بنیانگذار TON Society: Tap-to-Earn فقط بازی تلگرامی نیست، یک استراتژی برای لانچ توکن است!
در سال ۲۰۲۴، بازیهای تلگرامی Tap-to-Earn محبوبیت زیادی در بخش بازیهای کریپتو به دست آوردند و صدها میلیون بازیکن را از طریق برنامههای مینی تلگرام جذب کردند. شبکه باز TON، به یک پلتفرم کلیدی برای این بازی ها تبدیل شده است. جک بوث، یکی از بنیانگذاران TON Society، توصیه کرد که Tap-to-Earn نباید فقط به عنوان یک مکانیزم بازی در نظر گرفته شود، بلکه به عنوان یک استراتژی لانچ موثر در نظر گرفته شود. او بر نقش آن در ایجاد سریع جوامع و توزیع توکن ها تاکید کرد.
این بازیهای تلگرامی معمولاً دارای یک «مرحله ماینینگ» هستند که در آن هرچه بازیکنان پیشرفت کنند، در آینده توکنهای بیشتری ایردراپ میکند. این بازی ها اغلب شامل گیمپلی ساده و تعامل با رسانههای اجتماعی است. نمونههای موفق عبارتند از همستر کامبت با بیش از ۳۰۰ میلیون بازیکن قبل از انتشار توکن و نات کوین که به حداکثر ارزش بازار نزدیک به ۳ میلیارد دلار دست یافت.
در حالی که برخی از بازی ها در حال راه اندازی مجدد مراحل ماینینگ هستند، برخی دیگر مانند نات کوین در حال تبدیل شدن به پلتفرم هایی برای راه اندازی بازی های دیگر هستند. Booth اهمیت در نظر گرفتن کارهایی که پس از ایجاد پایگاه کاربر از طریق این بازی های وایرال باید انجام شود را برجسته کرد.
برخی از بازی های Tap-to-Earn تلگرامی فاز استخراج جدیدی را با گیم پلی مشابه معرفی کردهاند، اما توکنهای کمتری را ارائه میکنند، در حالی که برخی دیگر مانند Notcoin با تبدیل شدن به پلتفرمهایی برای راهاندازی بازیها و پروژههای بیشتر، نوآوری میکنند. با این حال، استخراج توکن های کمارزش میتواند بازیکنان را دلزده کند، بهویژه پس از ایردراپهای متوسط، که منجر به کاهش قابلتوجه در قیمت توکنها پس از ایردراپ میشود. جک بوث تاکید کرد که شبکه TON باید نقشههای راه واضحتری پس از راهاندازی توکنها برای جلوگیری از چنین کاهش ارزش هایی طراحی کند.
به نقل از دکریپت، او از بلوم به عنوان نمونه ای موفق یاد می کند که از مکانیزم های وایرال برای افزایش دنبال کنندگان در پلتفرم ها استفاده می کند و پس از راه اندازی به یک صرافی غیرمتمرکز پیشرو (DEX) تبدیل می شود. بوث بر این باور است که آینده «تپ برای کسب درآمد» در استفاده از این استراتژی برای ایجاد جوامع بزرگ قبل از راهاندازی توکن ها نهفته است که باعث میشود جذب کاربر نسبت به روشهای سنتی مقرونبهصرفهتر باشد. او خاطرنشان میکند که توسعهدهندگان به طور فزایندهای از مکانیزم بازی های Tap-to-Earn تلگرامی با هدف جذب کاربران و ایجاد یک پایه قوی برای برنامههای خود در پلتفرم TON، در طول مراحل راهاندازی خود استفاده میکنند.