مجله خبری ۳ اسفند ۹۹: رکوردهای تاریخی قیمت ارز های دیجیتال

این یک شنبه هم به خلاصه ای از اخبار مهم ارز دیجیتال در هفته ای که گذشت می پردازیم. در هفته ای که گذشت شاهد رکوردهای تاریخی قیمت بیت کوین، اتر و بایننس کوین، ادامه سرمایه گذاری های حقوقی و افت ارزش دوج کوین بودیم. با ما همراه باشید.

قیمت بیت کوین در قله تاریخی 57500 دلار

قیمت بیت کوین این هفته هم به ثبت رکوردهای جدید ادامه داد و توانست با رشد 20 درصدی قیمت به قله 57505 دلار دست یابد. اما از این مهم تر عبور ارزش بازار بیت کوین از یک تریلیون دلار برای اولین بار بود.

با اینکه راه زیادی تا عبور از آمازون و گوگل مانده، این ارز دیجیتال با عبور از تسلا، تن سنت و علی بابا به هشتمین دارایی بزرگ جهان تبدیل شده است.

به گزارش میهن سیگنال داده های تاریخی نشان می دهد رالی های بیت کوین در سال 2021 در آخر هفته ها انجام می شوند. بسیاری از تحلیل گران معتقدند این ارز مهم با نزدیک شدن به آخر هفته آینده به سطح 60000 دلار هم حمله خواهد کرد.

اتر هم این هفته سرانجام توانست با عبور از سطح 2000 دلار یک رکورد تاریخی جدید را ثبت کند. با وجود رشد قیمت اتر، عملکرد هفتگی بیت کوین در این هفته نسبت به اتر بهتر بوده است.

افزایش 900 میلیون دلاری سرمایه گذاری مایکرواستراتژی در بیت کوین

در این هفته اعلام شد مایکرو استراتژی 900 میلیون از دارایی های قابل تبدیل خود را به فروش رسانده تا بیت کوین بیشتری خریداری نماید. با انجام این خرید این شرکت بیش از 90000 بیت کوین در ذخایر خود خواهد داشت. این میزان 0.48 درصد از کل عرضه در گردش بیت کوین را تشکیل می دهد.

شروع خرید مایکرواستراتژی ار آگوست 2020 آغاز شد که این شرکت 21454 بیت کوین را به ارزش 250 میلیون دلار در قیمت هر سکه 11650 دلار خریداری نمود. پس از آن در سپتامبر و دسامبر هم خرید انجام شد. تا زمان نگارش این خبر سودی بالغ بر 950 میلیون دلار از خریدهای قبلی بیت کوین نصیب این شرکت شده است.

بایننس کوین سومین ارز دیجیتال برتر 

اتفاقات این هفته ارزهای دیجیتال بر رده بندی ارزها نیز تاثیر گذاشت. بایننس کوین اکنون به سومین ارز برتر دیجیتال از نظر ارزش بازار تبدیل شده است.

قیمت بایننس کوین این هفته بیش از دو برابر شده و اکنون در محدوده 342 دلار قرار گرفته است. این ارز که توکن بومی صرافی بایننس است این هفته قله های تاریخی پیاپی را ثبت کرده است.

افت 23 درصدی دوج پس از اعلام لیست سرمایه گذاران عمده توسط ماسک

حرکت خروشان دوج در هفته های گذشته، این هفته در نهایت به 19 درصد افت ارزش این ارز منجر شد.

در روز دوشنبه ایلان ماسک توجه همگان را به توزیع نابرابر توکن های دوج مطوف کرد و خواستار فروش این توکن ها توسط دارندگان عمده آن شد، قیمت دوج کوین پس از انتشار این خبر 23 درصد افت کرد.

دوج کوین در میان ارزهای دیجیتال یکی از نابرابرترین توزیع ها را دارد. 28.7 درصد از سکه های دوج تنها در تملک یک نفر می باشد و 12 سرمایه گذار عمده هم بیش از 50 درصد از ذخایر آن را در اختیار دارند. طبق گفته ایلان ماسک تنها مشکل واقعی این ارز دیجیتال متمرکز بودن آن است.

برنده ها و بازنده ها

در پایان این هفته بیت کوین 57387، اتر 2017 و ریپل 0.55 دلار قیمت داشت. ارزش کل بازار هم به  1752064723211 دلار رسیده است.

در میان 100 ارز برتر سه آلت کوین Ravencoin ، Dodo  و PancakeSwap بیشترین افزایش قیمت را داشته اند. بیشترین ضرر در این هفته نیز نصیب Dogecoin ، Avalanche  و Algorand شده است.

 

راستی! اگر علاقه مند به دنبال کردن اخبار داغ ارزهای دیجیتال هستید کانال اخبار میهن سیگنال برای شما عزیزان ساخته شده.

همچنین میتوانید آخرین اخبار ارز های دیجیتال را در خبر ارز دیجیتال بخوانید.

منبع: کوین تلگراف