بررسی اعتبار پروژه تری اینوست (Treenvest)

با توجه به افزایش محبوبیت ارزهای دیجیتال و پروژه های رمزنگاری، امروزه افراد زیادی با شنیدن وعده های سود ماهانه وارد این پروژه ها می شوند و سرمایه خود را در معرض خطر کلاهبرداری قرار می دهند. امروز قصد داریم در مورد کلاهبرداری treenvest با شما صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

تری اینوست (Treenvest) چیست؟

با توجه به شیوه عملکردی که شرکت  treenvest در پیش گرفته می توان آن را نوعی شرکت پانزی تلقی کرد. در واقع این شرکت نوعی شرکت هرمی است که هر لحظه ممکن است به کلی برچیده شود و سرمایه کاربران خود را به باد فنا دهد.

با توجه به اینکه شرکت  treenvest بیش از همه کاربران ایرانی و فارسی زبان را مورد هدف قرار می دهد، لازم دانستیم تا به هموطنان عزیز هشدار دهیم.  با اینکه این شرکت به صورت ماهیانه مقداری سود ثابت به هر کاربر پرداخت می کند اما نکات منفی زیادی در مورد آن وجود دارد که باید مورد بررسی قرار بگیرد و جوانب احتیاط رعایت شود.

آدرس اینترنتی این شرکت treenvest.com  است. کاربران از طریق این آدرس می توانند وارد شرکت شده و عضوی از شرکت شوند. در ادامه باید زیرمجموعه بگیرند و هر چه فعالیت بیشتری داشته باشند سود بالاتری دریافت خواهند کرد. درست مانند یک شرکت هرمی که معمولاً همگی کلاهبردار هستند!

هیچ پروژه سرمایه گذاری در حال حاضر مجوز قانونی ندارد. هر موسسه مالی بجز بانک ها و صندوق های قانونی که اقدام به جذب سرمایه کنند کلاهبردارند.

دلایل اثبات کلاهبرداری تری اینوست (Treenvest)

اولین دلیلی که می توان از آن به عنوان یکی از دلایل کلاهبرداری بودن treenvest یاد کرد عدم ارائه توضیحات لازم و کافی در مورد نحوه فعالیت مدیران پروژه است. علاوه بر این مدیران پروژه و حتی مدیران وب سایت اصلاً مشخص نیستند. با مراجعه به وبسایت لینکدین متوجه میشوید این سایت هیچ صفحه ای ندارد و کارکناش مشخص نیستند.

از طرفی این پروژه آدرس مشخص و دفتر مرکزی شناخته  شده ای ندارد. همچنین، پلن مشخصی برای کسب درآمد از طریق شرکت در این پروژه دیده نمی شود. سایت پروژه امکان ثبت نام ندارد بلکه هر کاربری می تواند بدون ثبت نام به آن وارد شود.

شرکت treenvest در سایت معروف و معتبر کوین مارکت کپ و کوین گکو فهرست نشده است. این پروژه بسیار نوپاست به طوری که هنوز مارکت کپ آن مشخص نشده است. حتی هنوز در صرافی های غیرمتمرکز هم تأمین نقدینگی ندارد و فعلاً توکن های این پروژه قابلیت فروش ندارند.

وعده ربات های هوشمند تریدر را در بسیاری از پروژه های کلاهبرداری میبینم. کافیست از خود بپرسید اگر ربات های نقطه زن بی نقص به وجود آمده اند چرا مدیرانش را پولدار نمیکند؟

نحوه پرزنت شدن در پروژه کلاهبرداری تری اینوست (Treenvest)

اگر قصد دارید در این پروژه عضو شوید باید بر روی لینکی که از طرف یک شخص با سطح بالاتر(لیدر) برای شما ارسال می شود کلیک کرده و از طریق کد دعوت آن شخص عضوی از پروژه شوید. شما با قرار دادن مقداری پول در این پروژه عضوی از آن شده و ماهانه سود دریافت می کنید.

مدیران پروژه با سرمایه ای که کاربران عادی وارد پروژه می کنند ترید کرده و از سودی که به دست می آورند سهم کاربران را می دهند. پروژه پلن های مختلفی برای دریافت سود دارد. مثلاً پلن ۶ ماهه که هر ماه ۵ درصد سود می دهد اما تا پایان ۶ ماه سود حاصله قابل برداشت نخواهد بود.

پلن 1 ساله شرکت کلاهبرداری تری اینوست (Treenvest) 7 درصد سود ماهانه می دهد و در پایان هر ماه قابل برداشت است. پلن 2 ساله، 10 درصد سود ماهانه دارد و پایان هر ماه قابل برداشت است. در پلن 1 ساله و 2 ساله می توانید بعد از ۲ تا ۹ ماه اصل پول را برداشت کنید.

هر فرد به محض پرزنت شدن می تواند سه دسته درست کند و هر دسته می تواند شامل چند نفر باشد. هر عضو ۹۰ روز فرصت دارد تا با دادن ۵۰۰۰ دلار از هر دسته به مدیران پروژه، ۱۰۰۰ دلار پاداش بگیرد.

حال اگر هر دسته 100000 دلار برای پروژه درآمد داشته باشد، سرشاخه اصلی 30000 هزار دلار پاداش دریافت می کند. همان طور که می بینید  کار این پروژه بسیار شبیه شرکت های هرمی است پس اصلاً قابل اعتماد نیست.

بسیاری از کاربران این پروژه زمانی متوجه کلاهبرداری بودن میشوند که کار از کار گذشته و پرداخت سود ها متوقف شده!

بررسی نظرات مخاطبان این مقاله

خانومی به نام Zahra کامنت قابل توجهی در زیر این مطلب منتشر کرده است که مطالعه آن خالی از لطف نیست:

“سایت صد در صد کلاهبرداری هست،در این ماه بخش زیادی از اعضا موفق به برداشت تتر نشده اند و چیزی حدود هفت میلیون دلار سود با توکن شرکت به اسم تریکو پرداخت شده است،همچنین تمام پول ورودی ها صرف نقد کردن توکن افراد قدیمی میشود و یه شبکه تمام پانزی به وجود آمده که وابستگی شدید به ورودی های جدید دارد

توکن شرکت به اسم ۳co فاقد تیم برنامه نویس بوده و کد نویسی آن از کد های آماده و کپی شده می باشد همچنین تیم توسعه دهنده ناشناسی دارد

شرکت بعد از کم اوردن تعداد توکن ها به یک باره و خارج از وایت پیپر ۲میلیارد توکن رو به اصطلاح mint کرد و تعداد توکن ها از یک میلیارد به سه میلیارد افزایش پیدا کرد

سایت پشتیبانی توکن به آدرس ۳co.net فوق العاده ضعیف می باشد و حتی اطلاع رسانی درست برای افزایش سوپلای توکن نکرده و یه سایت تزئینی هست

شرکت در هر ماه تعداد افرادی که مجبور به برداشت توکن میشود را به بهانه های جدید زیاد میکند در ماه قبل به بهانه هش دزدی و در این ماه با پریموم کردن بعضی از اکانت هایی که به اندازه کل سرمایه خود سود گرفته بودند و یا افرادی که با توکن جایگاه زده اند و دلیل ها و بهانه های متفاوت دیگر ،تمام این افراد که تا الان حدود ۷۰ درصد کل سرمایه گذاران میشود را مجبور به برداشت توکن کرده

بخش کثیر پول ورودی های جدید توسط اعضا قدیمی صرف نقد کردن توکن ها میشود و برای افراد جدید با توکن جایگاه زده میشود و عملا پول واقعی به شرکت واریز نمیشود و ورودی و خروجی پول های تتری از کیف پول شرکت در شبکه ترون با یکدیگر همخوانی ندارد و خروجی پول بسیار بیشتر از ورودی شده و این زنگ خطر پروزه های پانزی است

در ادعاهای لیدرها دلیل پرداخت نشدن سود تتری باز بودن معاملات شرکت بوده است که فعلا در ضرر هست و منتظر هستن تا از ضرر در بیاید در حالی که هیچ مدرکی که معاملات شرکت را تایید کند وجود ندارد

شرکت از خیال پردازی های قدیمی مانند ابداع ربات های معامله گری که تمام معاملات را با سود میبندد استفاده کرده و ب خیلی از افراد امید و انگیزه واهی داده است

شرکت وعده راه اندازی صرافی خودش را در دو ماه آینده داده ولی وقتی به آدرس سایت صرافی نگاه میندازید ب هر سایتی نزدیک است تا صرافی ،در این صرافی فعلا قادر به خرید توکن هستید ولی فروش آن مهیا نیست

در این ماه پرداخت سود به صورت تتر به قدری ضعیف بود که طبق شنیده ها تعدادی زیادی از لیدر ها هم سود تتری به آن ها نرسیده

طراحان سایت به نظر اکثرا ایرانی هستند و این سایت در دو شهر گنبد کاووس و کاشان بیشترین فعالیت را دارند

و خیلی از دلایل دیگه ای که چرا نباید در این سایت سرمایه گذاری کرد

تمام افرادی که قصد ورود دارند به نظر باید احتیاط بیشتری انجام بدهند و افراد قدیمی این سایت نیز باید از ورودی گرفتن پرهیز کنند”

در ادامه ایشان نوشتند:

“سایت ادعای ابداع ربات های تریدر برای فارکس کرده که میتواند همیشه سودده باشد،با بررسی این ربات ها متوجه شدم این ربات ها به سبک مارتینگل کار میکند و هر معامله ای که در ضرر میرود حجم را دو برابر میکند(این ربات ها در بازار فارکس بسیار زیاد است و ارزش ریسک کردن هم ندارد زیرا در مواقع نوسانی بازار میتواند یک حساب را در چند ساعت کال مارجین کند)

سایت از تیم IT خاصی هم برخوردار نیست و سایت اصلی treenvest چند هفته ایست از دسترس خارج شده و شما مستقیم وارد پنل کاربری میشوید(قبل از آن هم یک سری اخبار منقضی شده در مورد ارز های دیجیتال بود که چند ماهی بود آپدیت نمیشد)

سایت scamadviser نمره یک را به این سایت داده و فعالیت پرخطری برای این سایت در نظر گرفته

سایت های ایران هشدار و وب آموز نیز این سایت را در لیست هشدار خود قرار داده اند

تنها راه ارتباطی مستقیم افراد با سایت از طریق تیکت به پشتیبانی بوده که در ماه گذشته به علت تاخیر در واریزی ها و حجم زیاد تیکت ها این آپشن از سایت حذف شده و تنها تیکت برای برداشت توکن به جای تتر وجود دارد و اگر فردی هنگام برداشت با مشکل رو ب رو شود و لیدر فرد نیز جوابگو نباشد دیگر هیچکاری نمیتواند انجام بدهد

پشتیبانی سایت فوق العاده ضعیف میباشد و افرادی زیادی حتی دلیل اینکه چرا سود یا اصل پولشان را نمیتوانند برداشت کنند را نمی دانند

با قط شدن سود نصف افراد دو دستگی شدیدی بین سرمایه گذاران به وجود آمده و افرادی که هنوز سود میگیرند مشکل افرادی را که سود نمیگیرند را به خاطر مشکلات تیمی و لیدری می دانند در حالی که این افراد با فرآیند و کلک های پروژه های پانزی آشنا نیستند و این اتفاقات در پروژه های کلاهبرداری قبلی هم رخ داده

هنگامی که از افراد داخل سایت دلیل مشخص نبودن صاحبان این شرکت را میپرسی در جواب میگویند”بیتکوین هم صاحبش مشخص نیست!!”ولی این افراد تفاوت یک دارایی دیجیتال که هر لحظه میتوانی آن را نقد کنی با سیستم سرمایه گذاری که دو سال پول شما بلوکه هست را متوجه نمیشوند

دامنه سایت حدوده سه سال هست که فعال شده ولی اوج فعالیت سایت در سال ۲۰۲۲ بوده و اکثر افرادی که داخل شرکت هستند بخش کمی از اصل پول خود را گرفته اند،با توجه به اوضاع چند ماه اخیر احتمال کاهش ورود سرمایه به این شرکت زیاد هست(بخش زیادی از اعضا نه تنها سود نگرفته اند بلکه تمایلی به ورودی گرفتن هم ندارند)

یکی از علت های مهمی که هنوز افراد ورودی جدید میگیرند برای نقد کردن توکن هایی هست که به عنوان سود به آن ها پرداخت شده(سرمایه شما فقط صرف نقد کردن توکن بالاسریتون میشه نه ترید روی ارز ها دیجیتال!!!)

هر ماه که میگذرد تعداد توکن های بدون مشتری زیاد تر میشود،در ماه قبل حدود ۵۰۰ میلیون توکن به ارزش ۵ میلیون دلار و این ماه حدود ۱ میلیارد توکن در کیف پول افراد مانده و بدون مشتری هست و این باعث شده تعداد هولدر های این توکن بالا برود و کانال ها و لیدر ها این اتفاق را به علت محبوب بودن توکن میدانند! در حالی که تنها علتش نبود مشتری است نه محبوبیت!!

دو شهر گنبدکاووس و کاشان که مرکزیت این سایت هستند،بیشترین ورود پول به شبکه را دارند و افراد داخل این تیم ها مشکل خاصی در برداشت ندارند ولی بقیه شهر ها معمولا مشکلات زیادی دارند و به احتمال زیاد این دو شهر نیز در چند ماه آینده به اشباع رسیده و به افراد مشکل دار نیز اضافه شوند(بخش زیادی از سود ها در این دو شهر نیز با توکن پرداخت میشود ولی چون ورودی زیاد هست توسط خط لیدری نقد میشود)

و در آخر
من به عنوان یه فرد اهل کاشان که چند سالی هست در مارکت های مالی مشغول به فعالیت هستم لازم دانستم این ویروسی که در ایران و مخصوصا در کاشان به وجود آمده را اطلاع رسانی کنم تا شاید چند نفری از وارد شدن به این سیستم پرهیز کنند و از خطرات آن باخبر شوند”

همچنین در جدیدترین نظر خود نوشتند:

ترینوست در این ماه سود افرادی که بالای هزار دلار در ماه درآمد داشتن رو به بخش ووچر ولت انتقال داده است و این سود فعلا فقط و فقط از طریق زیرمجموعه گیری قابل نقد شدن هست که این بخش یک لول از توکن شرکت بدتر است(توکن شرکت رو اعضا میتوانستند به یکدیگر با مبلغ توافقی بفروشند ولی ووچر ولت بدون زیرمجموعه گیری داخل تیم قابلیت نقد شدن را ندارد)

ترینوست تعداد زیادی از ولت هایی که بیش از صد هزار عدد توکن رو داشتند بدون هماهنگی بلاک کرده و توکن های این افراد فریز شده و قابل انتقال نیست(کد نویسی توکن ۳co به گونه ایست که طراح میتواند آدرس کیف پول ها را به راحتی بلاک کند و توانایی انتقال رو از هولدر ها و افراد بگیرد)

یکی از مهمترین شعار هایی که اعضای این سایت میدادند اجباری نبودن زیرمجموعه گیری بوده که با راه اندازی ووچر ولت تقریبا غیرمستقیم زیرمجموعه گیری اجباری شده است(شاید اعضا توکن یا ووچر را به بالاسری و لیدر ها انتقال بدهند و لیدر ها نقد کنند ولی لیدر ها هم با زیرمجموعه گیری توانایی نقد کردن دارند و زیرمجموعه گیری کاملا اجباری هست و تیم هایی که فعالیت خود را استپ کرده اند دیگر راهی برای سود کردن ندارند و فقط ووچر ولت این افراد شارژ میشود و راهی برای نقد کردن نیست)

افراد طرفدار این سایت دلیل فریز شدن توکن ها و راه افتادن وچر ولت رو برای راه اندازی صرافی شرکت میدادند تا با فروش سنگین توکن رو ب رو نشود در حالی که این کار فقط برای فشار آوردن به اعضا برای زیرمجموعه گیری طراحی شده است.

فردی به نام احسان هم چنین نوشته:

یه مدتی از کلی توی شبکه های مجازی درباره ترینوست شنیدم.خیلیا گفتن بیا سرمایه گذاری کن و سود خوبی میده و چندساله فعالیت داره و…..از تعجب شاخ درآوردم چرا اکثر مردم ما اینطوری اند؟!بی فکر و طماع.درسته وضعیت اقتصادی کشور داغونه ولی آخه رو چه اعتباری پولتون رو یجایی سرمایه گذاری می کنید که نه هویت ادمینش مشخصه نه دفتر و جا و مکانشون؟!همین حالا سایت رو ببندن برن دستتون به کجا بنده؟! دیدید که بورس که همین بقل خودمون بود دست دولت روش، چه بلایی سر مردم آورد؟! ترینوست که دیگه هیچی…دست بردارید از اینهمه طمع و ساده اندیشی با سرمایه و فکر و روانتون بازی و قمار نکنید.

مراحل بازپس گیری سرمایه و آزادسازی حساب صرافی ترینوست

متاسفانه تعداد زیادی از کاربران این صرافی اخیرا در دایرکت و بخش نظرات سایت از ما نحوه بازپس گیری دارایی از صرافی ترینوست و آزاد کردن حساب ترینوست را میپرسند. پس ما یک راهنمای قانونی برای این منظور آماده کردیم:

  1. مقاله نحوه شکایت از صرافی های ارزدیجیتال ایرانی چگونه است؟ را بخوانید
  2. در اینترنت یا به صورت فیزیکی به دنبال یک وکیل برای مشاوره بگردید
  3. با وکیل تمامی جزئیات پرونده را مطرح کنید و راهنمایی بگیرید
  4. به پلیس فتا و کلانتری مراجعه کنید و از کلیه افرادی که در سیستم بلم از شما پول دریافت کرده اند شکایت کنید
  5. سعی کنید به هیچ عنوان در پروسه شارژ حساب از ارز های دیجیتال استفاده نکنید تا بعدا بتوانید به صورت قانونی صاحبان حساب را شناسایی کنید(ارز های دیجیتال به دلیل جدید بودنش بسیار سخت قابل ردیابی است)
  6. اگر ابهامی دارید در بخش نظارت سایت آنرا درمیان بگذارید

جمع بندی

مواردی که بسیار آشکارا کلاهبرداری بودن تری اینوست (Treenvest) را نشان میدهند را مرور میکنیم:

  • این پروژه در سایت های معتبر کوین مارکت کپ و کوین گکو لیست نشده
  • اعتبار دامنه بسیار کم است و مدت کوتاهیست که ثبت شده
  • این سایت اقدام به جذب سرمایه میکند که کاملا غیر قانونی است
  • در لینکدین و ردیت هیچ کامیونیتی فعالی ندارد
  • توسط اکثر کانال های تلگرامی زرد تبلیغ و زیرمجموعه گیری میشود
  • پرداخت سود شما نیازمند زیرمجموعه گیری هرمی است

در پایان توصیه میکنیم سرمایه خود را به دست افراد سودجو نسپارید و هیچ گاه وارد چنین پروژه های پانزی نشوید. همچنین برای اطلاعات بیشتر مقاله دیده بان کلاهبرداری های ارز دیجیتال | معرفی معروف ترین پروژه های اسکم را بخوانید.