تاثیر سقوط بیت کوین بر فروش آن در صرافی ها

۱۰ تیر ۱۴۰۱
تاثیر سقوط بیت کوین بر فروش آن در صرافی ها

صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال فروش بیت کوین را متوقف کرد!

Coinbase Premium Index  ابزاری برای تعیین تفاوت بین قیمت بیت کوین در Coinbase Pro و صرافی هایی مانند بایننس است. حق بیمه یا تخفیف در شاخص به ما می‌ گوید که آیا سرمایه ‌گذاران نهادی،به طور فعال دارایی را خرید و فروش می کنند یا خیر. این موضوع به طور مستقیم نوسانات بازار را نشان می دهد.

پیش از این، تحلیلگر CryptoQuant خاطرنشان کرد که در ۴۵ روز گذشته، بازیگران اصلی بازار در   Coinbase  به طور فعال بیت کوین را از طریق ربات های معاملاتی می فروختند، زیرا نقدینگی کافی برای برآوردن خواسته های مشتریان خود نداشتند.

دلیل اصلی افزایش این تخفیف به سقوط گسترده بیت کوین در بازار مربوط می شود. این سقوط منجر به کاهش ۴۰ درصدی ارزش این ارز دیجیتال شد.

اما طبق همین شاخص اکنون، معامله ‌گران نهادی دیگر دارایی‌ های خود را به طور فعال نمی‌فروشند، بلکه حجم نسبتاً زیادی از بیت‌کوین را بصورت نقطه ‌ای خریداری می‌کنند که این شاخص را به منطقه پریمیوم سوق داد. از آوریل ۲۰۲۲ که فروش ارزهای دیجیتال آغاز شد، این اولین بار بود که این اندیکاتور مثبت شد.

این شاخص نشان دهنده چیست؟

این شاخص یکی از شاخص هایی است که جهش احتمالی فیوچرز را در بازار ارزهای دیجیتال نشان می دهد. پیش از این، شاخص ‌هایی مانند جریان وجوه به صندوق ‌های اصلی، امتیازات MVRV و روندهای چهار ساله نشان می ‌داد که بیت ‌کوین برای معکوس شدن روند قیمت آماده است.

متأسفانه، حتی اگر هر شاخص در بازار نشان دهد که زمان جهش بیت کوین فرا رسیده است، با نبود جریان ورودی به بازار، شاهد حرکت صعودی نوسانی در بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری نخواهیم بود.

با توجه به شاخص حجم، معامله گران و سرمایه گذاران هنوز آماده نیستند که داراییهای خود را وارد کنند؛ زیرا حجم معاملات در صرافی های متمرکز مختلف کمتر از میانگین کل سال است.

منبع:u.today
1 نفر این مطلب را پسندید.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
رای شما ثبت شد!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
ثبت نظر
صابره براتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *