waykingroup | بررسی ادعاهای پروژه ویکینگ گروپ یا ویکینگ ترون + نقد wkx

این روزها با پیشرفت جوامع و توسعه‌ی ارتباطات پروژه های جدید هم با سرعت بیشتری نسبت به گذشته مطرح می شوند. یکی از پروژه‌هایی که شاید شما هم این روزها نام آن را شنیده باشید ویکینگ ترون (waykingtron) است. این پروژه با ادعای پرداخت سودهای نجومی به جذب افراد می پردازد. اما آیا سرمایه گذاری در ویکینگ ترون کار درستی است؟ از کجا بفهمیم هدف از این پروژه کلاهبرداری نیست؟ اینها سوالاتی هستند که در مقاله پیش رو به آنها پاسخ می‌دهیم با ما همراه باشید.

ویکینگ ترون یا ویکینگ گروپ (waykinggroup – waykingtron) چه می‌گوید؟

ویکینگ ترون(waykingtron) که به اشتباه در ایران وای کینگ ترون هم خوانده میشود( این روز ها ویکینگ ورس هم گفته می شود) پروژه ای مبتنی بر ارز دیجیتال ترون است. این پروژه با ادعای اینکه نوعی طرح قرارداد هوشمند بر پایه‌ی ترون است به فعالیت می‌پردازد. افرادی که دیگران را به پروژه ویکینگ ترون دعوت می‌کنند با اشاره به مفاهیمی مانند قرارداد هوشمند و بلاکچین سعی در قانونی جلوه دادن خود دارند. اما…

افراد پرزنتور با استفاده از اعتبار ترون و قرارداد هوشمند سعی در جلب اعتماد افراد تازه وارد دارند.

آیا هر طرح مبتنی بر قرارداد هوشمند معتبر‌است؟

بیایید به گذشته برویم، در ابتدا ترون توکن مبتنی بر شبکه اتریوم بود ولی بعد از مدتی توانست بلاکچین اختصاصی خودش را راه اندازی کرده و به سمت کوین بودن حرکت کند. در حال حاضر ترون یک کوین محسوب می‌شود و در صرافی های معتبر دنیا معامله می شود، پس خرید و فروش ارز دیجیتال ترون در صرافی ها کاملاً قانونی و صحیح است. حال برویم سراغ ویکینگ ترون:

امروزه بلاکچین ترون این قابلیت را دارد که افراد و توسعه دهندگان مختلف بر بستر آن یک قرارداد هوشمند ایجاد کنند. پس لزوماً لفظ قرارداد هوشمند به معنای قانونی بودن یک پروژه نیست و هر برنامه نویسی می تواند در مدت زمان کوتاهی یک قرارداد هوشمند ایجاد کند.

در گروه های تلگرامی با استفاده از لفظ قرارداد های هوشمند و غیر متمرکز اصرار بر موجه به نظر رسیدن پروژه برای اعضای جدید دارند.

purple Paper یا وایت پیپر پروژه ویکینگ ترون یا ویکینگ گروپ

در همان ابتدای صفحه با یک دکمه بزرگ download purple Paper مواجه شدیم که بعد از کلیک کردن بر آن با ارور 500 مواجه شدیم. در گیت هاب که تمامی پروژه های مطرح دنیا سورس کد خود را به اشتراک میگذارند، جستجو کردیم اما هیچ ردپایی از نقشه راه یا وایت پیپر پروژه نیافتیم! همچنین در سایت های معتبری مثل کوین مارکت کپ و گوین گکو سرچ کردیم، اما نتیجه ای نداشت. حتی کوچکترین شت کوین ها هم با آپلود یک قرارداد هوشمند معمولا یک صفحه در گیت هاب میسازند اما انگار وی کینگ گروپ حتی از پس ساخت همین یک صفحه هم بر نمیاید.

گوشه ای از تبلیغات عجیب غریب شرکت ویکینگ ورس!!

 اطلاعات هویتی صاحبان و عوامل پروژه ویکینگ ترون یا ویکینگ گروپ

بزرگترین دلیل آشکار برای مشکوک بودن یک سایت سرمایه گذاری نبود اطلاعات کامل در مورد مدیران و عوامل یک پروژه مالی است. در سایت های رسمی معمولا در قسمت درباره ما اطلاعاتی از قبیل ایمیل و شماره تماس برای امور سرمایه گذاران یا آدرس دفتر شرکت و یک شماره ثابت قرار داده میشود، اما با کمی بررسی متوجه می شویم در هیچ کجای این سایت این اطلاعات به صورت شفاف نیامده است. همچنین هیچ کجای این سایت شبکه های اجتماعی رسمی اعلام نشده و کلیه صفحات مجازی تبلیغات کاربران است.

اینکه مدیران تلگرامی این نقطه ضعف بزرگ را با ارجاع به ادمین های کانال های تلگرامی پر می کنند نکته مهمی است برای آنان که می اندیشند.

بروزرسانی : اخیرا پروژه ویکینگ ترون یک شماره تلفن همراه در کشور ترکیه در سایت خود برای ارتباط قرار داده تا منتقدان را سرجایشان بنشاند! بدون هیچگونه نشانی یا شماره تماس ثابت! فقط یک شماره موبایل!

تغییر ناگهانی نام وی کینگ ترون به وی کینگ گروپ

بعد از مدتی از نوشتن این مقاله متوجه شدیم این سایت به طور کلی دامنه خود را بدون اطلاع به کاربران تغییر داده است. دامنه قبلی که به نام وی کینگ ترون (waykingtron) بود یک شبه به وی کینگ گروپ (waykingroup) تغییوای ر پیدا کرد. همچنین این سایت دسترسی آزاد به کاربران ایرانی را محدود کرد و شما فقط با تغییر آی پی میتوانید به این سایت وارد شوید.

متاسفانه گروه های تلگرامی و اینستاگرامی هوادارن این پروژه با نام های وی کینگ ترون، وای کینگ ترون ، وی کینگ گروپ، وای کینگ گروپ و حتی vaykinGroup و روش های دیگر املایی در حال زیر مجموعه گیری و جذب سرمایه هستند.

بررسی صحت و اعتبار سایت ویکینگ ترون

طبق گفته Scamadviser.com سایت waykingtron نمره اعتماد بسیار پایینی دارد و این موضوع به احتمال زیاد نشانه اسکم بودن سایت یا پروژه مورد نظر است. Scamadviser سایت waykingtron را با استفاده از یک برنامه کامپیوتری رتبه بندی کرده است. این الگوریتم سایت را با مشاهده کد منبع مورد استفاده، شرایط و ضوابط، ثبت نام، موقعیت شرکت و نظرات مثبت و منفی کاربران در شبکه های اجتماعی ارزیابی کرده است.Scamadviser از همه موارد یاد شده جهت رتبه بندی سایت ها استفاده میکنند و بر همین اساس می‌گوید که هر سایت چه نمره اعتمادی دارد.

“ نمره اعتماد به پروژه وی کینگ ترون از طرف Scamadviser حدود یک درصد است! ”

همچنین بالاخره وبسایت های ایرانی مثل ایران هشدار و وب آموز هم این پروژه کلاهبرداری را به لیست پروژه های پانزی اضافه کرد.

دلایلی که نشان میدهد پروژه ویکینگ ترون کلاهبرداری است:

  •  اطلاعات هویتی صاحبان وب سایت مخفی شده است.
  •  هیچ شماره تماس و ایمیلی در سایت ثبت نشده است.
  •  هیچ لینکی به شبکه‌های اجتماعی رسمی پروژه در این سایت وجود ندارد.
  • سایت بدون هیچ اطلاع قبلی نامش را از وی کینگ ترون به وی کینگ گروپ تغییر داد.
  •  سایت کاملاً جدید و تازه تاسیس است.
  •  سایت به عنوان کلاهبرداری در Scamadviser.com و Safe.Shop ثبت شده است.
  •  رتبه الکسای سایت بسیار پایین است و بیشترین ترافیکش از ایران است.
  •  وب سایت برای موتورهای جستجو بهینه نشده است(پلن مارکتینیگ وجود ندارد).
  • ادعای ثبت رسمی توکن wkx در صرافی های معتبر مثل بایننس
  • ادعای افزایش قیمت شدید توکن WKX
  • ادعای سهامدار شدن در پروژه ویکینگ ترون
  • ادعای واریز سود به صورت ثابت و قطعی

بررسی نحوه درآمدزایی ویکینگ ترون

بررسی های کارشناسان میهن سیگنال نشان میدهد که ویکینگ ترون دو پلن درآمدی دارد. در پلن اول هر فرد ماهانه مقدار مشخصی سود دریافت می کند که این مقدار برابر با ۱۰٪ میزان سرمایه اولیه است. در این پلن شما به مدت دو سال پورسانت دریافت می کنید. پلن دوم ویکینگ ترون که مبتنی بر شبکه سازی است از نوع باینری با شرط تعادل است. در این پلن افراد هیچ ارزش افزوده ایجاد نمی‌کنند و تنها با جذب ورودی های جدید و سرمایه گذاری آنها سود کسب می‌کنند. در پلن دوم یازده سطح وجود دارد و شما باید برای دریافت پورسانت به طور مرتب سطح خود را ارتقا دهید. در این پلن هر فرد از لاینی که کمترین میزان سرمایه‌گذاری را دارد سود دریافت می‌کند و میزان سود دریافتی برابر با ۱۰٪حجم سرمایه گذاری لاین‌های تعادل است. در در پلن دوم سقف دریافت پورسانت برابر با ۵۰٪ میزان سرمایه گذاری اولیه فرد است.

“ درصد سود قطعی در پروژه های سرمایه‌گذاری یکی از روش های تشخیص کلاهبرداری است! ”

بگذارید با مثالی موضوع را برایتان روشن تر کنیم:

فرض می کنیم شما ۱۰۰۰ترون سرمایه گذاری کرده‌اید و شبکه شما آنقدر رشد کرده که ۷۰۰ ترون پورسانت به شما تعلق میگیرد. در این حالت شما تنها تا سقف ۵۰۰ ترون می‌توانید پورسانت دریافت کنید چرا که این عدد برابر با ۵۰ ٪ سرمایه اولیه شماست. حال برای اینکه بتوانید ۲۰۰ ترون دیگر را برداشت کنید باید سرمایه اولیه خود را افزایش دهید و آن را به ۱۴۰۰ ترون برسانید. در این حالت شما ۴۰۰ ترون به سیستم واریز می کنید تا بتوانید ۲۰۰ ترون دیگر را از پورسانت خود را برداشت کنید. این روند تا مراحل انتهایی ادامه دارد، در واقع در این سیستم شما برای دریافت هر مقدار پورسانت باید دو برابر آن را به سیستم واریز کنید و سپس نصف مبلغ واریزی خود را بعنوان سود برداشت کنید!

استفاده از الگوریتم هوشمند در وی کینگ ترون یا وی کینگ گروپ

به تازگی کاربران پرزنت شده در این پروژه پانزی ادعا میکنند که شرکت به الگوریتم های هوش مصنوعی دست یافته که میتوانند با ضریب خطای بسیار کمی به ترید بپردازند و درآمد زایی کنند. معمولا در پروژه های IT رسم است که در صورت ابداعات جدید، با استفاده از سایت هایی مثل گیت هاب سورس الگوریتم خود را برای کاربران به صورت شفاف نمایش دهند تا کاربران بهتر از عملکرد این الگوریتم ها آگاه شوند و ابهامی وجود نداشته باشد. اما در این پروژه خبری از وایت پیپر یا سورس و گیت هاب وجود ندارد و صرفا ادعا میشود:” وی کینگ ترون از الگوریتم های هوشمند درآمد زایی میکند!” این روش ترید سالیان سال است که در بازار های مالی مثل ارزهای دیجیتال و فارکس وجود دارد. اما هیچکدام از این الگوریتم ها و اندیکاتور ها نتوانسته اند سود قابل توجهی به وجود آورند.

پاسخ کاربران در مقابل پرزنتور های این شرکت میتواند این باشد:”اگر این الگوریتم و اندیکاتور بدون هیچ مشکلی درآمد زایی میکند، چرا با ما شریک میشود؟؟!!”.  

ویکینگ ترون یک طرحی پانزی هوشمندانه است

به چنین طرح هایی که هیچ ارزش افزوده ای ندارند و تنها با شبکه سازی و واریز مرتب پول می توانند به رشد خود ادامه دهند طرح پانزی می گویند.
در طرح های پانزی سیستم تا زمانی به بقای خود ادامه می‌دهد که سرمایه‌گذار جدید وجود داشته باشد. مثال دیگری از طرح های پانزی پروژه دابل وی و شرکت یونیک فایناس هستند. در شرکت یونیک فاینانس هم با وعده پولدار شدن و سود ثابت ماهانه، افراد زیادی را به خود جذب کردند، اما بعد از آنکه بحران کرونا آغاز شد تعداد ورودی ها به طرز چشمگیری کاهش پیدا کرد. اینجا بود که تمامی پورسانت ها قطع شد و افراد ثبت‌نامی حتی نتوانستند سرمایه اولیه خود را دریافت کنند!

برای اطلاعات بیشتر توصیه میکنیم مقاله طرح پانزی(Ponzi scheme) چیست و چه تفاوتی با طرح هرمی دارد؟ را مشاهده فرمایید.

“ نقشه های زیرمجموعه گیری منتشر شده در تلگرام اعضا برای فریب کاربران تازه وارد ”

۶ ویژگی مشترک در اکثر طرح های پانزی از نگاه میهن سیگنال:

  •  سود های نجومی و تضمینی
  •  ناشناس بودن طراح
  • بدون اطلاعات تماس معتبر
  •  نداشتن مجوز قانونی
  • عدم شفافیت در فعالیت ها
  • روش های عجیب دریافت پول

در رابطه با مورد آخر باید بگوییم که اکثر این سیستم ها به روش های غیر قابل ردیابی پول دریافت می‌کنند. یکی از بهترین روش ها برای دریافت پول به صورت غیرقابل ردیابی دریافت مبلغ به صورت ارزدیجیتال است. در این صورت حتی اگر 1 درصد مالباحتگان بتوانند از صاحبان وی کینگ ترون شکایت کنند، باز هم به دلیل خلا قانونی نمی توانند پرداخت پول خود را اثبات کنند.

تهدید های مکرر کاربران پروژه کلاهبرداری وی کینگ ترون یا وی کینگ گروپ

بعد از نگارش این مقاله هر روز پیام های تهدید آمیز زیادی دریافت کردیم. از کامنت های توهین آمیز به من و سایر اعضای خانواده تا تهدید به شکایت. اما هیچکدام از این افراد حاضر نشدند به صورت قانونی اقدامی نمایند که بسیار قابل تامل است! همچنین برای پایین آمدن این صفحه از ربات برای حملات DDOS به سایت ما استفاده شد که بعد از شناسایی IP های مخرب در اولین فرصت همگی بلاک شدند.

تهدید های مکرر کاربران پروژه کلاهبرداری وی کینگ گروپ

حال سوال این است مگر ما اقدام به جذب سرمایه میکنیم که نیاز به اطلاعات تماسمان داشته باشید؟!! :)) اگر هم زندگیتان از سود های نجومی متحول می شود چرا نیاز به بستن دهان منتقدان دارید؟!

مالک وی کینگ ترون با سایت های پانزی دیگر یکیست!

اگر با سیستم Whois آشنا باشید، میتوانید استعلام مالکین دامنه های مختلف را بگیرید. یکی از کاربران در گیت هاب وب آموز موضوع جالبی را مطرح کرد:

سه سایت icbroker.com و waykingroup.com و defigroups.com که پر از باج افزار و بد افزار هستند از یک مالک ثبت شده اند!

Address: Kalkofnsvegur 2
City: Reykjavik
State / Province: Capital Region
Postal Code: 101
Country: IS
Phone: +354.4212434

که احتمالا این مشخصات با هویت خریده شده ثبت شده است.

ویکینگ ورس ، با شتاب به سمت جهنم متاورس !

این روزها در کانال های تلگرامی تبلیغات ورود پروژه وی کینگ ترون را به فضای متاورس میبینیم! در یکی از این تبلیغات نوشته شده :

شرکت وایکینگ ترون در مورد پروژه ویکینگ ورس در حال پیشرفت و تکمیل بستر ویکینگ ورس است! برای اینکه از این پروژه فوق العاده جا نمانید تنها باید توکن WKX خریداری کنید و به جمع ویکینگ ورسی ها بپیوندید!

که متاسفانه این تبلیغ هم هیچ پایه و اساسی ندارد و هیچ جزئیات فنی از تکمیل بستر ویکینگ ورس در دسترس نیست!

تبلیغ برای وی کینگ ورس!

جمع‌بندی

بخاطر داشته باشید که هیچ پروژه‌ای وجود ندارد که شما را در یک شب پولدار کند. پس هرگاه با پروژه‌ای مواجه شدید که به شما وعده درآمد بالا در مدت زمان کوتاه را داد به درستی آن شک کنید. بررسی دقیق پلن درآمدی، اهداف بلند مدت، تیم مدیریت و همین طور شبکه‌های اجتماعی پروژه به شما کمک زیادی می‌کند. همچنین به یاد داشته باشید اگر پروژه یا شرکتی معتبر باشد حتما تمام اطلاعات خود را از جمله شماره تماس، ‌ایمیل و آدرس شرکت را با افتخار در سایت خود ثبت می‌کند! عدم ثبت اطلاعات و عدم شفافیت فقط و فقط کلاهبرداری بودن یک پروژه را نشان می دهد.

پس اگر قرار است با شنیدن «چیکار به اونش داری، مهم سودشه!» سرمایه گذاری کنید، بهتر است دست نگه دارید و کمی بیشتر تفکر کنید.

آیا تاکنون شما هم به پروژه وی کینگ ترون دعوت شده‌اید؟!

 
شاید موارد زیر برایتان جذاب باشد: