ثبت رکورد بزرگ‌ترین توقیف دارایی‌های دیجیتال

۰۷ شهریور ۱۴۰۰
ثبت رکورد بزرگ‌ترین توقیف دارایی‌های دیجیتال

پلیس فدرال برزیل یک طرح هرمی مالی را کشف کرده و حدود ۳۰ میلیون دلار ارز دیجیتال از این طرح مصادره شده است. این عملیات بزرگ‌ترین توقیف دارایی‌های دیجیتال در تاریخ برزیل بوده است.

به گزارش میهن سیگنال، مقامات محلی در یک مأموریت ویژه به نام عملیات ارز دیجیتال برای توقف فعالیت این طرح هرمی که در منطقه ریودوژانیرو فعالیت می‌کرد اقدام کرده‌اند. پس از بازرسی از ۱۵ موقعیت مکانی، پلیس فدرال پنج نفر را دستگیر نموده و بزرگ‌ترین توقیف ارزهای دیجیتال در داخل این کشور آمریکای جنوبی را صورت داده است.

یکی از افراد دستگیر شده گلدیسون آکاچو مالک یک شرکت مشاوره بیت کوین بوده که به اتهام کلاهبرداری ارز دیجیتال دستگیر شده است. او به سرمایه‌گذاران وعده پرداخت سود ثابت ۱۵ درصدی از دارایی‌های سرمایه‌گذاری شده را داده است.

علاوه بر دارایی‌های توقیف شده، ساعت‌های گران‌قیمت، ۲۱ اتومبیل گران‌قیمت، مقادیری ارزهای خارجی و ۳.۶ میلیون دلار هم به‌صورت نقدی در کنار برخی اسناد کشف شده است.

کشور برزیل که بزرگ‌ترین کشور آمریکای جنوبی از نظر مساحت است مدت‌هاست با کلاهبرداری‌های ارز دیجیتال و طرح‌های هرمی مالی در این کشور درگیر است.

در ماه گذشته اخباری از یک کلاهبرداری بزرگ دیگر در این کشور در حوزه رمزارزها منتشر شد. پلیس برزیل فردی به نام کلودیو اولیورا معروف به سلطان بیت کوین را که ۷۰۰۰ بیت کوین از مشتریان گروه بیت کوین بانکو اختلاس کرده بود دستگیر نمود. ارزش دارایی‌های اختلاس شده به قیمت امروز حدود ۳۳۰ میلیون دلار بوده است.

نظرتان را درباره‌ی مقاله «ثبت رکورد بزرگ‌ترین توقیف دارایی‌های دیجیتال» با ما درمیان بگذارید.

منبع:cryptopotato
8 نفر این مطلب را پسندیدند.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
رای شما ثبت شد!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
ثبت نظر
فاطمه عباس زاده
سردبیر بخش تحلیلی میهن سیگنال، مترجم و تحلیلگر در حوزه های مالی، اقتصادی و ارزهای دیجیتال

یک نظر

  • سلام دوستانی که میخوام احراز هویت کنن ۴۰۰تومن هزینش هس تو تلگرام پیام بفرستین

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *