تاثیرات منفى قطعى اینترنت قزاقستان بر هش ریت بیت کوین

۱۶ دی ۱۴۰۰
تاثيرات منفى قطعى اينترنت قزاقستان بر هش ريت بيت كوين

به دنبال ناآرامى هاى پیش آمده در قزاقستان و استعفای این دولت و همچنین قطعى اینترنت در این کشور، هش ریت بیت کوین ١٣ درصد کاهش یافت.

به گزارش میهن سیگنال به نقل از وب‌ سایت «YCharts.com»، قطعی اینترنت در قزاقستان ضربه مهلکی به فعالیت‌ های استخراج بیت کوین در این کشور وارد کرد، به گفته این خبرگزارى، این قطعى اینترنت باعث شد هش‌ ریت شبکه بیت کوین ۱۳.۴ درصد افت کند.

گفتنى است، هنوز مشخص نیست وضعیت اینترنت در این کشور چه موقع به روال عادی بازمی‌ گردد.

نا آرامى هاى پیش آمده در قراقستان تاثیرات بسیار منفى بر استخراج بیت کوین در این کشور وارد کرده است، بر اساس اطلاعات منتشر شده از

YCharts.com، هش ریت شبکه عمومى بیت کوین در طى چند ساعت پس از قطعى اینترنت، به مقدار ١٣/۴ درصد کاهش یافت و از ٢٠۵ هزار پتاهش در ثانیه، به ١٧٧ پتاهش در ثانیه رسیده است.

گفتنى است قزاقستان حدود ۲۰ درصد از قدرت پردازش شبکه بیت کوین را در اختیار دارد و بعد از آمریکا در جایگاه دوم است، همچنین ١٨ درصد فعالیت کل هش شبکه بیت کوین، متعلق به این دولت مى باشد.

دوبرابر شدن قیمت سوخت خودروها ( سوخت گازمایع “ال پی جی”) در قزاقستان، منجر به اعتراضات مردمی و آشوب شده است.

رئیس‌جمهوری قزاقستان دیشب ساعاتی پس از اعلام وضعیت فوق‌العاده در بخش‌های وسیعی از این کشور در واکنش به ناآرامی ها، استعفای نخست وزیر این کشور را هم پذیرفت.

این تحرکات سیاسی به دنبال اعتراضات ناشی از افزایش قیمت سوخت خودروها از ابتدای سال جاری میلادی در غرب کشور آغاز شد و به سرعت گسترش یافت.

منبع:cointelegraph.com
1 نفر این مطلب را پسندید.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
رای شما ثبت شد!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
ثبت نظر
تیم تولید محتوا میهن سیگنال
میکوشیم با تولید بهترین محتوای آموزشی در زمینه ارزهای دیجیتال، سطح محتوای وب فارسی را ارتقا دهیم و این راه ادامه دارد...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *