فانتوم از اتریوم پیشى میگیرد

طبق اطلاعات ثبت شده، روز دوشنبه تعداد تراكنش هاى ثبت شده در شبكه نوظهور لايه يك فانتوم از تعداد تراكنش هاى شبكه اتريوم، جلو زد.

به گزارش ميهن سيگنال به نقل از يوتودى، تعداد تراکنش‌ های داخلی شبکه فانتوم برای اولین بار در تاریخ، روز دوشنبه از اتريوم پيشى گرفت.

به نظر مى رسد علت اصلى اين سبقت ناگهانى شبكه فانتوم، علاقه مندى سرمايه گزاران بازار ارزهاى ديجيتال به پيدا كردن راه هاى جديدتر و سريع تر براى سرمايه گزارى باشد.

گزارش منتشر شده از خبرگزارى اختصاصى شبكه فانتوم، Fantomscan نشان می‌ دهد که در ۲۴ ساعت گذشته شبکه فانتوم بیش از ۱.۲ میلیون تراکنش را پردازش کرده، در حالی که داده هاى ثبت شده در خبرگزارى Etherscan، این مقدار برای اتریوم کمی بالاتر از ۱.۱ میلیون تراکنش بوده است.

٥٥ اعتبارسنج فعال در اين حوزه تعداد تراكنش هاى اين دو شبكه را ثبت كرده اند. بر اين اساس، سرعت پردازشی شبکه فانتوم برای روز دوشنبه حدود ۸ تراکنش بر ثانیه بوده اما اتریوم توانسته است تنها ۲ تراکنش در هر ثانیه پردازش کند.

شبكه فانتوم از زمان راه اندازى اش در دسامبر ٢٠١٩ تاكنون، توانسته بيش از ١٧٠ ميليون تراكنش را در شبكه خود ثبت كند.

تعداد تراكنش هاى اتريوم نيز هم اكنون به سطح پيشين خود در ماه آگوست سال ٢٠٢١ رسيده است كه فاصله بسيارى تا اوج خود كه سطح ١/٧ ميليون دلار تراكنش در روز بوده است، دارد.

شبکه فانتوم (Fantom Network) در سال ۲۰۱۹ با هدف حل مشکل سه‌گانه بلاکچین یعنی امنیت، مقیاس‌پذیری و تمرکززدایی و ایجاد تعادل میان این سه اصل طراحی شد. فانتوم پلتفرمی غیرمتمرکز، بدون نیاز به مجوز و متن‌باز است که امکان توسعه قراردادهای هوشمند برای ایجاد برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) و توسعه دارایی‌های دیجیتال را فراهم می‌کند.

منبع: coindesk.com