رکورد جدید هش ریت بیت کوین

شبکه بیت کوین به رکوردی جدید از نظر هش ریت دست پیدا کرده است. این رقم بالاتر از سقف تاریخی قبلی است که در زمان فعالیت و سلطه چینی ها بر ماینینگ و هش پاور ثبت شده بود.

طبق داده های گلس نود، معیارهای درون شبکه ای بیت کوین نشان می دهند با وجود افت 7 درصدی قیمت در امروز، هش ریت به قله جدیدی دست پیدا کرده است.

به گزارش میهن سیگنال، میانگین هفت روزه هش ریت هم اکنون به 215 اگزاهش بر ثانیه رسیده است. اگرچه در پلتفرم های مختلف ارقام مختلفی اعلام شده اما سایت بلاک چین دات کام تایید کرده که سقف 211 اگزاهش بر ثانیه در 17 فوریه به ثبت رسیده است.

زمانی که در سال گذشته چین مزرعه ها و استخرهای استخراج خود را تعطیل کرد، هش ریت شبکه بیت کوین تا 69 اگزاهش بر ثانیه افت نمود. از آن زمان هش ریت شبکه کاملا بازیابی شده و از رکورد قبلی 180 اگزاهش عبور کرده است. این نشان می دهد شبکه اکنون از نظر امنیت و توزیع هش پاور سالم تر شده است.

حالا با خروج هش پاور از چین، سایر کشورها به مقاصد مناسبی برای عملیات ماینینگ تبدیل شده اند.

از طرف دیگر، سختی ماینینگ هم به سقف تاریخی جدیدی دست یافته است. به گزارش میهن سیگنال و طبق داده های بلاکچین دات کام، سختی ماینینگ بیت کوین به بالاترین سطح خود در 27.32 تریلیون هش رسیده است. آخرین ارتقای سختی هم در 17 فوریه صورت گرفته است. سختی ماینینگ معیاری است که دشواری رقابت میان ماینرها را برای تشکیل بلاک بعدی نشان می دهد.

منبع: beincrypto