کلاهبرداری از کاربران اپل با نرم افزار جعلی کیف پول ترزور

یک برنامه کلاهبرداری ارز دیجیتال در سرویس اپ استور اپل 600 هزار دلار بیت کوین از کاربران iOS سرقت کرده است.

یکی از قربانیان این برنامه در اپ استور، فیلیپ کریستودولو، تقریبا تمام دارایی ارز دیجیتال خود را در این برنامه از دست داده است. او در ماه گذشته هنگام جستجو در اپ استور برای یافتن نرم افزار موبایلی trezor در دام این اپ جعلی افتاده است. او  از این خبر نداشته که ترزور اپلیکیشن موبایل برای iOS ندارد. بنابراین او این برنامه را دانلود نموده که 5 ستاره داشته و به ظاهر به شکل یک اپ رسمی دیده می شده است.

وی بعد از استفاده از این اپ 17.1 بیت کوین خود را از دست داده است. به گفته او اپل که 15 تا 30 درصد کمیسیون در هر خرید به جیب می زند باید مسئولیت این شرایط را بپذیرد. او در مصاحبه با واشنگتن پست گفته: “آنها به اعتماد من خیانت کردند. اپل نباید از چنین چیزی قسر در برود”. او همچنین یک شکایت علیه آنها تنظیم کرده و به مراجع قانونی تحویل داده است.

حذف نشدن اپ کلاهبرداری

پس از اعلام ترزور، اپل چندین بار اپ های جعلی را حذف کرده اما آنها دوباره بعد از چند روز در اپ استور قرار می گیرند. برخی کارشناسان مانند اسکات ملکر اپل را مسئول این کلاهبرداری می دانند. آنها از این گونه اتفاقات به عنوان کابوس یاد کرده اند. جیمسون لاپ هم بنیانگذار کاسا گفته است:

“هرگز کلمات خصوصی تان را وارد نرم افزارها نکنید. تنها جایی که می توانید با خیال راحت عبارات کلیدی خود را وارد کنید کیف پول های سخت افزاری معتبر هستند.”

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کلاهبرداری های ارز دیجیتال می توانید به صفحه دیده بان کلاهبرداری های ارز دیجیتال مراجعه نمایید.

راستی! اگر علاقه مند به دنبال کردن اخبار داغ ارزهای دیجیتال هستید کانال اخبار میهن سیگنال برای شما عزیزان ساخته شده.

همچنین میتوانید آخرین اخبار ارز های دیجیتال را در خبر ارز دیجیتال بخوانید.

منبع: کوین تلگراف