سایت های کلاهبرداری ارز دیجیتال و اسکم

همان طور که میدانید امروزه با گسترش ارز های دیجیتال و به وجود آمدن فناوری های نوین راه برای سودجویان و کلاهبرداران پیش از پیش هموار شده است. تیم میهن سیگنال در این صفحه گزارش تخلفات و کلاهبرداری  ارز های دیجیتال را قرار میدهد. ما قبلا انواع روش های کلاهبرداری در ارز های دیجیتال پرداخته ایم. این موارد تنها سوزنی در انبار کاه هستند، و خیلی از کلاهبرداری ها به دلیل ارزش کم مبلغ آنها حتی گزارش نمی‌شوند. اما ما سعی کرده ایم در این لیست معروف ترین پروژه های پانزی و کلاهبرداری را به شما معرفی کنیم. اگر شما هم مورد کلاهبرداری قرار گرفته اید، لطفا با ذکر نام و جزئیات در فرم پایین یان صفحه به ما گزارش دهید.

چه شرایطی باعث میشود نگران کلاهبرداری شویم؟

  • اگر حساب شما بعد از مدتی مسدود شده است و شما نمی توانید وارد حساب خود شوید.
  • وب سایت کارگزار برای مدتی باز نمیشود و یا اعلام میشود وبسایت هک شده است.
  • عدم وجود اطلاعات اعضای تیم توسعه دهنده پروژه در لینکدین یا توئیتر
  • گزارش کاربران در تالار های گفتمان معتبر ارز دیجیتال
  • پولی از حساب شما خارج شده است.
  • پشتیبانی جواب شما را نمی دهد.

در ادامه لیستی از جدیدترین پروژه های کلاهبرداری و پانزی را ارائه خواهیم داد:

لاکسون یا Laxsson

سایت Laxsson با وعده‌های سود قطعی و بالا به سرمایه‌گذاران جذب می‌کند، اما شواهد متعددی از کلاهبرداری این پلتفرم را نشان می‌دهد. از نداشتن اطلاعات شفاف در مورد مدیریت و مجوزها گرفته تا شباهت‌های زیادی به طرح‌های پانزی، Laxsson علائم قابل توجهی از نبود اعتبار دارد. همچنین، محدودیت‌های زمانی برای برداشت وجوه و نداشتن شواهد معتبر از پرداخت سود به کاربران، این احتمال را می‌افزاید که سرمایه‌گذاران در نهایت با زیان مواجه شوند. در کل، Laxsson یک پروژه‌ی پر ریسک و ناشفاف به نظر می‌رسد که باید با احتیاط فراوان از آن دوری کرد. برای اطلاعات بیشتر حتما بررسی اعتبار پروژه لاکسون (Laxsson) را بخوانید.

پروژه سرمایه گذاری کوین پارک (Coinpark)

یک پروژه پانزی بدون هیچ هدفی با جامعه کاربران ایرانی که به تازگی تبلیغات گسترده خود را آغاز کرده است. متاسفانه بازهم با داستان تکراری 100 دلار بگذار تا 200 دلار دریافت کنی! برای اطلاعات بیشتر مقاله کوین پارک چیست؟ بررسی اعتبار پروژه Coinpark را بخوانید.

پروژه بخت آزمایی لوتوچی (Lotto Chi)

لوتوچی در ابتدا به شما یک بلیط رایگان می‌دهد، اما احتمال برنده شدن با این بلیط بسیار کم است. این روش یک استراتژی بازاریابی است تا شما را به خرید بلیط‌های بیشتر ترغیب کند. پس، این بلیط رایگان نمی‌تواند گواهی از قانونی بودن این مجموعه باشد.برای اطلاعات بیشتر بررسی اعتبار پروژه لوتوچی Lotto Chi را بخوانید.

پروژه سرمایه گذاری یونایتد سولار (Unitedsolar)

این پروژه که جزو جدیدترین کلاهبرداری های به نام ارز دیجیتلا در ایران است، ادعا میکند با اجاره پنل های خورشیدی به کاربران و تقسیم سود، کاربران را به سود های نامتعارفی میرساند. همچنین در ادامه نقشه راه این پروژه مانند اکثر پروژه های سرمایه گذاری حساب تعدادی از کاربران را بعد از مدتی مسدود میکند و شرط آزادسازی آنرا زیرمجموعه گیری بیان می کند. برای اطلاعات بیشتر حتما مقاله آیا یونایتد سولار (Unitedsolar) کلاهبرداری است؟ را بخوانید.

صرافی بلم با آدرس belem.cc

این سایت به علت دعوت همگانی و زیر مجموعه گیری اکثر کانال های تلگرامی و همچنین دریافت مدارک ایرانی مثل تصویر کارت ملی در شرایط تحریم بین المللی که هیچ صرافی خارجی حق معامله با کاربر ایرانی ندارد؛ بسیار مشکوک است. ادعا شده این صرافی یکی صرافی آمریکاییست، که اگر واقعیت باشد هیچ صرافی آمریکایی حق معامله با ایرانی ها را ندارد. همچنین در قسمت نظرات سایت تاکنون بارها افراد مختلفی مسئله بلاک شدن حساب بعد از شارژ را مطرح کرده اند که قابل توجه است. عمده محتوایی که در خصوص صرافی بلم وجود دارد توسط یک کانال تلگرامی درج شده و بارها اشتراک گذاری شده است. همچنین در سایت میهن سیگنال هم چند نفر (احتمالا لیدر های تیم) با یک آی پی اقدام به درج کامنت های متعدد با اسم های مختلف و ایمیل های فیک کرده اند. همچنین بلم در سایت کوین مارکت کپ که معتبرترین مرجع ارز های دیجیتال است ثبت نشده و هیچ اطلاعات تماسی هم در سایت بلم موجود نیست. برای اطلاعات بیشتر مقاله بررسی اعتبار صرافی بلم را بخوانید.

پروژه تری اینوست (Treenvest)

این پروژه یک پروژه پانزی بسیار آماتور است که اخیرا سرمایه زیادی از کاربران ایرانی جذب کرده. بقا و فعالیت این گروه منوط به زیر مجموعه گیری و جذب سرمایه افراد جدید است. سایت بسیار گنگ و نامهوم است و توسط کانال های زرد تلگرامی تبلیغ و زیرمجموعه گیری می کند. بسیاری از مالباختگان این پروژه تا چند وقت پیش حرف از سود های دقیق و بالا میزدند اما امروز کامنت های زیادی در خصوص قطع سود ها و عدم امکان برداشت سرمایه قرار داده اند. برای اطلاعات بیشتر مقاله بررسی اعتبار پروژه تری اینوست (Treenvest) را بخوانید.

پی کوین – پوما کوین pcoin (puma coin global)

با آدرس سایت pcocrypto.com با شعار “PCCoin Global یک پلت فرم برای آینده تامین مالی است که به بلاک چین جدید سهام قدرت می دهد ” اما نه مشخصات صاحبانش مشخص است و نه وایت پیپری موجود است. در Scamadviser  کلاهبردار شناخته می شود و حتی اطلاعات whois این سایت هم مخفی شده. کاربران پی کوین با شدت زیادی نسبت به هر محتوایی در وب فارسی واکنش نشان میدهند و به صورت گروهی اقدام به تهدید و ناسزا میکنند! بررسی پروژه پوماکوین یا pcocrypto و ارز پی کوین (PCoin)

ویکینگ ترون یا ویکینگ گروپ – waykingtron

’دلایلی

ویکینگ ترون – waykingtron[/caption]

دلایلی که نشان میدهد پروژه ویکینگ ترون کلاهبرداری است

  •  اطلاعات هویتی صاحبان وب سایت مخفی شده است.
  •  هیچ شماره تماس و ایمیلی در سایت ثبت نشده است.
  •  هیچ لینکی به شبکه‌های اجتماعی پروژه در این سایت وجود ندارد.
  •  سایت کاملاً جدید و تازه تاسیس است.
  •  سایت به عنوان کلاهبرداری در Scamadviser.com و Safe.Shop ثبت شده است.
  •  رتبه الکسای سایت بسیار پایین است.
  •  وب سایت برای موتورهای جستجو بهینه نشده است.

ویکینگ ترون (waykingtron) کلاهبرداری یا فرصتی برای سرمایه‌گذاری؟!

‘]

بیت‌کوین بلک – Bitcoin Black

اطلاعات بیشتر راجع به بیت کوین بلک

این پروژه که از سال ۲۰۱۸ در شبکه های اجتماعی دنبال جذب اولین اعضا بوده است ادعا میکند قصد دارد شبکه بلاک چین اختصاصی و ارز دیجیتالی بسازد که از همه ارزهای دیجیتال موجود قدرتمند تر باشد. رابط کاربری سایت این پروژه به حد غیر قابل باوری افتضاح است، به گونه ای که انگار این پروژه توانایی جذب حداقل نیرو برای ساخت یک سایت معمولی را هم ندارد.

لوگو و عکس های بکار رفته کاملا مربوط به بیت کوین و دانلود شده از اینترنت است، تیم طراح فقط زحمت تیره کردن لوگو را به عهده گرفته است!

امروز سه سال از ادعای ICO این پروژه میگذرد، اما هنوز اقدام به عرضه اولیه سکه نکرده اند و تمامی تبلیغاتی که در اینترنت از آنها دیده می شود صرفا مواردی است که منجر به رفرال گیری و زیرمجموعه گیری بیشتر میشود.

بیت کوین بلک، سرمایه گذاری یا کلاهبرداری؟

پای نتورک – Pi Network

چرا پای نتورک کلاهبرداری است؟

طرفداران این پروژه می گویند چون برای استخراج نیازی به سرمایه اولیه نیست، پس حتی اگر پروژه به جایی نرسد، ما ضرر نخواهیم کرد.اما ما معتقدیم ماینینگ ای که از طریق سخت افزار انجام می شود ولی در آن هیچ برق و اینترنتی مصرف نمی شود ماینینگ نیست!

این نرم افزار صرفا عددی را به شما نشان می دهد که به مرور زمان بیشتر می شود،عددی که هیچ اعتبار و ارزشی ندارد.نمی توانید آن را بفروشید و تبدیل به ریال یا دلار کنید!

هرچند ادعای وارد نکردن سرمایه اولیه درست است، اما کلاهبرداری همیشه با روش های مالی اتفاق نمی افتد بلکه شما با نصب کردن این نرم افزار و شرکت در این پروژه اطلاعات شخصی و همچنین سخت افزار گوشی خود را در اختیار تیمی گذاشته اید که هیچ شناختی از آنها و اهدافشان ندارید و نمیدانید از گوشی شما و اطلاعاتتان برای چه مقاصدی استفاده خواهد شد.

پای نتورک چیست و چرا آن را کلاهبرداری میدانیم؟

یونیک فایننس – unique finance

چرا یونیک فایننس کلاهبردار است؟

این شرکت در سوئیس ثبت شده است و ادعا میکند با استفاده از بازارگردانان و اقتصاد دانان خود اقدام به مشاوره سرمایه گذاری میکند.

آدرس ثبت شده در این شرکت هم مثل سایر پروژه های کلاهبرداری، یک منزل مسکونی است که با عکس نشان داده شده در سایت مغایر است. وقتی دقیق تر مشخصات شرکت را بررسی میکنیم متوجه تک کارمنده بودن این شرکت می شویم. همچنین طرح زیر مجموعه گیری در این طرح فعال است و افراد در ازای معرفی این سایت پاداش میگیرند.این طرح در شروع سرمایه گذاری پرداخت های منظمی خواهد داشت تا زمانی که شما کم کم پول بیشتری وارد این سایت بکنید. گزارش شده مبالغ بسیار بالایی از سرمایه گذاران جذب کرده است و تماسشان را بدون هیچ پاسخی باقی گذاشته است.

بررسی کامل پروژه یونیک فاینانس (Unique Finance) و توکن UNQT

دابل وی – Double Way

چرا دابل وی کلاهبرداری است؟

دابل وی یک طرح پانزی است که با ادعای سرمایه‌گذاری با استفاده از قراردادهای هوشمند به جذب سرمایه می پردازد.

حق عضویت ورود به این سیستم مبلغ بسیار کمی است و شما با پرداخت مبلغی در حدود ۳۰۰ هزار تومان می توانید عضو این شبکه شوید. بعد از عضویت فعالیت شما به صورت زیر مجموعه گیری ادامه می یابد و باید برای ارتقاء سطح خود دو نفر را به صورت رفرالی به سیستم معرفی کنید و آن دو نفر هم مبلغ ۳۰۰ هزار تومان حق ورودی را واریز نمایند تا عضو این شبکه شوند.چرا دابل وی کلاهبرداری است؟

در جای جای تبلیغات این پروژه ادعا شده است که : بعد از از ارتقاء به سطح ۸ در ۶۴ روز ۳۵۰۰ اتریوم به شما پاداش داده خواهد شد!مهمترین دلیل پانزی بودن این سیستم وعده پولدار شدن با مبلغ بسیار پایین (حدود ۳۰۰ هزار تومان) است. به طور کلی هر کجا که وعده پولدار شدن با سرمایه کم دیدید بدانید یک پروژه پانزی در کار است. کما اینکه اگر در این زمان کم نتوانید رفرال گیری کنید مجدد باید عق عضویت بپردازید.

دابل وی چیست و چرا آن را کلاهبرداری میدانیم؟

جی سی جی آسیا – GCG ASIA

آیا جی سی جی آسیا کلاهبرداری است؟

اخیرا گزارش شده این شرکت در ایران به صورت گسترده در حال عضو گرفتن است. روندش به این صورته که بعد از سرمایه گذاری اولیه که مبالغ بالایی در حدود ۱۵۰۰ هزار دلار از کاربران دریافت شده ادعا شده که بازگشت سرمایه در چهار ماه اتفاق می افته! یعنی یک سود نجومی و چندین برابر حالت عادی.

بعضی از کاربران گزارش دادن سال پیش این شرکت به شکل قانونی در ایران فعالیت می‌کرده و بعد از سرمایه گذاری اولیه پرداخت های کاملا منظمی داشته. اما بعد از بحران کرونا و به بهانه های واهی پرداخت های اینترنتی به تعلیق افتاده و به این روش سرمایه کاربران برگشت داده نشده . متأسفانه به دلیل عدم شفافیت قانون امکان شکایت و یا پیگیری از سمت هیچ نهادی وجود ندارد.

 

ایر تریدز – Airtrades

چرا میگوییم پروژه ایرتریدز کلاهبرداری است؟

ایر تریدز – Aitrades یک شرکت سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال است که ادعا می‌کند در پلتفرمش می توانید ارزهای دیجیتال را بخرید ذخیره کنید و حتی بفروشید. در این پروژه ادعا می شود: “سلامت معاملات شما کاملاً تضمین می شود و میتوانید به شرکت اطمینان کنیم زیرا آنها تجربه و تخصص کافی را در زمینه ارز های دیجیتال دارند.”آنها ادعا می‌کنند که در۵ سال گذشته در پروژه پایانه های پرداخت Cryptomatic به طور فعالی مشارکت داشتند و همچنین با ۲ سال سابقه فعالیت در زمینه ارز های دیجیتال ادعای تولید و توزیع را دارند.
در این شرکت ادعا های زیادی وجود دارد مثلا می گوید:”دستگاه‌های خودپرداز ایرتریدز در سراسر جهان در ۲۵ کشور جهان فعال است.”
به نظر ما این پروژه کلاهبرداری است و به زودی به عنوان یک پروژه جعلی برای همگان آشکار خواهد شد.


آنها ادعا می کنند که بر اساس هوش مصنوعی کار می کنند اما هیچ جزئیاتی در خصوص پروژه هوش مصنوعی در سایتشان دیده نمیشود و این طرح فقط یک طرح پانزی است. معمولا قربانیان اینگونه طرح ها قشر آسیب پذیر کم سرمایه هستند که آن ها را به سرمایه گذاری با کمترین سرمایه و بیشترین بازدهی دعوت می کنند و متاسفانه این وعده ها فقط وعده های صوری و جعلی است.
البته آنها برای واقعی به نظر رسیدن این وعده ها سود را با استفاده از یک حسابگر دقیق محاسبه میکنند که در سایت خودشان در دسترس قرار داده اند. هرچند در همان صفحه به وضوح درج کرده اند که ما یک شرکت سرمایه‌گذاری دارای مجوز نیستیم و هیچ تضمینی نمی دهیم زیرا فضای ارزهای دیجیتال بسیار بی ثبات است! ما هیچ تضمینی نمی‌دهیم که سود های محاسبه شده برای شما هم رخ دهد و در واقع آنها در لفافه به شما می‌گویند ما هیچ تهدی نسبت به پول شما نداریم!

اکو اسمارت – Eco Smart

اکو اسمارت یک طرح پانزی مانند طرح های دیگر کلاهبرداری با نام ترون است. در پروژه اکو اسمارت تیم توسعه ادعا می‌کند از مبالغ سرمایه گذاران به توسعه توکنی به نام ECS می پردازند. ادعا می‌شود کاربرد این توکن در پرداخت های الکترونیکی مربوط به بازی های کامپیوتری خواهد بود.

با ورود به این پروژه شما باید حداقل ۵ هزار ترون در قرارداد هوشمند سرمایه گذاری کنید تا وارد این سیستم شوید و هر چقدر مبلغ بیشتری را وارد این سیستم کنید سود بیشتری به شما پیشنهاد می شود. البته در این سایت هیچ پیپر و اسنادی وجود ندارد که روند سرمایه گذاری را برای شما تشریح کند.بعد از ورود و پرداخت حق عضویت مثل سایر پروژه های پانزی برای گسترش این شبکه از رفرال گیری استفاده می شود؛ هر کاربر باید تعداد جدیدی از کاربران را وارد این چرخه کند و درصدی پورسانت دریافت کند. در این سیستم مانند سیستم های پانزی دیگر هیچ فعالیت اقتصادی وجود ندارد و صرفاً با شبکه سازی و پرداخت سود به اعضای قدیمی از سرمایه اعضای جدید این چرخه ادامه پیدا می کند و هیچ وقت شما به سرمایه اولیه ای که در اکو اسمارت سرمایه گذاری کرده بودید دست نخواهید یافت.

بانک ترون – bank of tron

آیا بانک ترون کلاهبرداری است؟

این پروژه هم مثل خیلی از پروژه های ترند شده اخیر از نام ترون سوء استفاده می کند. باورود به این سایت شما باید یکی از پلن های الماس، پلاتینیوم، طلایی و برنزی را خریداری کنید. مبلغ حداقل ورود به این پروژه ۱۰ ترون است. بعد از پرداخت حق عضویت کار به صورت شبکه سازی ادامه پیدا می‌کند و از پرداخت اعضای جدید سود قدیمی ها پرداخت می شود. سرمایه گذاری در این سایت کلاهبرداری هیچ شفافیتی ندارد؛ تا جایی که هیچ جزئیات علمی و دقیقی در سایت بانک آف ترون قرار داده نشده است و هیچ پیپر و نقشه راهی وجود ندارد.

آریا کوین – Aryacoin

چه دلایلی برای اثبات کلاهبرداری آریا کوین داریم؟

این توکن توسط مجموعه پانزی اسکم mrdigicoin (از شناخته‌شده‌ترین نام‌های پانزی اسکم رمز ارزهای فعال در ایران هستند) پایه‌گذاری شد. این تیم با وعده مرج ماینینگ دوج کوین یک سرویس استخراج ابری راه انداخته و میلیاردها تومان از سرمایه هموطنان را چپاول کرده است.

پس از مدتی آریاکوین توسط این تیم ایجاد شد تا جهت سوددهی ماهیانه از آن استفاده کنند. شیوه کار آن‌ها، جذب سرمایه از کاربران جهت خرید دستگاه‌های استخراج بیت‌کوین است. در توجیه اینکه چطور با ماینینگ بیت‌کوین از هر جای دیگری بیشتر سود می‌دهد اعلام می‌کند که ما با مرج ماینینگ سود تقریباً ثابت ماهیانه به شما می‌دهیم.این سود همیشه مثبت است حتی زمانی که ماینینگ بیت‌کوین عملا به صرفه نباشد. این در حالی است که در طول سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ با استفاده از داده‌های سایت whattomine سود ماینینگ بیت‌کوین صفر و حتی زیر صفر یعنی هزینه‌بردار بوده است. اما این پروژه همچنان به سوددهی خود ادامه می‌داد تا اینکه درگاه بانکی آن توسط پلیس فتا بسته شد و تحت پیگرد قرار گرفت.

شما می‌توانید با محاسبه درآمد استخراج در ماشین‌حساب‌های ماینینگ پی ببرید که سود پرداختی به شما از درآمد ماین شده بیت‌کوین بیشتر است که خود گویای کلاهبرداری بودنش است.

امسال با شکایت بسیاری از ایرانیان که پولشان توسط پروژه آریا کوین به سرقت رفته بود ، عاملین اصلی آن تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند. این سایت هنوز با پرداخت ارز دیجیتال به‌جای ریال کار خود را ادامه می‌دهد.

کینگ مانی – King Money

آیا کینگ مانی کلاهبرداری است؟

کینگ مانی توسط شرکت نتورک ایرانی بادران گستران طراحی شد و هنوز هم در حال گسترش است. در کینگ مانی وعده های زیاد رقابتی با بیت کوین داده می شود در حالی که هیچ توضیحات فنی ارائه نمیشود.در حقیقت کینگ مانی یک شت کوین محسوب می شود که هر چند خود را سوئیسی معرفی کرده اما ۸۰ درصد ترافیک آن در سایت الکسا متعلق به کاربران کشور ماست. در ضمن این ارز فقط به‌وسیله لیدرهای شرکت بادران گستران بازاریابی و تبلیغ می‌شود.

ایران کوین ماین – iran coinmine

چرا سایت ایران کوین ماین کلاهبرداری است؟

این سایت هم مانند سایت های دیگر کلاهبرداری ماینینگ از وعده ماینینگ ارز های دیجیتالی مثل دوج کوین استفاده کرده. در وبسایت این شرکت درصد سود 110% ماهیانه ذکر شده است که بسیار رقم بالاییست. همچنین در صفحه اصلی این سایت ایرادات اساسی علمی و املایی زیادی مبینید. کافیست با دقت شرایط و ضوابط این سایت را بررسی کنید.مورد بعدی اینکه اخیرا دوج کوین امکان استخراج را حذف کرده، اما ایران کوین ماین همچنان ادعا دارد که دوج کوین استخراج میکند.

گرام فری – GramFree

چرا گرام فری کلاهبرداری است؟

کلاهبرداری پروژه گرام فری – GramFree از پروژه های دیگر واضح و آشکار تر است، به دلیل اینکه تلگرام اعلام کرده است که هنوز ارز دیجیتالی نساخته است و تصمیم دارد ساخت ارز دیجیتال اختصاصی خود را به نام گرام به تعویق بیندازد!این در حالیست که در سایت GramFree تراکنش های بانکی جعلی را می بینید که کاربران را به دیدن تبلیغات بیشتر و استفاده بیشتر از این سایت ترغیب می نماید.در قسمتی از سایت شما می توانید اشتراک پولی دریافت کنید و به این شکل به صورت مستقیم به آنها باج دهید! همچنین این امکان وجود دارد که این سایت با فروش اطلاعات شخصی شما نظیر ایمیل و یا شماره تماس از اطلاعات شما سوء استفاده کند.

دگ کوین – Dagcoin

چرا دگ کوین کلاهبرداری است؟

دگ کوین – Dagcoin ادعا میکند با استفاده از شرکت بزرگی به نام «کارخانه موفقیت» با ۱۵۰ کارمند قصد دارد یک ارز دیجیتال را عرضه کند. اما در سایت «کارخانه موفقیت» هیچ نام و نشانی از پروژه دگ کوین – Dagcoin دیده نمی شود. همچنین دگ کوین – Dagcoin ادعا می کند که مشکلات بیت کوین را رفع می‌کند و ارز دیجیتالی ارائه میکند که کاملترین ارز دیجیتال دنیاست؛ اما تا این لحظه نتوانسته به صورت علمی هیچ کدی را عرضه کند. آدرسی که در سایت دگ کوین – Dagcoin به عنوان آدرس این شرکت ذکر شده، یک ساختمان مسکونی را نشان می دهد که کاملاً جعلی است. مهمترین دلیل پانزی بودن این پروژه ادعای میلیونر شدن یک شب اعضای آن است که در صفحه اصلی درحال شواف این مطلب است!

وان کوین – onecoin

آیا وان کوین کلاهبرداری است؟

وان کوین – onecoin در سال ۲۰۱۶ توسط دکتر ایگناتووا به عنوان جایگزین بیت کوین معرفی شد از آنجا که در سال ۲۰۱۶ هنوز بیت کوین به عنوان یک فناوری جدید حساب میشد سرمایه گذاران زیادی علاقمند به سرمایه‌گذاری در پروژه وان کوین داشتند و این پروژه توانست حدود ۴ میلیارد یورو سرمایه را به باد دهد!

 

بیتمین فارم – bitmain farm

آیا بیت مین فارم کلاهبرداری است؟
بیتمین فارم – bitmain farm که نامش با سایت بیت مین (سازنده دستگاه های آیسیک) تشابه اسمی دارد برای جلب اعتماد سرمایه گذاران تا مدت زیادی به صورت طبیعی رفتار می کند. این یعنی در واقع برای جذب سرمایه گذاران برداشت های اولیه را به صورت منظم انجام می دهد و پشتیبانی با شما در تماس خواهد بود.

اما بعد از مدتی ممکن است است پاسخ کاربران را ندهد و پرداخت هایشان را معلق بگذارد. همچنین این سایت هیچگونه شفافیتی در خصوص نوع ارز و نحوه ماینینگ ارائه نداده است.

ای تو سی – E2c

آیا ای تو سی کلاهبرداری است؟
آی سی او ای تو سی – E2c یک پروژه کاملاً ناواضح است که شما هیچ اطلاعاتی از تیم توسعه دهندگان آن در اینترنت پیدا نخواهید کرد. در سایت ای تو سی هیچ مشاور سرمایه گذاری وجود ندارد و حداقل عضویت در این سایت هزار دلار است که مبلغ بسیار بالایی است. همچنین از مهمترین شواهد کلاهبرداری بودن این ico این است که در هیچ دایرکتوری ico سایت معتبری وجود ندارد. اگر نیاز به اطلاعات بیشتری دارید هیچ ایمیل و یا اطلاعات تماسی از سازندگان آن پیدا نمی کنید.

جنسیس ماینینگ – genesis mining

چرا میگوییم جنسیس ماینینگ کلاهبرداری است؟

تیم جنسیس ماینینگ اخیراً در پرداختهای خود تعلل های بیجا میکند. چند هفته پیش این سایت به صورت کامل هک شد و ادعا شد به دلیل خسارت‌های ناشی از هک، این پرداخت ها نامنظم شده است.اما هیچ خسارتی به مشتریانش پرداخت نکرده است. از آن زمان تا کنون جنسیس ماینینگ مشتری های خود را رنجانده است و بازپرداخت ها را به صورت پر دردسر و نامنظم انجام می دهد.این شرکت ادعا می‌کند در حال جمع‌آوری سرمایه بیشتر برای خرید سخت افزار های جدید ماینینگ است اما روند جذب سرمایه این شرکت به یک طرح پانزی تمام عیار تبدیل شده است.

پلاس توکن – plus token

چرا پلاس توکن کلاهبرداری است؟

پلاس توکن – plus token یک پروژه قدیمی چینی است که از طریق برنامه ویچت تبلیغ خود را آغاز کرد و به مرور زمان، میزبان نشست هایی برای تبلیغ کلاهبرداران و جلسات آموزشی برای کاربران تازه وارد شد.در پلاس توکن شما می توانستید با استفاده از نرم افزار پیشرفته ای که بر روی گوشی شما نصب میشد ارز دیجیتال های محبوبی مثل بیت کوین و اتریوم و سایر آلتکوین ها را به توکن پلاس تبدیل کنید و با استفاده از فعالیت های تبلیغاتی و زیر شاخه گیری مقدار موجودی پلاس خود را افزایش دهید. پلاس توکن تقریباً توانست ۳ میلیارد دلار از مردم کلاهبرداری کند.

ای تی سی – ATC

چرا ای تی سی کلاهبرداری است؟

یک شت‌ کوین و پانزی اسکم توسط فردی در کشور هند ۱۸ میلیون دلار از سرمایه‌گذاران هندی چپاول کرد و با وعده سود ماهیانه و پرداخت آن به صورت دوساله برابر با مقدار سرمایه‌گذاری فرد به وسیله کوین ATC، بسیاری از سرمایه‌گذاران را فریب داد و اکنون در بقیه کشورها و مخصوصاً ایران نیز نفوذ کرده است. این ارز نه والت دارد نه وایت پیپر و نه گیت‌هاب؛ فقط با وعده یک کوین که بلاک‌چین محرمانه مخصوص خودش را دارد و قرار است در آینده فروشگاه‌های آنلاین جهان از آن استفاده کنند وارد بازار شده؛ درصورتی‌که یک توکن استلار است و به لیست صرافی stellar.expert هم افزوده شده، کوین هم نیست، نه بلاک‌چین خودش را دارد و نه هیچ ارزش کاربردی دیگری. در سال ۲۰۰۸ دولت هند عاملین اصلی این پروژه را بازداشت کرد اما بسیاری از آن‌ها هنوز هم در سطح بین‌المللی درحال فریب افراد ناآگاه هستند.

بست میکسر- Bestmixer

چه دلایلی برای کلاهبرداری بست میکسر وجود دارد؟

شرکت بست میکسر یک شرکت کلاهبرداری است که به علت پولشویی حدود ۲۰۰ میلیون دلار توسط پلیس اروپا دستگیر و توقیف شده است. همچنین سرورهای سایت بست میکسر در کشور هلند و لوکزامبورگ کشف و ضبط شده اندو فعالیت این شرکت به طور رسمی معلق شده است.اگر نام شرکت مورد نظر خود را در لیست بالا نیافتید، حتما نام آنرا برایمان کامنت کنید تا در سریع ترین زمان ممکن بررسی کنیم.

هیچ وقت در برابر کلاهبرداری این شرکت ها تسلیم نشوید! با پر کردن فرم زیر به ما طرح های کلاهبرداری را گزارش کنید تا در آینده مشکل مشابهی برای هموطنانمان پیش نیاید.

 بیکسبی کوین – Bixbcoin

چرا بیکسبی کوین کلاهبرداری است؟
بیکسبی کوین دارای دو سایت با دامنه‌های .io و .com است اما هر دو سایت ظاهر و محتوای یکسانی دارند و هر دو در سایت معتبر کوین مارکت کپ لینک شده‌اند. در این دو وب سایت چنین آمده که «بیکسبی کوین بدون نیاز به واسطه، به کاربران خدمات ارائه می‌دهد. شبکه BixBcoin واسطه‌ها را از میان برمی‌دارد و معاملات را به‌صورت نظیر به نظیر یعنی point to point انجام می‌دهد. این ارز دیجیتال امکان خرید، فروش، انتقال و سرمایه‌گذاری دارد».
در وب سایت این رمز ارز چنین آمده که بیکسبی کوین یک کوین است؛ پس شبکه بلاک چین خود را دارد و توسط یک تیم توسعه قوی راه‌اندازی شده است (این در حالی است که هیچ نام و نشانی از آنها وجود ندارد). در همین وب سایت مطرح شده که عرضه کل بیکسبی کوین چیزی حدود ۳ میلیون واحد بوده که همگی از قبل توسط تیم توسعه استخراج شده است. همین مساله خود جای شک دارد که چرا تمام کوین‌ها باید از قبل استخراج شده باشد!
از طرفی بیکسبی کوین در وب سایت خود به وجود یک استخر استخراج اشاره می‌کند و مدعی می‌شود که استخراج‌کنندگان می‌توانند به ازای انجام تراکنش‌ها کارمزد دریافت کنند. در اینجا یک تناقض آشکار دیده می‌شود.
نکته بعدی که راجع به کلاهبرداری بیکسبی کوین وجود دارد این است که به بازاریابی Multi-Level اشاره می‌کند. این بازاریابی نام دیگری برای بازاریابی هرمی است و سایت Probix که وب سایت استیکینگ بیکسبی کوین است در اصل در زمینه جذب اعضا از طریق پرداخت کمیسیون فعالیت می‌کند.

ایردراپ های تراست والت – trust wallet

*
*

چرا ایردراپ های تراست والت کلاهبرداری هستند؟
تراست والت در حال حاضر هیچ ایردراپی ندارد. هر گونه پیام مبنی بر وارد کردن کلمه امن صرفا کلاهبرداری است. اخیرا به روش های مختلف ایمیل علاقه مندان به ارز های دیجیتال را جمع آوری میکنند و به آنها ایمیلی مبنی بر شرکت در ایر دراپ تراست والت میفرستند . این در حالی است که تراست والت و کیف پول های دیگر هیچگاه ایمیلی از کاربران خود دریافت نمیکنند. ارسال ایمیل فقط به منظور درستیابی به 12 کلمه امن شماست پس لطفا احتیاط کنید.

توکن سی سی ان – CCN

چرا میگوییم توکن سی سی ان کلاهبرداری است؟

توکنی با نام CCN مدتی است در فضای مجازی اینستاگرام و تلگرام به صورت گسترده و هدفمند تبلیغ خود را شروع کرده . این توکن هیچ پشتوانه ای ندارد وعملا بی ارزش است . چند مورد رو با هم بررسی میکنیم تا متوجه بشید که دقیقا چه اتفاقی در حال رخ دادن است !

ادرس کانترکت :
این توکن بر روی شبکه بایننس اسمارت چین ساخته شده است .
با توجه به دیتای روی بلاکچین بایننس متوجه میشیم که تقریبا 16800 نفر هولدر داره .
ولی تمام این ادرس والت ها فیک هستند و به صورت دسته جمعی برای ساختن امار فیک ساخته شده اند.

پشتوانه این توکن در حال حاضر 2دلار است! یعنی استخر نقدینگی که کلاهبردار هومن کرمی برای توکن در پنکیک سواپ در نظر گرفته تنها 2دلار است !

ادامه توضیحات این پروژه کلاهبرداری را در گیت هاب وب آموز از اینجا بخوانی.

توکن ووجک – Wojak

چرا توکن ووجک غیر قانونی است؟

بعد از معرفی و ترغیب مردم به خرید این شت کوین در تاریخ 6 اکتبر 2021 رشد عجیب 42000 درصدی را تجربه کرد و دقیقا در همان دقایق اولیه بعد از اینکه مردم این توکن بی ارزش رو خرید کردن به مقدار 75% ارزش خودش رو از دست داد ! به نوعی خودشون قیمت رو پامپ کردن و زمانی که مردم برای خرید هجوم اوردن توکن های بی ارزش رو 4200 برابر گران تر از ارزش واقعی به مردم فروختن و باعث ریزش شدید قیمت یا اصطلاحا دامپ قیمت شدند .لازم به ذکر است که حجم کل معاملات خرید و فروش این توکن در ان روز به مبلغ 4میلیون دلار میرسد !

ادامه توضیحات کلاهبرداری بودن این پروژه را در وب آموز از اینجا بخوانید.

توکن نوکون – NOKON

چه نشانه هایی نوکون را کلاهبرداری نشان میدهد؟

ico بدون هیچ مبنا و پشتوانه و بررسی

جذب سرمایه از طریق کامیونیتی فارسی

تبلیغات پراکسی تلگرامی در کانال های زرد با شعار های فریبنده برای جذب سرمایه گذاران خرد

بی ان بی ماتریکس – BNBmatrix

چرا میگوییم بی ان بی ماتریکس کلاهبرداری است؟

بی ان بی ماتریکس پروژه سرمایه گذاری که ادعا دارد روزانه از 7.8 درصد تا 17 درصد سود میدهد تا 5 لول ریفرال !

همانطور که در تصویر بالا می بینید این سایت مدعی است با حداقل سود روزانه 234 درصد سود تظمینی ماهیانه به سرمایه گذاران خود میدهد که مشخصا زمانی که هر شرکتی سود تضمینی هنگفت و به ویژه تشویق به زیر مجموعه سازی برای کسب درامد بیشتر کرد باید به پانزی بودن آن شک کرد آن هم زمانی که صرافی ها و شرکت های معتبر مثل خود بایننس بالا ترین سود سالیانه که تضمین میکنن تنها 6 درصد و کمتر هست و سود سالیانه این شرکت به بیش از 2800 درصد میرسد که این امر کاملا مشخص کننده کلاهبرداری این شرکت است.

برای اطلاعات بیشتر این صفحه را از وب آموز ببینید.

بریج اوراکل – Bridge Oracle

چرا میگوییم بریج اوراکل کلاهبرداری است؟

همانطور که از اسمش پیداست این پروژه یک اوراکل است که وظیفه ثبت وقایع خارج از شبکه را بروی شبکه بلاکچین دارد.
اما اینکار در بریج به چه صورت است؟ عملا اوراکل ها و کارکرد آن مفاهیم جدیدی نیستند و در حال حاضر بسیاری از مراکز در دینا هستند که با API این سرویس را به مشتریان خود ارائه می دهند. همچنین marketplace های مشهوری برای خرید و بهره مندی از این api ها وجود دارد که براساس مصارف گوناگون استفاده می شوند.
اما اوراکل ها در حوزه بلاکچین مفهوم و کارکرد جدیدی دارند. مشکل اصلی اورکل ها نحوه ارزیابی، صحت و تایید داده های ثبت شده بروی شبکه است. یعنی اگر تحریف و تقلب قبل از ثبت داده بروی شبکه اتفاق افتد چه؟ راه حل اعتماد به داده های ثبتی چیست؟
از این رو با توجه به ماهیت اجماع پذیر و غیرقابل تحریف فناوری بلاکچین در ذات، پروژه های اوراکل در این حوزه همه در تلاشند که راهکاری با استفاده از مکانیسم های اجماع درون ساختاری بلاکچین ارائه نمایند که دقت و صحت داده را ارتقا داده و خطای اطلاعات به حداقل برسد و بروی شبکه ثبت شود.
به این گونه اوراکل ها Consensus oracle گفته می شود و بدلیل رویکرد نو در ثبت داده ها مورد استقبال فعالین و متفکرین این حوزه قرار گرفته است. در این حوزه مهمترین موضوع نحوه صحت سنجی داده یا Validation می باشد.
اشاره به این موضوع را می توان در کتاب Token economy از کتاب های مورد توجه cryptovally مشاهده کرد.
در حال حاضر پروژه های مانند Chainlink این کار را به خوبی و با بیشترین دقت انجام می دهند.
حال با توجه به دغدغه های روز این فناوری اگر پروژه بریج را تحلیل کنیم، متوجه می شویم که نه تنها بریج مشکلی را حل نمی کند بلکه برنامه ای هم در این خصوص ندارد و صرفا یک اوراکل سنتی است که با یک قرارداد هوشمند، تزریق سرمایه و تبلیغات تلاش در مطرح کردن خود، در میان دیگر پروژه ها دارد.
ایده بریج یعنی استفاده از api برای ثبت وقایع بروی شبکه، از هیچ منظری ارزش افزوده ایجاد نمی کند. چرا که همین حالا بازارهای بسیار بزرگی جهت خرید و مدیریت api ها وجود دارد که به مراتب هم حرفه ای تر هستند و هم تنوع چند صد برابری دارند و برنامه نویسان به سادگی می توانند داده مورد نظر خود را به واسطه همین پلتفرم های موجود، بروی شبکه ثبت کنند.

در ذیل می توانید اهمیت این موضوع که همیشه در تعاریف اوراکل به چشم می خورد را رویت نمود:

در ادامه به تفاوت دیگر پروژه های فعال با موضوعیت مشابه و همچنین نحوه فعالیت گروه بریج می پردازیم...

تیم بریج، سوابق و فعالیت های تخصصی و فنی این افراد:
شبکه لینکدین شبکه تخصصی مرتبط با کسب و کارست که سال هاست با این محوریت مورد توجه قرار گرفته است. پروفایل شما گویای فعالیت حرفه ای شما در سطح بین المللی است. با مشاهده صفحات این گروه می توان متوجه شد که این افراد تازه واردند و سابقه فعالیتی در این حوزه ندارند و کسی در سطح بین اللمل ایشان را نمی شناسد. اما مسئله اینجاست که آیا می توان به افرادی که برای ساختن شخصیت و اعتبار، تنها از پول و تبلیغات استفاده می کنند اعتماد کرد؟!!

بررسی تخصصی کلاهبرداری بریج را در وب آموز بخوانید.

تتل کوین – TNT

چرا میگوییم تتل کوین کلاهبرداری است؟

متاسفانه به دلیل تازگی ارزهای دیجیتال پروژه های کلاهبرداری متعددی در ایران در حال توسعه است. اخیرا پروژه ای به نام تتل کوین که وابسته به خواننده پرطرفدار «امیر مقصود لو » است کلید خورده که امکان خطر آفرینی بسیار زیادی برای طرفرداران این خواننده است.

روش کلاهبرداری در این پروژه مثل اکثر توکن های بدون پشتوانه از طریق پامگ و دامپ خواهد بود.

چه دلایلی برای کلاهبرداری بودن تتل کوین داریم؟

  1. یک توکن بی پشتوانه مالی است.
  2. رود مپ و نقشه راه ندارد.
  3. به طرفدارانش وعده استیک با سود های عجیب و غریب می دهد.
  4. مارکت کپ این کوین بسیار پایین است ($162,482,936)
  5. 99 درصد توکن در اختیار چند آدرس خاص است.
  6. پامپ و دامپ های زیاد در مدت کم انجام شده


سایر پروژه هایی که به احتمال زیاد کلاهبرداری هستند:

 Mega Token $HPW  NetCoinCapital $NCC  Deracoin $DRC
 Liyam Token $LYTH  Orbit Network $RKN Crypto Global Heritage $CGH
 CryptoMindEx (فعال در تبریز)  Health Care Community $HCC  ARIX (فعال در مشهد)
 MTT TWF BEM
 REEC  WDoge  Initiative Q
 Darik $DRC dogeclick. io صرافی هات بیت Hotbit
ارز دیجیتال ماینریوم سایت Cryptofree ارز دیجیتال دگ کوین (Dagcoin)
 وان کوین (One Coin) پروژه BNB Matrix راگ پول (Rug Pull)
imtoaken دیفای گروپس (DeFiGroups) ارز دیجیتال کیو یا Initiative Q
Cryptojacking بیلیون کوین (TBC) otto
OCCO lseck tmon55 تیمون
Qoojpn گوجپن PCoin پوماکوین Smart World
tradingprofit ربات آربیتراژ با نام GAR ربات آربیتراژ پامپی

پروژه های مشکوک با احتمال کلاهبرداری زیاد!

در این قسمت تعدادی از پروژه های مشکوک که اطلاعات کافی از آنها برای بررسی نداریم درج می شود. پروژه های این قسمت توسط کامنت کاربران اطلاع داده شده و نیاز به بررسی بیشتر دارد:

  • bnb.mosmining.life
  • etrade-fx.net
  • cryptomindex
  • tronsun
  • lseck

ایردراپ های کلاهبرداری مورد استقبال کاربران ایرانی

در این قسمت تعدادی از ایردراپ های شناخته شده کلاهبرداری را قرار میدهیم:

ایردراپ Dog Box Finance  ایردراپ  DogBoss Token ایردراپ LITTLE RABBIT
 ایردراپ AppleB  ایردراپ Anubis Token  ایردراپ Ants Finance
 ایردراپ FireFly یا کرم شب تاب ایردراپ Pixiu Swap  ایردراپ ShibaCharity
 ایردراپ تسلا Tesla Yield Defi  ایردراپ Ocen Network  ایردراپ NFT Marvel MV

کانال های تلگرامی که اقدام به جذب سرمایه کاربران به نام ارز دیجیتال می کنند:

Secret Signal

منبع: میهن سیگنال