همکارى گیم استاپ با مایکروسافت، شایعه یا حقیقت

سهام گیم ‌استاپ در پی شایعه همکاری با مایکروسافت در عرض ٢٤ ساعت، ١٣ درصد رشد كرد.

به گزارش ميهن سيگنال به نقل از کوین تلگراف، همكارى شركت غول آساى مايكروسافت با پلتفرم راه حل مقياس پذيرى شبكه لايه دوم اتريوم (Immutable X)، باعث شده شايعاتى مبنى بر همكارى شركت مايكروسافت با فروشگاه هاى زنجيره اى GameStop ميان كاربران پراكنده شود. گفتنى است به دنبال اين شايعات شبكه گيم استاپ شاهد رشد چشمگيرى در قيمت سهام خود بوده است.

قیمت گیم‌استاپ (GameStop)، سهام فروشگاه‌ های زنجیره‌ای محبوب بازی‌ های ویدیویی، در میان شایعات همکاری با مایکروسافت تقریباً ۱۳ درصد تنها در عرض در ۲۴ ساعت افزایش یافته است. اين شايعات مبنى بر اين است كه گیم‌ استاپ قرار است برای راه‌اندازی NFT در بازی‌های موجود و ساخت بازی‌های متمرکز بر توكن هاى غير مثلى (NFT) با شركت مایکروسافت همکاری داشته باشد.

بر اساس داده هاى تريدينگ ويو، در تاريخ ٨ فوريه بعد از انتشار اين شايعات، سهام شبكه گيم استاپ در سطح ١١٥/٦ دلارى قرار گرفت و توانست تا چندين ساعت بعد از انجام معاملات به طور تقريبى در همين سطح باقى بماند.

گفتنى است، شبكه گيم استاپ در اوايل ماه فوريه فروش سهام خود را با قيمت ١٠٠ دلارى شروع كرد ولى اين شركت در ماه جارى با ورودش به همكارى با پلتفرم راه حل مقياس پذيرى شبكه لايه دوم اتريوم به نام Immutable X، شاهد رشد چند درصدى در فروش سهامش شد.

به گزارش ميهن سيگنال به نقل از كوين تلگراف، یکی از کاربران شبکه اجتماعی ردیت (Reddit) با اشاره به خرید شرکت بلیزارد از سوی مایکروسافت اينچنين اظهار كرده است:

«با قابلیت ساخت و فروش NFT در پلتفرم ایمیوچبل ایکس (Immutable X)، گیم‌ استاپ می‌تواند در بازی هارت‌ استون مایکروسافت تمام کارت‌ها را به NFT تبدیل و نسبت به موجودی هر بازیکن آنها را تقسیم کند. پس این شایعه می‌تواند تا حدی درست باشد.»

منبع: cointelegraph.com