چین لینک یکی از پرکاربردترین ارزهای دیجیتال برای کلاهبرداری

تحقیق جدیدی نشان می دهد کلاهبرداری های مرتبط با ارز دیجیتال در سال گذشته تقریبا دو برابر شده است. با این حال پیش بینی ها درباره آینده مثبت نیست. طبق پیش بینی ها افزایش چشمگیری در این ارقام در سال 2021 رخ خواهد داد.

طبق گزارش کلاهبرداری های رمزارز که توسط Bolster  منتشر شده، همبستگی بین افزایش محبوبیت رمزارزها و شیوع کرونا باعث افزایش کلاهبرداری های ارز دیجیتال در سال 2020 شده است.

به گزارش میهن سیگنال، Bolster  بیش از 300 میلیون وب سایت را تحلیل کرده و از میان آنها بیش از 400 هزار کلاهبرداری ارز دیجیتال را کشف کرده است که در سال گذشته ایجاد شده اند. این میزان افزایش 40 درصدی نسبت به ارقام سال 2019 را نشان می دهد.

با در نظر گرفتن این ارقام و افزایش محبوبیت بیت کوین انتظار می رود کلاهبرداری های ارز دیجیتال در سال 2021 افزایش 75 درصدی داشته باشد.

چین لینک سومین ارز پرکاربرد برای کلاهبرداری

بسیاری از کلاهبرداری ها در حوزه ارز دیجیتال به صورت جوایز ، هدیه و قرعه کشی های قلابی و نیز جعل هویت افراد مشهور صورت گرفته است. ایلون ماسک، جان مکافی و یوساکو میزاوا سه شخصیت برتری بودند که بیشترین جعل هوبت از آنها در سال 2020 صورت گرفته است.

همچنین سه رمزارز پرکاربرد در این اقدامات غیرقانونی بیت کوین، اتریوم و چین لینک بوده اند. علاوه بر این کلاهبرداران به جعل هویت صرافی هایی مانند بایننس، کوین بیس و جمینی نیز پرداخته اند.

برای کسب اطلاعات بیستر درباره کلاهبرداری های این حوزه می توانید به صفحه “دیده بان کلاهبرداری ارز دیجیتال” مراجعه نمایید.

 

راستی! اگر علاقه مند به دنبال کردن اخبار داغ ارزهای دیجیتال هستید کانال اخبار میهن سیگنال برای شما عزیزان ساخته شده.

همچنین میتوانید آخرین اخبار ارز های دیجیتال را در خبر ارز دیجیتال بخوانید.

منبع: news.bitcoin.com