تحلیل اتر ۱۴ اسفند ۹۹

نکات مهم تحلیل:

  • اتر روند صعودی تا 2000 دلار را با ثبت الگوی سقف دوقلو قطع کرده است.
  • 200-SMA به افزایش فشار فروش کمک کرده است.
  • در صورت شکسته نشدن حمایت SMA قیمت از 1440 دلار پایین تر نخواهد رفت.

اتر پس از سقوط از قله تاریخی خود بر فراز 2000 دلار دیگر نتوانسته تا 1700 دلار بالا برود. این آلت کوین پیشتاز حمایت 1300 دلار را به عنوان نزدیک ترین حمایت در اختیار دارد. بازگشت قیمت از ابتدای این هفته با افزایش تعداد تله های گاوی شروع شده است.

در روز چهارشنبه قیمت اتریوم به بالای 1600 دلار هم رسید و این باعث شد سرمایه گذاران خود را به امید شکست 2000 دلار آماده کنند. اما با افزایش قیمت تا 1650 دلار یک الگوی سقف دوقلو تشکیل شد. اکنون اصلاح قیمت در حال انجام است که می تواند به بازگشت V شکل در نمودار 4 ساعته پایان دهد.

نمودار 4 ساعته اتر

الگوی سقف دوقلو یک الگوی نزولی است و زمانی رخ می دهد که قیمت یک دارایی یک سطح را تست کرده و نمی تواند سطح مانع پیش رو را  بشکند. معمولا در این ناحیه فشار فروش اساسی اتفاق می افتد. اگر قیمت بتواند از این مانع عبور کند، سناریوی نزولی باطل می شود. در صورتی که اتر نتواند از این سطح عبور کند احتمال افت قابل توجه قیمت وجود خواهد داشت.

قیمت اتر در زمان نوشتن این تحلیل در حوالی 1560 دلار قرار دارد و حمایت 1600 را از دست داده است. میانگین متحرک ساده (SMA) 200 هم به افزایش فشار فروش بالای 1600 دلار کمک کرده است. در پایین نمودار، حمایت 1520 دلار قرار دارد که همان SMA 50 می باشد. اگر پای نزولی از این منطقه عبور کند اتر تا حمایت بعدی در 1440 دلار افت خواهد کرد.

نمودار 4 ساعته اتر/ دلار

اندیکاتور مکدی در نمودار 4 ساعته نشان می دهد خریداران به طور نسبی قدرت را در دست دارند. این اندیکاتور بالاتر از خط میانه قرار دارد و این یک سیگنال صعودی است. حمایت بالای 50-SMA خطر افت بیشتر قیمت تا 1440 و 1300 دلار را کاهش می دهد.

راستی! برای سهولت دسترسی شما به آخرین سیگنال ها کانال تلگرام VIP میهن سیگنال برای شما عزیزان ساخته شده.

همچنین برای مشاهده جدیدترین تحلیل های بیت کوین روی تحلیل بیت کوین کلیک نمایید.

منبع: کوین گیپ