برداشت بخشی از سرمایه سرقت شده در هک اکسمو

حدودا 4 میلیون دلار از وجه به سرقت رفته در هک صرافی اکسمو از طریق Poloniex برداشت شده است.

صرافی ارز دیجیتال اکسمو نمی تواند بخش عظیمی از وجه به سرقت رفته را بازیابی کند زیرا میلیون ها دلار ارز دیجیتال از طریق صرافی Poloniex برداشت شده است.

در 21 دسامبر صرافی اکسمو اعلام کرد یک حمله هکری بزرگ باعث شده برداشت از این صرافی متوقف شود. این شرکت میزان سرمایه از دست رفته را حدود 10.5 میلیون دلار از ارزهای دیجیتال مختلف مانند بیت کوین، اتر، تتر، ریپل، بیتکوین کش و زی کش تخمین زده است.

برداشت وجه سرقتی از صرافی Poloniex

این صرافی اعلام کرده حدود 4 میلیون دلار از سرمایه سرقت شده به علت برداشت وجه توسط هکرها از طریق صرافی Poloniex غیرقابل بازیابی است. سخنگوی Poloniex در این رابطه اعلام کرده است:

پس از دریافت اطلاعات از تیم اکسمو، به سرعت اقدام نموده و دو حساب مرتبط را مسدود کردیم. متاسفانه سرمایه موردنظر چند ساعت قبل از اعلام اکسمو برداشت شده بود.

طبق محاسبات اکسمو، Poloniex اجازه برداشت 1 میلیون دلار ریپل و 2.8 میلیون دلار زی کش را داده است. مدیران اکسمو معتقدند دلیل این مشکل ایجاد شده در Poloniex نبود قوانین ضد پولشویی در این صرافی است. اما اکسمو این ادعا را رد کرده است.

این مشکل امنیتی باعث از دست رفتن 5 درصد از کل دارایی این پلتفرم شده است. در اولین اظهارنظرها این صرافی اعلام کرده بود این هک تنها بر کیف پولهای گرم این صرافی تاثیر گذاشته و به کاربران وعده جبران ضررهایشان را داده بود. در 23 دسامبر هم اعلام شد خدمات برداشت برای ارزهای دیجیتال مهم در تاریخ 25 تا 26 دسامبر از سر گرفته خواهد شد.

 

راستی! اگر علاقه مند به دنبال کردن اخبار داغ ارزهای دیجیتال هستید کانال اخبار میهن سیگنال برای شما عزیزان ساخته شده.

همچنین میتوانید آخرین اخبار ارز های دیجیتال را در خبر ارز دیجیتال بخوانید.

منبع: کوین تلگراف