رئیس متا می گوید تردز نیمی از کاربرانش را از دست داده است

۰۸ مرداد ۱۴۰۲
رئیس متا می گوید تردز نیمی از کاربرانش را از دست داده است

رئیس متا مارک زاکربرگ می گوید پلتفرم جدیدش، تردز بیش از نیمی از کاربران خود را از دست داده است.

رقیب توییتر توانست در ظرف پنج روز پس از راه‌اندازی خود در اوایل این ماه به بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر برسد.

اما آقای زاکربرگ اذعان کرد که این رقم اکنون کاهش یافته است.

به نقل از رویترز آقای زاکربرگ این اظهارات را در تماسی با کارمندان خود بیان کرد. وی این وضعیت را “عادی” توصیف کرد و گفت که پیش ‌بینی می ‌کند با اضافه شدن ویژگی‌ های جدید، این برنامه بهبود پیدا کند.

ویژگی های جدید تردز

براساس اخبار بی بی سی، تردز به دلیل عملکرد محدودی که در زمان راه اندازی داشت مورد انتقاد قرار گرفت.

متا از آن زمان به بعد ویژگی‌ های جدیدی مانند فیدهای جداگانه « following» و « for you» را اضافه کرد. این شرکت همچنین دامنه ترجمه پست‌ ها به زبان‌ های مختلف را افزایش داد.

مدیر محصول شرکت، کریس کاکس، به کارکنان گفت که اکنون بر روی افزودن « retention-driving hooks» متمرکز هستند تا کاربران را به پلتفرم بازگرداند.

او در این مورد مثالی زد و گفت که با استفاده از این ویژگی «افرادی که در برنامه اینستاگرام هستند می توانند Thread های مهم را ببینند». این دو پلتفرم ارتباط نزدیکی با هم دارند برای ثبت نام در تردز، کاربران باید یک حساب اینستاگرام داشته باشند.

آقای زاکربرگ همچنین به کارمندانش در مورد سرمایه گذاری بزرگ شرکت بر روی دنیای واقعیت مجازی تحت عنوان متاورس که هنوز ساخته نشده است، اطلاعاتی ارائه داد.

او گفت که کار بر روی فناوری واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) که به آن قدرت می ‌بخشد، زودتر از زمان‌بندی اتفاق نمی افتد، اما در مسیر درستی قرار دارد. وی افزود که به نظر نمی رسد که جریان اصلی متاورس زودتر از دهه آینده راه اندازی شود.

این پیش‌بینی ممکن است نگرانی‌ ها را تشدید کند که متا زمان و پول زیادی را به Metaverse اختصاص داده است. تاکنون بخش Reality Labs آن که هدست‌های VR و سایر محصولات را تولید می ‌کند، چندین میلیارد دلار ضرر کرده است.

با این حال این شرکت به طور کلی عملکرد مالی خوبی دارد، این هفته شرکت اعلام کرد که در سه ماهه گذشته ۷.۷۹ میلیارد دلار سود داشته است.

آقای زاکربرگ همچنین به یک موضوع مهم دیگر هم اشاره کرد. و آن موضوع چیزی نبود جز مبارزه با ایلان ماسک.

این دو مرد در ماه ژوئن اذعان کردند که هر دو مشتاق مبارزه هستند. آنها حتی مکانی در لاس وگاس را به عنوان محل مبارزه پیشنهاد کردند.

با این حال، زمانی که زاکربرگ برای اظهار نظر در مورد آن تحت فشار قرار گرفت، گفت که “مطمئن نیست که آیا قرار است با هم بیایند یا نه”.

منبع:BBC
5 نفر این مطلب را پسندیدند.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
رای شما ثبت شد!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
ثبت نظر
صابره براتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *