خالق پپه دارندگان بزرگ این ارز دیجیتال را در بلاک لیست قرار می دهد!

۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
خالق پپه دارندگان بزرگ این ارز دیجیتال را در بلاک لیست قرار می دهد!

ارز دیجیتال پپه اخیرا رشد ۷۵۰۰ برابری را تجربه کرده است. با این حال قرارداد زیربنایی پشت این توکن دارای عملکردهای مشکوکی است. یکی از این عملکردها این است که می تواند کاربران را در لیست سیاه قرار دهد. هدف از این ویژگی جلوگیری از به دست آوردن کنترل بیش از حد یک کیف پول بر روی عرضه توکن است. این می تواند منجر به دستکاری بازار و ایجاد مزیت ناعادلانه شود.

نگرانی ها در مورد غیر متمرکز بودن پپه

با این حال، این ویژگی جدید نگرانی هایی را در مورد غیرمتمرکز بودن توکن پپه ایجاد کرد. تابع لیست سیاه فقط می تواند توسط مالک قرارداد از طریق اصلاح کننده onlyOwner فراخوانی شود. به این معنی که مالک قدرت قابل توجهی بر توزیع و استفاده از توکن دارد. این کنترل متمرکز بر توانایی قرار دادن آدرس ها در لیست سیاه به عنوان محدودیتی در عدم تمرکز، که یکی از اصول اصلی فناوری بلاک چین است، تلقی می شود.

یک کیف پول که دارای حدود ۸۵۰۰۰۰ دلار PEPE بود، قبلاً در لیست سیاه قرار داشت و قادر به انجام هیچ عملیاتی با توکن نبود. صاحب کیف پول PEPE را تنها با قیمت ۲۷ دلار در مراحل اولیه مسیر توکن در بازار خریداری کرد.

در یک سیستم واقعاً غیرمتمرکز، نباید هیچ نقطه کنترل یا اختیار واحدی وجود داشته باشد. بجای آن قدرت در سراسر شبکه ای از گره ها توزیع می شود و تصمیمات از طریق مکانیسم های اجماع اخذ می شود. در حالی که فناوری بلاک چین پتانسیل ایجاد یک جامعه غیرمتمرکز و دموکراتیک را دارد. تمرکز کنترل بر عملکرد لیست سیاه توکن پپه نمونه ای از این است که چگونه می تواند ساختارهای قدرت موجود را نیز تقویت کند.

راه‌های دیگری برای رسیدگی به موضوع کیف پول‌ هایی که مقادیر زیادی توکن را در خود جای می ‌دهند بدون به خطر انداختن عدم تمرکز وجود دارد. برخی از پروژه‌ ها مکانیسم ‌های توکن سوزی را پیاده‌ سازی کرده اند. یا اینکه توزیع خودکار توکن ‌ها را به همه دارندگان برای جلوگیری از تمرکز قدرت معرفی کرده‌ اند.

منبع:u.today
3 نفر این مطلب را پسندیدند.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
رای شما ثبت شد!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
ثبت نظر
صابره براتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *