تحلیل قیمت بیت کوین ۱ شهریور ۱۴۰۰

قیمت بیت کوین بازیابی خود را از سطح 44000 ادامه داده و همان‌طور که انتظار می‌رفت با تثبیت قیمت بالاتر از 48000 دلار، اقبال خریداران بیشتر شده و با افزایش تقاضا از 50000 دلار هم فراتر رفته است.

نکات مهم تحلیل:

  • قیمت بیت کوین به بالای 50000 دلار رسیده و امیدها را برای افزایش تا 600000 دلار افزایش داده است.
  • تحلیل تکنیکال بیت کوین همچنان صعودی است و نشان می‌دهد وضعیت فعلی چرخه گاوی است.

اندیکاتور مکدی تصویر صعودی را در نمودار روزانه ارائه می‌دهد. این اتفاق پس از خنثی شدن سیگنال فروش در اواسط هفته گذشته رخ‌داده است. در حال حاضر میانگین متحرک نمایی (EMA) 12 روزه بالاتر از EMA26 روزه قرار دارد که دیدگاه صعودی را در بازار تثبیت کرده است.

طبق اندیکاتور RSI، بیت کوین هنوز به منطقه اشباع خرید نرسیده است. این اندیکاتور که روند یک دارایی و شدت روند را پیگیری می‌کند با قرارگرفتن در سطح 70 نشان می‌دهد خریداران هنوز فرصت کافی برای پیشبرد اهداف خود را دارند.

برای اینکه روند صعودی جاری حفظ شود بیت کوین نیاز دارد در سطوح بالاتر ترجیحاً بالاتر از 50000 دلار حمایت‌های جدیدی داشته باشد. فعلاً نگاه تریدرها به سطح 60000 است زیرا ممکن است الگوی سقف دوقلو تشکیل گردد که بسیار خرسی است. در این صورت بیت کوین بخش زیادی از سودی که اخیراً کسب کرده را از دست خواهد داد.

نمودار یک‌روزه قیمت بیت کوین / دلار. برای مشاهده نمودار در سایز اصلی روی آن کلیک کنید.

اکنون بازار بیت کوین با طمع شدید سرمایه‌گذاران مواجه شده است. شاخص ترس و طمع در سطح 79 قرار گرفته که گویای فومو یعنی ترس جاماندن از افزایش قیمت می‌باشد. زمانی که سرمایه‌گذاران دچار طمع شدیدی می‌شوند، بازار اغلب به فاز اصلاح نزدیک می‌شود؛ بنابراین در این وضعیت، احتیاط بیشتری موردنیاز است.

هم‌زمان، اگر حمایت‌های بالاتر از 50000 دلار پایدار نماند، فشار از سمت بالا افزایش می‌یابد. حمایت بعدی در سطح 48000 می‌تواند جلوی افت بیشتر قیمت را گرفته و امیدها را برای فتح مجدد 50000 دلار زنده نگه دارد.

منبع: کوین گیپ