شبکه اینترنت کامپیوتر در پى ادغام دو شبکه بیت کوین و اتریوم

شبكه جهانى internet computer، از ارائه قراردادهاى هوشمند جديد در نتيجه ادغام دو شبكه بيت كوين و اتريوم تا پايان سال خبر داد.

به گزارش ميهن سيگنال به نقل از كوين تلگراف، شبكه اينترنت كامپيوتر به تازگى نقشه راه جديدى را منتشر كرد كه بر اساس اين نقشه راه قصد دارد تا پايان سال ٢٠٢٢، با ادغام دو شبكه بلاك چينى بيت كوين و اتريوم، قراردادهاى هوشمند جديدى را توليد كند.

اين اقدام جديد اينترنت كامپيوتر به عنوان بخشى از پروژه (chromium Satoshi Release) كه متعلق به بنياد Difinty ميباشد معرفى شده است. بنياد Difinty، گفته است كه اين پروژه تا انتهاى سال به صورت عمومى ارائه خواهد شد.

به گزارش ميهن سيگنال به نقل از شبكه اينترنت كامپيوتر، در اين اقدام جديد، قراردادهاى هوشمند جديدى با كمك فناورى رمزنگارى كليد بلاك چينى ( chain key cryptography)، به روى شبكه بيت كوين اضافه خواهد شد، با كمك اين قراردادهاى هوشمند جديد ديگر نيازى به ارتباط با شبكه هايى كه ميتوانند نقش مخربى در پلتفرم هاى بيت كوين و اتريوم داشته باشند، نيست.

اینترنت کامپیوتر اولین بلاک چین در دنیاست که بر روی سرعت اینترنت و فضای ذخیره‌سازی نامحدود کار می‌کند. این پروتکل همچنین نماینده نسل سوم نوآوری‌های بلاکچینی در کنار بیت کوین و اتریوم است؛ زنجیره بلوکی که محاسبات و دیتاهای قراردادهای هوشمند را مقیاس پذیرتر می‌کند و آنها را بر روی سرعت وب راه اندازی، پردازش و ذخیره می‌کند. همچنین فریم ورک‌ های نرم افزاری قدرتمندی را نیز به توسعه دهندگان ارائه می‌دهد.

پروتکل اینترنت کامپیوتر توسط بنیاد DFINITY راه اندازی شده است. این یک سازمان غیرانتفاعی تحقیقات علمی واقع در زوریخ سوییس است و اعضای آن شامل بهترین رمزنگاران و برنامه نویسان دنیا است. این سازمان بیش از ۱۰۰,۰۰۰ مقاله آکادمیک منتشر کرده و ۲۰۰ جایزه علمی دریافت کرده است.

منبع: cointelegraph.com