اخبار قانون گذاری

آخرین اخبار قانون گذاری و فعالیت های غیر قانونی در این دسته بندی قرار میگیرد.

با وجود جدید بودن ارزهای دیجیتال رویکرد دولت ها در این خصوص شفاف و قطعی نیست. بیت کوین در ایران قانونی نیست؛ اما استفاده از آن بخاطر عدم وجود مجازات برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال یا نگهداری بیت کوین را نمی‌توان جرم دانست.

آیا بیت کوین در ایران قانونی است؟ همه چیز درباره قوانین بیت کوین در ایران

اخبار قانون گذاری

آیا خرید و فروش در صرافی ها مجاز است؟

طبق آخرین قوانین ، ایران هنوز خرید و فروش بیت کوین را به رسمیت نشناخته است و برای آن قوانین شفافی وضع نکرده. طبق آخرین بروز رسانی اظهارات پلیس فتا:

درحال حاضر برای این مبحث جرم انگاری انجام نشده است ولی هنوز هم ورود به حوزه و بازار ارز های دیجیتال برای بانک ها ، موسسات مالی و صرافی ها غیر مجاز است.[منبع: پلیس فتا]

اخبار قانون گذاری

کدام صرافی های ارزدیجیتال مجوز خرید و فروش بیت کوین و ارزهای دیجیتال را از بانک مرکزی کسب کرده‌اند؟

با توجه به عدم شفافیت قانون در این حوزه و جدید بودن تکنولوژی های بلاک چین و رمز ارزها، نمیتوان به صورت مستقیم لیستی از صرافی های ارزدیجیتال با مجوز قانونی ایران و صرافی های ارزدیجیتال بدون مجوز قانونی ایران نوشت. اما شاید درگاه پرداخت مستقیم، دفتر کار ثابت، مجوز در زمینه های مالی و شرکت در جشنواره ها و نمایشگاه های قانونی را بتوان نشان از عدم غیر قانونی بودن صرافی ها در ایران دانست. این ابهام همیشه در ورود تکنولوژی های جدید به ایران وجود داشته و طبق اظهار نظر مسئولین، در حال بررسی و وضع قوانین است.

 

با وجود ابهام در قوانین صرافی های ایرانی، نهاد های مالی زیادی اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال به صورت ریالی با درگاه های پرداخت مستقیم می کنند.

به این منظور به شما توصیه میکنیم مقاله بهترین صرافی های ارزدیجیتال ایرانی را مطالعه نمایید.

نمایش بیشتر