رقابت ماینرهای بیت کوین در سال ۲۰۲۳؛ چالش های ماینینگ در سال گذشته چه بود؟

۱۰ بهمن ۱۴۰۲
رقابت ماینرهای بیت کوین در سال 2023؛ چالش های ماینینگ در سال گذشته چه بود؟

در سال ۲۰۲۳، اکوسیستم ماینینگ بیت کوین به دلیل هش ریت بالا و سختی استخراج با چالش هایی مواجه شد که منجر به فشار بر ماینرها برای فروش بیت کوین به منظور پوشش هزینه های عملیاتی شد. هش ریت جهانی از ۲۶۶ اگزاهش در ثانیه (EH/s) به ۵۴۲ EH/s بیش از دو برابر شده است که نشان دهنده افزایش سالانه ۱۰۳ درصدی است. سختی ماینینگ نیز تقریباً دو برابر شد و از ۳۵ تن شروع شد و تا پایان سال به ۷۲ تن ختم شد.

به نقل از کوین تلگراف، چندین ماینر به طور قابل توجهی هش ریت خود را در سال ۲۰۲۳ افزایش دادند و شرکت هایی مانند Iris Energy و Marathon Digital رشد قابل توجهی را تجربه کردند. با وجود هشت ریت بالا، برخی از اپراتورها مانند Core Scientific و Marathon Digital توانستند بخش قابل توجهی از بیت کوین استخراج شده خود را برای پوشش هزینه های عملیاتی نگه دارند. علاوه بر این، ماینرهای بیت کوین مستقر در تگزاس توانایی خود را در تنظیم مصرف انرژی برای برآوردن نیازهای شبکه برق، با بهره گیری از انرژی های تجدیدپذیر فراوان و مقرون به صرفه ایالت نشان دادند.

فشار هش ریت همچنین منجر به این شد که تمام اپراتورهای ماینینگ برای حفظ هزینه های عملیاتی، نیاز به فروش بخشی از BTC استخراج شده ماهانه خود داشته باشند. به طور کلی، در سال گذشته شاهد رشد و چالش های قابل توجهی در بخش استخراج بیت کوین بودیم که بر عملیات و استراتژی های ماینرها برای آینده تأثیر گذاشت.

منبع:کوین تلگراف
برای این مطلب رای ثبت نشده
اولین رای دهنده باش!
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
رای شما ثبت شد!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
ثبت نظر
صابره براتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *