پربازده ترین دستگاه های ماینر موجود در ایران کدامند؟

امروزه راه های مختلفی برای کسب سود از طریق ارزهای دیجیتال وجود دارد. یکی از این راه ها، استخراج یا ماینینگ است. با اینکه عمل ماینینگ را به شکل های متفاوتی می توان انجام داد اما بهترین و اصولی ترین شکل، استفاده از دستگاه های ماینر قوی است. این دستگاه ها قیمت بالایی دارند، اما می توانند در طول چند ماه به سود آوری برسند. با ما همراه باشید تا شما را با پربازده ترین دستگاه های ماینر موجود در ایران آشنا کنیم.

نام انگلیسی دستگاه ماینر نام فارسی دستگاه ماینر
+Bitmain AntMiner L3  بیت مین انت ماینر ال 3 پلاس
Whatsminer M21s واتس‌ماینر ام 21 اس
Bitmain Antminer S9j بیت مین انت ماینر اس9جی
ECOS Innosilicon T2 Turbo اینوسیلیکون تی 2 توربو
Bitmain Antminer S11  بیت مین انت ماینر اس 11
+Bitmain Antminer T9 بیت مین انت ماینر تی 9 پلاس

دستگاه ماینر بیت مین انت ماینر ال 3 پلاس (+Bitmain AntMiner L3)

+AntMiner L3 یک سخت افزار استخراج سفارشی برای استخراج لایت کوین است. این دستگاه یک ماینر ASIC است که به عنوان یک سخت افزار اختصاصی برای استخراج ارزهای مبتنی بر الگوریتم SCRYPT مانند لایت کوین استفاده می شود.

این ماینر شامل BM1485، یکی از اولین مدارهای مجتمع ویژه برنامه لایت کوین است که سرعت هش فوق العاده ای دارد. در داخل کیت AntMiner L3+، 288 عدد تراشه قدرتمند ASIC تعبیه شده است. این تراشه ها نرخ هش را افزایش داده و کارآمدتر از ماینرهای قبلی موجود در بازار عمل می کنند.

+L3 نسخه ارتقا یافته AntMiner L3 است. وقتی صحبت از عملکرد و رقابت به میان می آید، +AntMiner L3 از هر نظر (از مصرف برق گرفته تا قیمت) بهتر عمل می کند.

+L3 از بسیاری جهات کاملاً شبیه به AntMiner S9 است و تقریباً اندازه یکسانی دارد. +L3 مجهز به یک ریزپردازنده قدرتمند AM335x 1GHz ARM® Cortex-A8، یک برد کنترلی Texas Instruments و همچنین دارای پورت های گیگابیت است که اطمینان می دهد بلوک های استخراج شده شما فورا ارسال می شوند.

این دستگاه با یک قاب آلومینیومی درجه یک پوشانده شده است که از آن در برابر گرما محافظت می کند. +L3 دو فن با حرکت سریع با کنترل کامپیوتر برای خنک نگه داشتن آن دارد. این ماینر ظرفیت خنک کنندگی بالایی دارد؛ بنابراین، عملکرد استخراج را به حداکثر می رساند.

حتی زمانی که +L3 با حداکثر ظرفیت خود کار می کند، گرمای زیادی ایجاد نمی کند که یک مزیت اضافی به شمار می رود. در کنار این ها، سینک های حرارتی با درجه بالا از آلیاژ آلومینیوم روی هر تراشه +AntMiner L3 نصب شده است. اینها ظرفیت جذب حرارت بالایی دارند.

این ویژگی ها +AntMiner L3 را به یکی از پربازده ترین دستگاه های ماینر موجود در ایران تبدیل می کند. در واقع +AntMiner L3 مزایای اساسی بسیاری را ارائه می دهد که احتمالاً با هیچ ماینر دیگری در بازار حاصل نمی شود.

دستگاه ماینر واتس‌ماینر ام 21 اس (Whatsminer M21s)

در می  2019، MicroBt سری معروف Whatsminer M20 خود را راه اندازی کرد. Whatsminer نام تجاری سخت افزار استخراج بیت کوین MicroBt با طراحی ASIC Plug & Play Mining است که توسط MicroBt به فروش می رسد. Whatsminer M21s بیت کوین یا بیت کوین کش را استخراج می کند.

این محصولات نسخه ارتقا یافته مدل های قبلی سری Whatsminer M10 بودند که همگی از تراشه 8 نانومتری سامسونگ استفاده می کردند و لوگوی جدید MicroBt بر روی آنها وجود دارد.

شرکت فناوری میکروالکترونیک شنژن بیت که به عنوان MicroBt نیز شناخته می شود در سال 2016 تأسیس شد. شرکت MicroBt یکی از تولیدکنندگان پیشرو مدار مجتمع ویژه برنامه (ASIC) ست. این شرکت در حال تولید و طراحی تراشه های 28 نانومتری، 16 نانومتری و 7 نانومتری است و پیشرفت ها یا کمک هایی را در زمینه هایی مانند فناوری بلاک چین، رایانش ابری و هوش مصنوعی ارائه می کند.

Whatsminer M21S مانند مدل قبلی خود، دارای طراحی یکپارچه با منبع تغذیه طولانی و اندازه ای کوچکتر است. هش برد، مانند مدل قبلی طراحی شده است. اندازه این ماینر باعث می شود قابلیت حمل بالایی داشته باشد و همچنین فضای کمتری را اشغال کند. M21s دارای منبع تغذیه P5-12-2200-V1 برای تولید خروجی DC 12.8V 172A است و سوکت 10A در مزرعه ماینینگ به خوبی کار می کند.

منبع تغذیه این ماینر که یکی از پربازده ترین دستگاه های ماینر موجود در ایران است دارای یک قفسه آلومینیومی است که از سیم های اتصال محافظت می کند. این ماینر با راندمان برق 0.06j/Gh کار کرده و دارای دو فن خنک کننده 12038 است که یکی برای مکش هوا و دیگری برای خروج هوا است.

دستگاه ماینر بیت مین انت ماینر اس9جی (Bitmain Antminer S9j)

Bitmain Antminer S9j یک ماینر بیت کوین (BTC)، Nicehash، Litecoin cash (LCC)، Bitcoin SV (BSV)، بیت کوین کش، (BCH) Peercoin (PPC)، Bytecoin (BTE) و DigiByte (DGB)، با الگوریتم SHA-256 Asic miner است که از فناوری تراشه های Asic 16 نانومتری استفاده می کند. این ماینر توسط شرکت فناوری BITMAIN واقع در پکن چین طراحی و تولید شده است.

شرکت فناوری Bitmain همچنین به عنوان بزرگترین شرکت طراح و تولید کننده تجهیزات استخراج بیت کوین شناخته می شود. Bitmain Antminer S9j در آگوست 2018 منتشر شد و با تراشه Asic 16 نانومتری Bitmain تولید می شود. این ماینر همچنین به عنوان کم مصرف ترین استخراج کننده بیت کوین در جهان شناخته شده است. این دستگاه، استخراج را برای کاربران خود بسیار آسان، کارآمد و سودآور می کند. به کاربران توصیه می شود برای این ماینر از منبع تغذیه ++APW3 استفاده کنند.

دستگاه ماینر اینوسیلیکون (ECOS Innosilicon T2 Turbo)

Innosilicon T2 Turbo یک استخراج کننده بیت کوین است که توسط شرکت استخراج ابری ECOS تولید و فروخته می شود. این ماینر به عنوان یک ماینر بادوام و کارآمد توسط Innosilicon طراحی شده است. Innosilicon T2 یکی دیگر از پربازده ترین دستگاه های ماینر موجود در ایران است.

Innosilicon یک تولیدکننده جهانی برای سفارشی سازی سریع ASIC و IP با سیگنال مختلط است. این شرکت به طور کامل بر تولید برترین فناوری های پیشرفته ASIC و IP در جهان تمرکز دارد. Innosilicon دارای یک ASIC با کیفیت بالا است. شرکت Innocilicon هنوز هم تولید راه حل های برتر تراشه را برای فراتر رفتن از انتظارات بازار و تاریخ سازی از طریق نوآوری دنبال می کند.

Innocilicon T2 Turbo که با نام T2Tz 30Th نیز شناخته می شود، قادر است بیت کوین (الگوریتم SHA-256 را با حداکثر نرخ هش 30 TH/s با مصرف برق 2200 وات) استخراج کند. این ویژگی، آن را به یک ماینر بسیار سودآور برای کاربران خود تبدیل کرده است. ابعاد این دستگاه 46*16*24 با وزن تقریبی 9.5 کیلوگرم است. این ماینر دارای ولتاژ ورودی AC 210-240 ولت و اتصال شبکه اینترنت است که کار با آن را بسیار ساده می کند. به همین دلیل، برای استخراج سودآور بیت کوین به شدت توصیه می شود.

دستگاه ماینر بیت مین انت ماینر اس 11 (Bitmain Antminer S11)

Bitmain Antminer S11 یک استخراج کننده Asic مبتنی بر الگوریتم SHA-256 بیت کوین است که توسط شرکت ASIC MINER MARKET فروخته می شود.  Bitmain Antminer S11 در نوامبر 2018 عرضه شد و با تراشه Bitmain  16 نانومتری و با استفاده از فناوری پیشرو TSMC FinFET تولید شده است که عملکرد سیستم را بهبود می بخشد.

BITMAIN Antminer S11 کاربران خود را قادر می سازد تا بیت کوین و بیت کوین کش را با حداکثر قدرت هش 20.5TH/s و مصرف انرژی 1530 وات، راندمان برق 10 ± 93.88 درصد، استخراج کنند. ماینینگ با Bitmain Antminer S11 استخراج را برای کاربران خود بسیار آسان، کارآمد و سودآور می کند.

دستگاه ماینر بیت مین انت ماینر تی 9 پلاس (+Bitmain Antminer T9)

+Bitmain Antminer T9 یکی دیگر از پربازده ترین دستگاه های ماینر موجود در ایران است. نسخه جدید Bitmain T9 در 30 ژانویه 2018 به رقیب مستقیم مدل S9 تبدیل شد. در واقع، Antminer T9 نسخه ای مقرون به صرفه تر از Antminer S9 محسوب می شود. تراشه های ASIC این دستگاه با علامت BM1387 و مطابق با فناوری 16 نانومتری ساخته شده اند، این ویژگی بین S9 و T9 مشترک است. البته، Antminer S9 گران تر و دارای تراشه های بیشتری برای محاسبه بود، اما از نظر قیمت، عملکرد و بهره وری انرژی، T9 بی نظیر بود.

این تجهیزات بر اساس الگوریتم SHA-256 کار می کنند که امکان استخراج بیت کوین و بیت کوین کش را ممکن می سازند. همچنین می توانید ارزهای دیجیتال دیگر را نیز با آنها استخراج کنید. این دستگاه از یک منبع تغذیه قدرتمند 1.4 کیلو وات ساعتی تغذیه می کند و فضای کمتری را نسبت به یک واحد سیستم کامپیوتری microATX اشغال خواهد کرد.

در قسمت بالایی بدنه آلومینیومی ماینر ASIC یک برد کنترلی با کانکتور برای اتصال کابل اینترنت وجود دارد که تجهیزات از طریق آن به اینترنت متصل می شوند. همچنین LED  هایی وجود دارد که حالت های عملکرد دستگاه را نشان می دهد. در لبه بالایی بلوک، کانکتورهای اتصال ماینر به منبع تغذیه را می توانید ببینید.

داخل +Bitmain Antminer T9  توسط 2 خنک کننده که در جلو و پشت کیس قرار دارند خنک می شود. سرعت فن به ترتیب در آنها تا 6000 دور در ثانیه و 4300 دور در ثانیه است. ایزولاسیون نویز دستگاه کاملاً مؤثر است، اما با درنظرگرفتن قدرت ماینر و عملکرد سیستم خنک کننده، سطح نویز تولید شده به 75 dBA هم می رسد.

بهترین دستگاه های ماینر جهان در حال حاضر کدام است؟

  1. Bitmain Antminer S19 Pro
  2. MicroBT Whatsminer M21S
  3. Innosilicon T3+
  4. Pangolin Miner M3X
  5. Halong Mining DragonMint B52
  6. Canon Chain’s BTC miner

منابع:

https://cryptoevent.io/antminer-l3-review/

https://miningwatchdog.com/asic/miner-detail/microbt-whatsminer-m21s-whatsminer-m21s

https://miningwatchdog.com/crypto-miners/equipment/antminer-s9j-14th-s

https://miningwatchdog.com/crypto-miners/equipment/ecos-innosilicon-t2-turbo-30th-s-review-and-profitability-calculation-estimate-606

https://miningwatchdog.com/crypto-miners/equipment/antminer-s11-19.5th-s

https://www.bitcoinminershashrate.com/bitmain-antminer-t9-review-and-profitability/