انتقال ۱۵ میلیارد دلار ارز دیجیتال به صرافی ها

طبق گزارش Glassnode، به دلیل فروش گسترده بازار که منجر به کاهش متوسط 13 درصدی کل بازار ارز دیجیتال شد، در مجموع 15 میلیارد دلار ارزهای دیجیتال مختلف به صرافی ‌های ارزهای دیجیتال منتقل شدند.

بر اساس داده های ارائه شده، طی هفته گذشته، دارایی صرافی ها با ورود ارزهایی مانند اتریوم، بیت کوین و USDT تقریباً به 15 میلیارد دلار رسیده است. میان انتقال آلت کوین های با حجم کمتر به صرافی ها هنوز ارائه نشده است. همچنین مشخص نیست که گزارش ها از کدام یک از این  صرافی ها ارائه شده است.

به گزارش میهن سیگنال، در هفته گذشته، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال به 1.7 تریلیون دلار کاهش یافت. این امر منجر به کاهش تقریباً 300 میلیارد دلاری این معیار شد.

چه میزان ارز دیجیتال از صرافی ها خارج شده است؟

در حالی که معامله گران بیشتر از آنچه که مورد انتظار بود ارزهای دیجیتال را به صرافی ها منتقل کردند، حجم زیادی از دارایی ها از صرافی ها خارج شده است. بر اساس همان داده های ارائه شده، تقریباً همین حجم از صرافی ها خارج شده است.

تنها جریان منفی مبادله در تتر وجود داشت؛ زیرا معامله‌گران 200 میلیون دلار بیشتر از سپرده اولیه از صرافی ها برداشت کردند. اما یک جریان منفی در بزرگترین استیبل کوین در بازار می ‌تواند نشان دهد که اکنون سرمایه‌ گذاران گزینه‌ های باثبات ‌تری را انتخاب می کنند و سرمایه گذاری در دلار را به جای بیت کوین ترجیح می ‌دهند.

چنین تغییری در رفتار معامله گران به احتمال زیاد وابسته به عملکرد بزرگترین ارز دیجیتال است که این  بیش از 13 درصد سقوط کرد. ارزهای دیجیتال جایگزین مانند اتریوم و کاردانو نیز در بحبوحه اصلاح بازار ارزش خود را از دست دادند و اکنون با حدود 12 درصد قیمت پایین تر نسبت به هفته گذشته معامله می شوند.

در زمان انتشار این خبر، بیت کوین با 2 درصد افزایش قیمت در 24 ساعت گذشته، یعنی با 38445 دلار معامله می شود.

منبع: u.today