تعطیلی ۱۶۲۰ فارم ماینینگ در ایران

۱۷ دی ۱۳۹۹
تعطیلی 1620 فارم ماینینگ در ایران

از زمانی که ایران ماینینگ ارزهای دیجیتال را به عنوان یک صنعت به رسمیت شناخته ۱۶۲۰ فارم ماینینگ بدون مجوز را به تعطیلی کشانده است.

مقامات ایرانی ۱۶۲۰ ماینینگ فارم غیرقانونی ارز دیجیتال را از زمانی که ماینینگ ارز دیجیتال به عنوان یک صنعت به رسمیت شناخته شده در جولای ۲۰۱۹ تعطیل کرده اند. اخیرا اعلام شده ین فارم ها ۲۵۰ مگاوات برق مصرف می کرده اند. بسیاری از این فارم های بدون مجوز در یک ماه اخیر و بالارفتن قیمت بیت کوین تا قله تاریخی آن شناسایی شده اند.

مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی توانیر در مصاحبه ای اعلام کرده:

“توانیر در برخورد با ماینرهای بدون مجوز سختگیر است. این افراد را خواهیم یافت و جریمه ای برابر با خسارت وارد شده به شبکه ملی نیرو از آن ها دریافت خواهد شد. اتصال تاسیسات ماینینگ این افراد به شبکه ملی برق قطع خواهد شد و مورد تعقیب قانونی قرار خواهند گرفت.”

طبق قانون توانیر این اختیار را دارد که کسب و کارهای ماینینگ غیرقانونی را تعطیل کند. در همین راستا ۲۴ ماینینگ فارم که ۳۱۰ مگاوات برق مصرف می کنند توانسته اند از وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز فعالیت بگیرند.

رجبی مشهدی گفته است دستگاه قضا در یک ماه گذشته شاهد افزایش پرونده های در ارتباط با ماینینگ غیرقانونی ارز دیجیتال بوده است. در این مدت حدودا ۵۰۰ ماینینگ فارم با وعده پاداش ۱۰ میلیون تومانی برای افراد همکاری کننده در شناسایی تاسیسات غیرقانونی ماینینگ مورد شناسایی قرار گرفته است.

 

راستی! اگر علاقه مند به دنبال کردن اخبار داغ ارزهای دیجیتال هستید کانال اخبار میهن سیگنال برای شما عزیزان ساخته شده.

همچنین میتوانید آخرین اخبار ارز های دیجیتال را در خبر ارز دیجیتال بخوانید.

نظرتان را درباره‌ی مقاله «تعطیلی ۱۶۲۰ فارم ماینینگ در ایران» با ما درمیان بگذارید.

منبع:https://news.bitcoin.com
4 نفر این مطلب را پسندیدند.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
رای شما ثبت شد!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
ثبت نظر
فاطمه عباس زاده
سردبیر بخش تحلیلی میهن سیگنال، مترجم و تحلیلگر در حوزه های مالی، اقتصادی و ارزهای دیجیتال

‫2 نظر

  • چرا هیچکس از بیت پین تعریف نمیکنه؟یک صرافی عالی از هرجهت.من بیش از دوساله باهاش کار میکنم یکبار هم نشده که برداشت بیشتر از پنج دقیقه بشه. اپ عالی،کارمزد مناسب،پشتیبانی در حد لالیگا،عالی،آکادمی آموزش رایگان, ایردراپ های متعدد در هر ماه ،جوایز محشر و غیره برای تخفیف کارمزد هرکس کد معرف خواست ایمیل بده.از لحاظ حجم بازار و تعداد کاربر ،سومین صرافی بزرگ ایرانه ولی از لحاظ خدمات،بدون رقیب اولین صرافی ایرانه.

  • اقا تو رو خدا هر کی ادرس اینا رو داره بده

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *