هر پروژه بلاکچین باید یک مکمل در بین بازی های تلگرامی داشته باشد
رابی یونگ، مدیر عامل برندهای Animoca، پیشبینی می کند که هر پروژه Web3 به زودی یک بازی تلگرامی خواهد داشت. به دنبال افزایش بازیهای تلگرام در سال جاری، پروژههایی مانند همستر کامبت بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر را به خود جذب کرد. او تلگرام را به عنوان یک پلتفرم مهم برای توزیع، تبلیغات و بازاریابی توصیف کرد و توصیه کرد که همه انواع برنامههای Web3 برنامه های اصلی خود را با ویژگیهای تلگرام، مانند بازیهای جذاب یا چتهای آموزشی تکمیل کنند.
یونگ به عنوان نمونه ای از این روند به PiP World اشاره کرد که یک بازی تلگرامی Tap-to-Earn برای جذب کاربران ایجاد کرده است. او تشابهاتی را بین ضرورت فعلی حضور پروژههای Web3 در تلگرام و تغییر صنعت بانکداری به سمت برنامههای موبایلی سالها پیش، ترسیم کرد. تلگرام، با کاربرانی که در حال حاضر نزدیک به ۹۵۰ میلیون نفر هستند و پشتیبانیاش از پروژه های ارز دیجیتال، به یک پلت فرم حیاتی برای پذیرش انبوه بازی های کریپتو تبدیل شده است.
به گزارش دکریپت، او افزایش دارندگان کیف پول کریپتو و رشد ارز اصلی شبکه باز تون یعنی تون کوین را نشانههایی از پذیرش انبوه بازی های تلگرامی دانست. یونگ تاکید کرد که تلگرام از نظر دسترسی جهانی و عدم محدودیت در ویژگیهای Web3 منحصربهفرد است و همین عوامل آن را به مهم ترین پلتفرم برای شکوفایی پروژههای ارز دیجیتال تبدیل کرده است.
او بر این باور است که موفقیت بازیهای Tap-to-Earn در تلگرام، اثربخشی استراتژیهای وایرال بازاریابی را به نمایش میگذارد و از سایر پروژهها خواست تا رویکردهای مشابهی را برای ارتقای برنامه های خود در حیطه تلگرام اتخاذ کنند.