تحلیل قیمت بیت کوین ۲۸ مهر ۱۴۰۰

بیت کوین  قله تاریخی خود در 64854 دلار را شکسته و در حال ثبت سقف جدیدی است. با اینکه روند بلندمدت به طور واضحی صعودی است، نشانه هایی از ضعف در تایم فریم های کوتاه مدت دیده می شود.

نکات مهم تحلیل بیت کوین:

  • بیت کوین محدوده مقاومتی 57200 دلار را شکسته و قله تاریخی جدیدی را ثبت کرده است.
  • اندیکاتورهای تکنیکال در تایم فریم روزانه صعودی هستند.
  • بیت کوین در پنجمین و آخرین موج  یک حرکت صعودی قرار گرفته است.

نمودار روزانه، روند صعودی قیمت بیت کوین را نشان می دهد. در 14 اکتبر محدوده مقاومتی 57200 شکسته شد. این آخرین مقاومت قبل از ثبت سقف تاریخی بود. پس از شکسته شدن این محدوده مقاومتی، قیمت با سرعت بیشتری به رشد خود ادامه داده است.

تا کنون قیمت بیت کوین تا 65875 دلار پیش رفته و این یعنی سقف تاریخی جدیدی به ثبت رسیده است.

اندیکاتورهای تکنیکال در تایم فریم روزانه صعودی اتد. مکدی که از ترکیب میانگین های متحرک کوتاه مدت و بلندمدت تشکیل می شود، مثبت و در حال افزایش است. این به آن معناست که روند کوتاه مدت سریع تر از روند بلندمدت در حال رشد است. این در روندهای گاوی یک علامت مثبت است.

RSI هم که یک اندیکاتور مومنتوم است در حال افزایش می باشد و بالای سطح 70 قرار دارد. این هم نشانه مثبتی در یک روند صعودی است و ادامه مسیر حرکت صعودی را تایید می کند.

بنابراین تایم فریم روزانه از ادامه افزایش قیمت و ایجاد یک سقف تاریخی جدید حکایت دارد.

نمودار یک روزه قیمت بیت کوین / تتر. برای مشاهده نمودار در سایز اصلی روی آن کلیک کنید.

حرکات آینده قیمت

در نمودار 6 ساعته بیت کوین از یک کانال صعودی خارج شده و روی خط مقاومت آن واکنش نشان داده است (علامت سبز). این نشان می دهد خط مقاومت قبلی اکنون می تواند به عنوان حمایت عمل کند.

با این حال، برخلاف تایم فریم روزانه، نشانه هایی از ضعف دیده می شود. RSI و مکدی هر دو واگرایی خرسی تشکیل داده اند. این یعنی افزایش قیمت با افزایش متناسبی در مومنتوم همراه نشده و این می تواند موجب رخ دادن یک پولبک شود.

نمودار شش ساعته قیمت بیت کوین / تتر. برای مشاهده نمودار در سایز اصلی روی آن کلیک کنید.

در نمودار دو ساعته هم چشم انداز مشابهی وجود دارد که  واگرایی های خرسی برجسته تری را نشان می دهد.

نمودار دو ساعته قیمت بیت کوین / تتر. برای مشاهده نمودار در سایز اصلی روی آن کلیک کنید.

موج شماری قیمت بیت کوین

موج شماری نشان می دهد بیت کوین در پنجمین و آخرین موج از یک حرکت صعودی قرار دارد. این یعنی پس از تکمیل حرکت صعودی فعلی، احتمال وقوع یک دوره اصلاحی وجود دارد.

بیت کوین اکنون در اولین منطقه بالقوه ای که می تواند به عنوان سقف عمل کند قرار گرفته است. این محدوده توسط نسبت 1.61 طول موج اول (سفید) و نسبت 0.618 طول موج های 1-3 (مشکی) ایجاد شده است.

اگر حرکت گسترش پیدا کند، سطح بعدی که می تواند به عنوان سقف عمل کند بین 69000 تا 70000 دلار قرار خواهد داشت. این رنج توسط نسبت 2.61 طول موج اول (سفید) و نسبت 1:1 طول موج های 1-3 (مشکی) ایجاد شده است.

موج شماری در تایم فریم دو ساعته. برای مشاهده نمودار در سایز اصلی روی آن کلیک کنید.

در موج شماری بلندمدت هم به نظر می رسد قیمت بیت کوین در موج بلند مدت 5 از یک حرکت صعودی قرار گرفته که در دسامبر 2018 آغاز شده است. بنابراین، روند صعودی تقریبا سه سال است که ادامه یافته است. شمارش زیرموج ها با خط سفید نشان داده شده است.

اولین هدف برای سقف این حرکت بین 107000 تا 117000 پیش بینی می شود. این هدف با استفاده از ریتریسمنت فیبوناچی خارجی بر روی موج چهار (مشکی) و نسبت 1:1.61 طول امواج 1-3 (قرمز) تعیین شده است.

از این نوع فیبوناچی برای یافتن سطوح مقاومتی بالاتر از سقف تاریخی استفاده می شود.

موج شماری در تایم فریم بلندمدت. برای مشاهده نمودار در سایز اصلی روی آن کلیک کنید.

منبع: beincrypto