تحلیل قیمت اتریوم ۵ مرداد ۱۴۰۰

اتریوم پس از نزدیک شدن به 2400 دلار دوباره قرمز شده است. این باعث شده بسیاری از آلت کوین های دیگر بازیابی شوند.

نکات مهم تحلیل:

  • قیمت اتریوم به دنبال ایجاد حمایت های بالاتر ترجیحا بالاتر از 2000 است.
  • الگوی کنج صعودی نشان می دهد اتر افت 11 درصدی تا 2000 دلار را آغاز کرده است.

ناتوانی در بستن قیمت دیروز بالاتر از 2400 باعث برتری خرس ها شده و فروشندگان به سیو سود پرداخته اند. اکنون اتریوم با افت 7 درصدی در 24 ساعت اخیر در محدوده 2100 معامله می شود.

موج صعودی اخیر اگرچه رشد قابل توجهی را به همراه داشت اما پایدار نبود.به نظر می رسد عوامل بنیادی نتوانسته اند با رفتار قیمت همراه شوند. البته اصلاح مختص اتریوم نبوده و بیت کوین هم بعد از رسیدن به 40000 دلار دچار افت شده و برخی ارزها را با ود پایین آورده است.

همزمان اندیکاتورهای تکنیکال نشان می دهند اصلاح در آینده نزدیک ادامه خواهد داشت. اندیکاتور مکدی در نمودار 4 ساعته سیگنال فروش داده است. این دعوت به فروش از برخورد و پایین رفتن EMA12 روزه با EMA 26 روزه ایجاد شده است. با کاهش فاصله مکدی نسبت به خط میانی احتمال ادامه اصلاح نیز بیشتر می شود.

نمودار چهارساعته قیمت اتریوم / دلار. برای مشاهده نمودار در سایز اصلی روی آن کلیک کنید.

یک الگوی کنج صعودی در نمودار 4 ساعته تشکیل شده که تصویر رسی را ارائه می کند. این الگو افت 11 درصدی قیمت را پیش بینی می کند. این الگو در میانه یک روند صعودی تشکیل می شود و می تواند کوتاه مدت یا بلندمدتی باشد. خط روند بالایی (مقاومت) و خط روند پایینی (حمایت) با تکمیل الگو به هم نزدیک می شوند. افزایش حجم معاملات در نزدیکی خط حمایت، دیدگاه خرسی را تایید می کند. در این مورد عقب نشینی قیمت از 2400 تا 2000 دلار در این الگو دیده می شود.

اما در صورتی که اتر بتواند بالاتر از 2100 دلار باقی بماند سناریوی افت 11 درصدی باطل خواهد شد. در این صورت خریداران برای بازگشت به 2400 و سپس 3000 دلار تلاش خواهند کرد.

منبع: کوین گیپ