بازی ها عامل توسعه خیره کننده صنعت دیفای

در ماه گذشته، تعداد کیف پول های فعال منحصر به فرد متصل به برنامه های غیرمتمرکز (Dapp) به رکورد تاریخی جدیدی رسید. DappRadar فراتر رفتن این تعداد از میانگین 2 میلیون در روز را ثبت کرده است.

با وجود افزایش قابل توجه تعداد برنامه های تامین مالی غیرمتمرکز (دیفای)، تعداد کیف پول های منحصر به فرد فعال متصل به این بازی ها حاکی از آن است که بازی ها 55 درصد از کل این صنعت را تشکیل می دهند.

اسپلیینترلندز (Splinterlands) همچنان یکی از بازی های محبوب این حوزه است که بیش از 650000 کیف پول را در ماه اکتبر جذب کرده است. این میزان نسبیت به ماه قبل از آن 44 درصد رشد داشته است.

گسترش فعالیت های بلاک چین های میزبان بازی

الگوی افزایشی در بسیاری از شبکه هایی که میزبان بازی ها هستند مشاهده می شود. به عنوان مثال، پروتکل پالیگان (ماتیک) بیشترین رشد را با افزایش 322 درصدی فعالیت ماهانه تجربه کرده است.

تعداد کیف پول های فعال متصل به بازی های پالیگان در ماه اکتبر به 125000 عدد در روز رسیده که افزایش نجومی 982 درصدی در مقایسه با آمار ماه آگوست را نشان می دهد.

هایو و اسمارت چین بایننس هم از نظر فعالیت های گیمینگ رشد کرده اند. هم زمان دو شبکه بلاک چین دیگر که بازی ها را ارائه می دهند یعنی وکس و ایاس کاهش فعالیت های مرتبط با بازی را شاهد بوده اند.

در مجموع در ماه اکتبر، به طور میانگین 1.2 میلیون کیف پول فعال منحصر به فرد در روز به بازی های بلاک چینی متصل شده اند. این افزایش 55 درصدی فعالیت صنعت بلاک چین را نشان می دهد. هم زمان، حجم معاملات ایجاد شده توسط توکن های غیرقابل تعویض (NFT) در مقایسه با ماه قبل از آن 11 درصد افت کرده است.

برای آشنایی با یکی دیگر از بازی های پرطرفدار بلاک چینی می توانید مقاله “گام به گام تا درآمدزایی با بازی CryptoBlades” را مطالعه نمایید.

منبع: کریپتونیوز