رودیوم، گرانبهاترین فلز در جهان است!

۱۲ شهریور ۱۴۰۲
رودیوم، گرانبهاترین فلز در جهان است!

شاید جالب است بدانید که این روزها گرانبهاترین فلز در دنیا طلا نیست! رودیوم در حال حاضر با قیمت هر اونس ۱۰۳۰۰ دلار گرانترین فلز گرانبها است. این فلز نجیب است که به راحتی به اکسیژن واکنش نشان نمی دهد و در برابر خوردگی و اکسیداسیون مقاوم است. نقطه ذوب بالا و توانایی rhodium  در تحمل دماهای بالا، آن را برای خودروها، هواپیماها، تماس های الکتریکی و موارد دیگر قابل استفاده می کند.

به نقل از iflscience، فلز rhodium نادرترین فلز از گروه پلاتین است که با فراوانی بسیار کم در پوسته زمین یافت می شود. این فلز گرانبها عمدتاً در آفریقای جنوبی و روسیه تولید می شود و اغلب در کنار پالایش سنگ معدن مس و نیکل به دست می آید.

طبق گزارشات میهن سیگنال، علیرغم نادر بودن و زیبایی فلز رودیوم، بیشتر تقاضای آن از بخش کاتالیست خودکار برای تولید مبدل های کاتالیزوری تامین می شود.

نظرتان را درباره‌ی مقاله «رودیوم، گرانبهاترین فلز در جهان است!» با ما درمیان بگذارید.

منبع:iflscience
برای این مطلب رای ثبت نشده
اولین رای دهنده باش!
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
رای شما ثبت شد!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
ثبت نظر
صابره براتی

یک نظر

  • سلام من دربینگ ایکس پوزیشن فیوچرز با اهرم ۱۰۰ و مارجین ۰.۱۱ دلار معامله کردم دو تا کارمزد ۰.۰۰۵۴۷۲ دلار از معامله کم کرده است می دانید که در فیوچرز دوبار کار مزد می گیرند مثلا اگر پوزیشن خرید بگیریدهنگام خرید و دوباره هنگام بستن معامله که فروش باشه کارمزد گرفته است که با این حساب در هر معامله ۱۰ درصد کارمزد می گیرید دیگه خودتون حساب کنید هر تریدر باید این قدر ماهر باشه که بالای ۱۰ درصد سود کند تا ضرر ندهد که معمولا امکان پذیر نیست پس فقط سود معامله را صرافی ها برنده می شوند

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *