان ارز دیجیتال در جهان تبدیل شدند و 3AC میلیاردها دلار را مدیریت می کرد.

ژو، که معروف به پایان زمستان وحشیانه کریپتوهای 2018 بود، به دلیل تز بدنام “ابر چرخه” خود، شهرت یافت. در فوریه گذشته، او پیش‌بینی کرد که قیمت بیت کوین توسط یک پادکست به ۲.۵ میلیون دلار می ‌رسد. در اواخر ماه مه، ژو سرانجام اعتراف کرد که این تز “متاسفانه” اشتباه بوده است.

پس از اینکه شایعات در مورد مشکلات 3AC در اوایل ماه ژوئن منتشر شد، ظاهرا ژو با یک توییت مبهم در مورد همکاری با “احزاب مربوطه” آنها را تایید کرد. این صندوق تامین کننده تا به حال در مورد مشکلات خود نگران بود و درخواست هرگونه اظهار نظر را رد می کرد.

روز پنجشنبه، فایننشال تایمز گزارش داد که 3AC نتوانسته است به درخواست‌ های وام دهندگان پاسخ دهد. وام دهنده محبوب ارز دیجیتال BlockFi تایید کرد که برخی از داراییهای این صندوق تامین را نقد کرده است!