تعطیلی ۱۶۲۰ فارم ماینینگ در ایران

از زمانی که ایران ماینینگ ارزهای دیجیتال را به عنوان یک صنعت به رسمیت شناخته 1620 فارم ماینینگ بدون مجوز را به تعطیلی کشانده است.

مقامات ایرانی 1620 ماینینگ فارم غیرقانونی ارز دیجیتال را از زمانی که ماینینگ ارز دیجیتال به عنوان یک صنعت به رسمیت شناخته شده در جولای 2019 تعطیل کرده اند. اخیرا اعلام شده ین فارم ها 250 مگاوات برق مصرف می کرده اند. بسیاری از این فارم های بدون مجوز در یک ماه اخیر و بالارفتن قیمت بیت کوین تا قله تاریخی آن شناسایی شده اند.

مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی توانیر در مصاحبه ای اعلام کرده:

“توانیر در برخورد با ماینرهای بدون مجوز سختگیر است. این افراد را خواهیم یافت و جریمه ای برابر با خسارت وارد شده به شبکه ملی نیرو از آن ها دریافت خواهد شد. اتصال تاسیسات ماینینگ این افراد به شبکه ملی برق قطع خواهد شد و مورد تعقیب قانونی قرار خواهند گرفت.”

طبق قانون توانیر این اختیار را دارد که کسب و کارهای ماینینگ غیرقانونی را تعطیل کند. در همین راستا 24 ماینینگ فارم که 310 مگاوات برق مصرف می کنند توانسته اند از وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز فعالیت بگیرند.

رجبی مشهدی گفته است دستگاه قضا در یک ماه گذشته شاهد افزایش پرونده های در ارتباط با ماینینگ غیرقانونی ارز دیجیتال بوده است. در این مدت حدودا 500 ماینینگ فارم با وعده پاداش 10 میلیون تومانی برای افراد همکاری کننده در شناسایی تاسیسات غیرقانونی ماینینگ مورد شناسایی قرار گرفته است.

 

راستی! اگر علاقه مند به دنبال کردن اخبار داغ ارزهای دیجیتال هستید کانال اخبار میهن سیگنال برای شما عزیزان ساخته شده.

همچنین میتوانید آخرین اخبار ارز های دیجیتال را در خبر ارز دیجیتال بخوانید.

منبع: https://news.bitcoin.com