آموزش کامل تون کیپر به زبان ساده | بهترین گزینه نگهداری تون برای ایرانی ها

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
Tonkeeper

تون کیپر یک کیف پول غیرمتمرکز در بلاک چین TON است که با تلفن همراه کار می‌کند. شما می‌توانید ارزدیجیتال Toncoin را به دیگران بفرستید، دریافت کنید یا بخرید. همچنین می‌توانید با تون کیپر محصولاتی مانند NFT‌ها برای مجموعه خود خریداری کنید.

تون کیپر ۴ اکنون از چندین کیف پول پشتیبانی می‌کند. این برنامه طی دو سال گذشته توسعه یافته و امکان اضافه کردن تعداد دلخواهی کیف پول را فراهم کرده است. همچنین می‌توانید کیف پول‌هایی برای نظارت اضافه کنید و هر کیف پول را با رنگ‌ها و ایموجی‌ها شخصی‌سازی کنید تا راحت‌تر آن‌ها را تشخیص دهید. تون کیپر هم‌اکنون نمودارهای قیمت بسیاری از ارزها را نشان می‌دهد، که می‌توانید با کلیک روی هر ارز در موجودی خود، قیمت آن را دنبال کنید. راه‌اندازی کیف پول بسیار سریع و آسان شده و تنها با دو کلیک انجام می‌شود. همچنین موجودی ارزها بر اساس ارزش آن‌ها مرتب شده و ارزهای تایید نشده به صورت جداگانه دسته‌بندی می‌شوند.

آیا ممکن است کیف پول تون مانند تلگرام، موجودی ایرانی هارا مسدود کند؟

تون کیپریک کیف پول غیر امانی است و به صورت مستقیم نمیتواند به موجودی شما دسترسی داشته باشد، پس امکان تحریم کاربران ایرانی وجود ندارد.

تون کیپر را از کجا دانلود کنیم؟

شما میتوانید تون کیپر را از لینک های زیر دانلود کنید:

چگونه کیف پول تون کیپر بسازیم؟

وقتی برای اولین بار وارد اپلیکیشن می‌شوید، اپ به شما نحوه کار با تون کیپر و بلاک چین TON را نشان می‌دهد. سپس، اپ از شما می‌پرسد که آیا می‌خواهید کیف پول جدیدی بسازید یا به کیف پول موجود بروید. روی دکمه “ساخت کیف پول جدید” کلیک کنید.

create a new wallet

بعد، اپ به شما عبارت رمز ۲۴ کلمه‌ای می‌دهد که برای ورود به کیف پول استفاده می‌شود. حتماً این عبارت را دقیقاً به ترتیبی که داده شده، یادداشت کنید. عبارت رمز را در جای امن نگه دارید و به کسی نشان ندهید!

create a new wallet

اپ بعد از آن از شما می‌خواهد تا برخی از کلمات عبارت رمز را به ترتیب خاصی وارد کنید تا اطمینان حاصل شود که آن را درست فهمیده‌اید.

بعد، باید رمز عبوری برای ورود به اپ و تایید تراکنش‌ها در آینده تعیین کنید. پس از آن، اپ از شما می‌خواهد که این رمز عبور را تأیید کنید.

create a new wallet

اپ سپس از شما می‌خواهد اطلاعات بیومتریک خود را برای ورود و تأیید تراکنش‌ها به راحتی وصل کنید. البته، می‌توانید این مرحله را رد کنید و فقط از کد پین استفاده کنید، اما استفاده از بیومتریک توصیه می‌شود.

create a new wallet

کیف پول جدید شما آماده استفاده است. لذت ببرید!

آموزش ریکاوری کیف پول تون کیپر

وقتی اولین بار وارد اپ می‌شوید، اپ به شما نحوه استفاده از تون کیپر و بلاک چین TON را نمایش می‌دهد.

سپس اپ پرسیده که آیا می‌خواهید کیف پول جدیدی بسازید یا به کیف پول موجود بروید. روی دکمه “وارد کردن کیف پول موجود” کلیک کنید.

access an existing wallet

بعد باید عبارت رمز ۲۴ کلمه‌ای خود را وارد کنید که باید آن را دقیقاً به ترتیب اصلی وارد کنید. پس از وارد کردن کلمات، روی “ادامه” کلیک کنید تا وارد کیف پول شوید.

access an existing wallet

پس از آن، یک رمز عبور برای تأیید تراکنش‌ها و دسترسی به تون کیپر ایجاد کنید و آن را تأیید کنید.

create a new wallet

اپ از شما می‌خواهد که اطلاعات بیومتریک خود را وصل کنید تا ورود و تأیید تراکنش‌ها راحت‌تر باشد. اگر مایل نیستید، می‌توانید این مرحله را رد کرده و فقط از کد پین استفاده کنید، اما استفاده از بیومتریک توصیه می‌شود.

access an existing wallet

حالا کیف پول خود را ریکاوری کرده‌اید. لذت ببرید!

چطور آدرس کیف پول خود را کپی کنیم؟

برای دیدن کد QR کیف پول یا کپی کردن آدرس آن، ابتدا به صفحه کیف پول بروید و روی «دریافت» کلیک کنید. همچنین می‌توانید آدرس کوتاهی که زیر موجودی در صفحه اصلی نشان داده می‌شود را کپی کنید. پس از کپی، آدرس را جایی که لازم است بچسبانید.

چطور تون خریداری شده در صرافی را وارد تون کیپر کنم؟

بعد از اینکه آدرس کیف پول خود را کپی کردید در بخش واریز صرافی مورد نظر در شبکه TON توکن مورد نظر خود را انتقال دهید.

چطور در تون کیپر استیک و استخراج کنیم؟

اپ تون کیپر امکان استخراج یا کسب ارزدیجیتال از طریق فعالیت‌های خاص را ندارد. اما شما میتوانید با اتصال این کیف پول به استخر های استیک بزرگ اینکار را انجام دهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به این لینک‌ها مراجعه کنید:

https://tonwhales.com/en/staking/pool/tonkeeper

چطور تونکوین را به شبکه دیگری بفرستیم؟

تونکوین نمی‌تواند مستقیماً فرستاده شود زیرا فقط در شبکه مادر خود(تون) می‌تواند باقی بماند. با این حال، تونکوین می‌تواند به صورت رپد شده (WTON) استفاده شود و در شبکه‌های ERC20 (اتریوم) و BEP20 (بایننس اسمارت چین) عمل کند. برای انتقال سکه‌ها بین شبکه‌ها، از پل ها استفاده کنید.

چطور با تون کیپر اشتراک پرمیوم تلگرام را خریداری کنیم؟

از مرورگر داخلی تون کیپر برای خرید اشتراک پرمیوم تلگرام با تونکوین در بازار Fragment استفاده کنید. می‌توانید مدت زمان اشتراک را برای سه، شش یا دوازده ماه انتخاب کنید. برای خرید، باید تعداد کافی تونکوین در کیف پول خود داشته باشید و تراکنش را با تون کیپر تایید کنید.

باتری تون، امکان جدید تون کیپر

تون کیپر یک ویژگی جدید به نام باتری تون کیپر را معرفی کرده است که هم‌اکنون در دسترس است و در مرحله بتای عمومی قرار دارد. این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد بدون نیاز به خرید ارزهای بومی برای پرداخت هزینه‌های گس، از ارزهای دیجیتال پایدار و NFT‌ها استفاده کنند. این امر نیاز به مراجعه به صرافی‌ها، گذراندن بررسی‌های KYC، یا وارد کردن اطلاعات دقیق برای خرید ارزها را حذف می‌کند و تراکنش‌ها را ساده می‌سازد.

چگونگی کارکرد باتری:

پرداخت‌های ساده: بدون نیاز به خرید ارز اضافی برای پوشش هزینه‌های بلاک چین، می‌توانید ارزهای دیجیتال پایدار و NFT‌ها را دریافت و پرداخت کنید. باتری تون کیپر هزینه‌ها را برای شما پرداخت می‌کند.
شارژ آسان: باتری را می‌توان با خریدهای درون‌برنامه‌ای یا با فرستادن TON یا ارزهای دیجیتال پایدار به آدرس ویژه (battery.ton) شارژ کرد. این مقدار به صورت خودکار به حساب شما اعمال می‌شود.
پوشش تراکنش‌ها: هر شارژ برای پوشش هزینه یک تراکنش انتقال TON ساده مشخص شده است و تراکنش‌های پیچیده‌تر ممکن است نیاز به چندین شارژ داشته باشند.

مراحل کار باتری تون کیپر

بروزرسانی و شارژ: کاربران باید اپلیکیشن تون کیپر را به نسخه ۴.۳ بروزرسانی کنند و سپس باتری را در تنظیمات شارژ نمایند. مشاهده و نظارت: پس از شارژ، وضعیت باتری در صفحه اصلی نمایش داده می‌شود. این ویژگی جدید، فرآیند استفاده از ارزهای دیجیتال را برای کاربران، به‌ویژه برای کسانی که تازه شروع به استفاده از این تکنولوژی‌ها کرده‌اند، ساده‌تر می‌کند.

برای شروع کار با تون کیپر همین الان آنرا از مارکت های معتبر دانلود کنید:

نظرتان را درباره‌ی مقاله «آموزش کامل تون کیپر به زبان ساده | بهترین گزینه نگهداری تون برای ایرانی ها» با ما درمیان بگذارید.

منبع:helpscoutdocs
1 نفر این مطلب را پسندید.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
رای شما ثبت شد!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
ثبت نظر
مهدی عباس زاده
12 سال از فعالیتم در حوزه طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ میگذره و اخیرا به دنیای شگفت انگیز ارزهای دیجیتال علاقه مند شدم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *