اصلاح بازار و لیکویید شدن میلیون ها قرارداد آتى

۳۰ دی ۱۴۰۰
اصلاح بازار و ليكوييد شدن ميليون ها قرارداد آتى

در پى اصلاح اخیر بازار ارزهاى دیجیتال، ٢١٩ میلیون قراداد آتى لیکویید شد، همچنین این اتفاق منجر به ریزش ارزش کل بازار به زیر سطح ٢ میلیارد دلارى شد.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی کوین‌گلس (Coinglass)، در ۲۴ ساعت گذشته مجموعاً ۲۱۹ میلیون دلار از موقعیت‌های معاملاتی آتی بازار ارزهای دیجیتال لیکویید شده است که بیش از ۶۶ میلیون دلار آن مربوط به چند ساعت اخیر است.

به گزارش کوین مارمت کپ، به دنبال این اصلاح اخیر، ارزش کل بازار ارزهاى دیجیتال شاهد ریزش قیمت ٢/۴٣ درصدى بوده است. ارزش بازار هم اکنون در سطح ١/٩۴ میلیارد دلار تخمین زده شده است.

به گزارش میهن سیگنال به نقل از خبرگزارى کوین گلس، بیش از ۵۶ میلیون دلار از معاملات لیکویید‌ شده، مربوط به بیت کوین بوده است.

همچنین بزرگ‌ ترین سفارش لیکویید شده در جریان این اصلاح، متعلق به یک حساب کاربرى در صرافی بای ‌بیت بوده است که در آن یک موقعیت معاملاتی ۷.۹۱ میلیون دلاری اتریوم لیکویید شده است.

در نتیجه کاهش قیمت بیت کوین، بازار آلت کوین ‌ها هم تحت تاثییر قرار گرفته و متحمل زیان شده‌، در طول ٢۴ ساعت گذشته تعداد ۸۴,۶۷۶ موقعیت معامله‌گران لیکوئید شده است.

گفتنی است که بر اساس داده‌ های کوین مارکت کپ، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال در روز چهارشنبه تا ۱.۹۴ تریلیون دلار هم رسید.

لیکویید در ارز دیجیتال هنگامی اتفاق می‌افتد که معامله‌گر برای باز نگه‌داشتن پوزیشن خود سرمایه لازم را نداشته باشد. با توجه به این امر پوزیشن بسته می‌شود و در اصطلاح لیکویید در ارز دیجیتال اتفاق خواهد افتاد.

لیکویید شدن به موارد خاصی وابسته است که شامل میزان سرمایه و Leverage (لوریج) می‌شود. بنابراین برای تریدرها و حساب ها عدد مشخصی را نمی‌ توان حساب کرد.

منبع:u.today.com
8 نفر این مطلب را پسندیدند.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
رای شما ثبت شد!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
ثبت نظر
مهدی عباس زاده
12 سال از فعالیتم در حوزه طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ میگذره و اخیرا به دنیای شگفت انگیز ارزهای دیجیتال علاقه مند شدم.

یک نظر

  • علیرغم اقتصاد متلاشی و نابسامان و مفاسد بیشمار مالی و عدم مسئولیت پذیری حاکمیت، تازمانیکه دین بعنوان اصل حاکمیت مجوز کشتار مخالفان را داده و حفاظت از قدرت دینی به هر شکل و قیمت ممکن در دستور کار است و پاسخ مطالبه گران و معترضان با گلوله داده میشود، این حکومت بسادگی و به این زودیها اسیب نخواهد دید. ثروتهای زمان شاه موجب تمرکز بر فرهنگ و بی توجهی به مقوله حیاتی اقتصاد، خطرناکترین تفکر حاکم بر رهبران انقلاب از اغاز تاکنون بوده و هیچ راه نجاتی ندارد مگر اینکه انقلابی جدید همه افراد و معیارها را دگرگون و مفتخوران نالایق را کنار بزند اما همین مفتخورها که در اقشار مختلف بوفور وجود دارند مانع تغییر یا اصلاح نظام هستند.

    درحالی عده ای بطور انحرافی موضوع ابرقدرتی حکومت فعلی را مطرح میکنند تا معضلات و ضعفهای دیگر را پوشش دهند که بزودی به ابر فقرای جهان تبدیل میشویم. چنین قدرتی که بقیمت نابودی ثروتهای ملی و فقر مردم تمام شده و افتخار مدیریت جهان و پول مفت به فقرای کشورهای دیگر باهدف جلب حامی و گسترش قدرت ظالمانه جهانی دارد، باندازه بال مگس ارزش ندارد.

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *