پلتفرم دیفاى ایاس، هک شد

يك سيستم مالى غيمتمرمز(DeFi) ديگر، قربانى حمله هكرى شد.

پلتفرم غيرمتمركز مالى (Defi) شبكه اياس، هك شد. در جريان اين حمله هكرى كاربران اين شبكه ٥ ميليون دلار خود را ازدست دادند.

اين روزها حمله هاى هكرى به سيستم هاى مالى غيرمتمركز ديفاى (DeFi)، به معضل جديد صنعت ارزهاى ديجيتال تبديل شده است و تعداد پروژه هايى كه قربانى اين حملات مى شوند روز به روز درحال افزايش است.

حمله هكرى به پلتفرم Pizza DeFi، اولين پرونده اينچنينى براى شبكه اياس (EOS) مى باشد.

به گفته صفحه رسمى توييتر شبكه اياس، اين هكر با نام itsspiderman، توانسته با جعل مقادير بسيارى از اين توكن در معاملات دپوزيت، مقادير بسيارى از اين ارز به ارزش ٥ ميليون دلار را استخراج كند.

اين هكر با كمك مقادير بسيارى از Tripool tokens و باز كردن معاملات دپوزيت، حجم قابل توجهى از اين ارز را استخراج و آن را به حساب والت خود منتقل كند.

براساس گزارش میهن سیگنال به نقل از شبكه رسمى اياس، اين شبكه در حال تلاش براى بازيابى ارزهاى ديجيتال دزديده شده مى باشد، شبكه اياس همچنين تاكيد كرد كه اين اتفاق يك اتفاق بى سابقه در تاريخ اين شبكه مى باشد.

گفتنى است در حمله هكرى كه به پلتفرم مالى غيرمتمركز Polychain شد. اين شبكه توانست تمام مبالغ دزديده شده را از هكر، پس بگيرد.

آيا اميدى براى بازپس گيرى ارزهاى دزديده شده وجود دارد؟

در اين باره بايد گفت كه در پرونده حمله هكرى پلتفرم PolyChain، ارزش اموال دزديده شده بسيار بيشتر از پرونده Pizza hack بود. با اين حال اين پروتكل موفق به بازيابى اموال دزديده شده، شد.

به گفته دمیترو وولکوف، کارشناس امنیت سایبری، هک های فراوان دیفای نتیجه ی توسعه سریع این پروژه ها می باشد.

منبع: u.today.com